Vision Edge Entertainment podpisało umowę z DeSand Game Studios
Spółka zależna Gaming Factory będzie wydawcą i finansującym Dreamhouse: The Game
Vision Edge Entertainment, spółka zależna Gaming Factory, zawarła umowę z DeSand Game Studios na realizację swojego pierwszego projektu wydawniczego Dreamhouse: The Game, którego budżet produkcyjny i marketingowy opiewa na kwotę 1 mln zł. Gra tworzona jest przez DeSand Game Studios na silniku Unreal Engine 5 i będzie dostępna w wersji na PC, platformach VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation. Zgodnie z umową Vision Edge Entertainment zachowa 100 proc. przychodów z gry do momentu odrobienia kosztów produkcji i marketingu, następnie udział spółki w zyskach z jej sprzedaży wynosić będzie 80 proc.
- Dreamhouse: The Game to pierwszy oficjalnie ogłoszony tytuł, którego wydawcą będzie Vision Edge Entertainment. Łączna kwota, którą przeznaczymy na realizację gry oraz kampanię marketingową wynosi ponad
1 mln zł. DeSand Game Studios zajmie się developmentem gry, która łączyć będzie w sobie kilka trybów rozgrywki i wsparcie zestawów VR. Po odrobieniu kosztów produkcji i marketingu przysługiwać nam będzie 80 proc. przychodów z jej sprzedaży – mówi Kamil Koryszewski, prezes zarządu Vision Edge Entertainment.
Dreamhouse: The Game, to propozycja, która pozwala przybliżyć proces projektowania i budowy domu. Gracz wciela się w rolę początkującego przedsiębiorcy budowlanego, do którego zadań należą zebranie funduszy
i realizacja zamierzonego celu. Pozornie proste założenie wymagać będzie ważnych i przemyślanych decyzji, które zaważą nad funkcjonalnością nieruchomości. Poprowadzenie firmy od zera, przyjmowanie zleceń na zarówno generalny remont zrujnowanego domu, jak i niezagospodarowany grunt wymagający wyrównania i wykopania fundamentów, na budowę na małej chatki w lesie aż po prawdziwą willę na piaszczystej plaży, to elementy rozgrywki, które zapowiadają twórcy Dreamhouse: The Game.
W grze dostępne będą tryby standardowe: single-player, multiplayer oraz sieciowy co-op, a także VR. Wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji pozwoli ocenić koszty budowy, czas trwania prac oraz dokładność, aby upewnić się, że efekt końcowy jest zgodny z projektem.
Celem Vision Edge Entertainment jest wydawanie gier celujących w segment AA i wyższy. Budżet pierwszego zapowiedzianego tytułu - Dreamhouse: The Game - wyniesie łącznie około 1 mln zł. Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 5 i pojawi się na PC, platformach VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation.
- Głównym założeniem w modelu działania jaki przyjęliśmy powołując Vision Edge Entertainment, jest budowanie nowej marki w ramach Grupy Gaming Factory, odpowiedzialnej za wydawanie gier bardziej zaawansowanych technologicznie, o wyższej jakości i budżetach niż te, które znajdują się w portfolio naszej spółki – mówi Mateusz Adamkiewicz, członek zarządu Vision Edge Entertainment, prezes Gaming Factory. – Mamy nadzieję, że w perspektywie dwóch, trzech lat w portfolio nowej spółki znajdą się dwa lub trzy takie tytuły – dodaje.
W strukturze VEE Gaming Factory posiada 90 proc akcji. Łączna wartość kapitału zainwestowanego przez Gaming Factory w studio wynosi 4,5 mln zł. Pozostała część przypada zespołowi deweloperskiemu.
Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
Klabater S.A. z najlepszym pierwszym kwartałem w historii firmy
B-Act S.A. wypracował w pierwszym kwartale o 40% wyższą sprzedaż
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.