VR-owa wersja Blair Witch już 29 października dostępna w Oculus Store
Po PC i konsolach przyszedł czas na VR – Blair Witch, jeden z najpopularniejszych tytułów Bloober Team, już 29 października zadebiutuje w wersji na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Za porting tytułu na bezprzewodowe gogle Facebooka odpowiada niezależne studio gamingowe z Katowic, Incuvo, jeden z liderów rynku wirtualnej rzeczywistości. Blair Witch VR będzie zawierał wiele usprawnień i unowocześnień, a także nowe mechaniki, które wzmocnią interaktywność rozgrywki i umożliwią maksymalną immersję. W dotychczas dostępne wersje gry, tylko do czerwca br., zagrało ponad milion graczy.
- Z satysfakcją informujemy, że Blair Witch, gra z gatunku survival horror, autorstwa Bloober Team, na bazie kultowego filmu wyprodukowanego przez amerykańsko-kanadyjską firmę Lionsgate, już za kilka dni doczeka się premiery na gogle wirtualnej rzeczywistości. Przygotowaliśmy z Bloober Team wersję dedykowaną Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Gracze mogą liczyć na maksymalną immersję, co w przypadku horrorów gwarantuje olbrzymią dawkę emocji. W VR-owej wersji przebudowaliśmy historię, aby zapewnić większą interakcje ze środowiskiem. Zmieniło się także sterowanie i mechanika psa, który towarzyszy graczowi podczas wędrówki po lesie. Nie możemy się doczekać reakcji graczy – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
Akcja Blair Witch rozgrywa się w 1996 roku w pobliżu Burkittsville w stanie Maryland, gdzie bez śladu znika mały chłopiec. Gracz wciela się więc w rolę Ellisa, byłego policjanta, który dołącza do poszukiwań dziecka. Policyjne śledztwo zmienia się w koszmar, w którym gracz musi zmierzyć się z własnymi lękami, a także z wiedźmą z Blair – tajemniczą istotą, która nawiedza las Black Hills.
W czerwcu liczba graczy, którzy zagrali w Blair Witch przekroczyła milion. Spółki liczą, że VR-owa wersja gry zdobędzie równie dużą popularność.
VR to niezwykle rosnący rynek i zawsze uważaliśmy, że daje niesamowite możliwości. LOF na VR przetarł szlaki, ale prawdziwym mocnym uderzenie będzie właśnie Blair Witch, przy którym pracowaliśmy we współpracy z Oculusem i Incuvo. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu tych prac – mówi Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team.
Gra będzie dostępna w sklepie Oculus Store już 29 października. Koszt VR-owej wersji tytułu ustalono na 29.99 EUR/USD.
Blair Witch to kolejny projekt od Bloober Team, który Incuvo portuje na VR-owe platformy. Pod koniec 2019 roku katowickie studio wydało z portfolio Bloober Team horror ukazujący historię pogrążonego w szaleństwie artysty – Layers of Fear.
Poza portowaniem gier zewnętrznych producentów na ich zlecenie Incuvo portuje i wydaje gry realizowane na własny koszt w zamian za część przyszłych przychodów ze sprzedaży. W takim modelu przenosi na VR sprzedażowy hit Creepy Jar – Green Hell. Incuvo ma w planach także produkcję własnych tytułów VR-owych, bazujących na znanych IP.
Jeszcze w tym roku Incuvo zamierza dołączyć do grona spółek publicznych. Studio kilka dni temu złożyło Dokument Informacyjny do GPW w Warszawie.
Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.
Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.
Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.