VR-owa wersja Blair Witch już 29 października dostępna w Oculus Store
Po PC i konsolach przyszedł czas na VR – Blair Witch, jeden z najpopularniejszych tytułów Bloober Team, już 29 października zadebiutuje w wersji na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Za porting tytułu na bezprzewodowe gogle Facebooka odpowiada niezależne studio gamingowe z Katowic, Incuvo, jeden z liderów rynku wirtualnej rzeczywistości. Blair Witch VR będzie zawierał wiele usprawnień i unowocześnień, a także nowe mechaniki, które wzmocnią interaktywność rozgrywki i umożliwią maksymalną immersję. W dotychczas dostępne wersje gry, tylko do czerwca br., zagrało ponad milion graczy.
- Z satysfakcją informujemy, że Blair Witch, gra z gatunku survival horror, autorstwa Bloober Team, na bazie kultowego filmu wyprodukowanego przez amerykańsko-kanadyjską firmę Lionsgate, już za kilka dni doczeka się premiery na gogle wirtualnej rzeczywistości. Przygotowaliśmy z Bloober Team wersję dedykowaną Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Gracze mogą liczyć na maksymalną immersję, co w przypadku horrorów gwarantuje olbrzymią dawkę emocji. W VR-owej wersji przebudowaliśmy historię, aby zapewnić większą interakcje ze środowiskiem. Zmieniło się także sterowanie i mechanika psa, który towarzyszy graczowi podczas wędrówki po lesie. Nie możemy się doczekać reakcji graczy – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
Akcja Blair Witch rozgrywa się w 1996 roku w pobliżu Burkittsville w stanie Maryland, gdzie bez śladu znika mały chłopiec. Gracz wciela się więc w rolę Ellisa, byłego policjanta, który dołącza do poszukiwań dziecka. Policyjne śledztwo zmienia się w koszmar, w którym gracz musi zmierzyć się z własnymi lękami, a także z wiedźmą z Blair – tajemniczą istotą, która nawiedza las Black Hills.
W czerwcu liczba graczy, którzy zagrali w Blair Witch przekroczyła milion. Spółki liczą, że VR-owa wersja gry zdobędzie równie dużą popularność.
VR to niezwykle rosnący rynek i zawsze uważaliśmy, że daje niesamowite możliwości. LOF na VR przetarł szlaki, ale prawdziwym mocnym uderzenie będzie właśnie Blair Witch, przy którym pracowaliśmy we współpracy z Oculusem i Incuvo. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu tych prac – mówi Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team.
Gra będzie dostępna w sklepie Oculus Store już 29 października. Koszt VR-owej wersji tytułu ustalono na 29.99 EUR/USD.
Blair Witch to kolejny projekt od Bloober Team, który Incuvo portuje na VR-owe platformy. Pod koniec 2019 roku katowickie studio wydało z portfolio Bloober Team horror ukazujący historię pogrążonego w szaleństwie artysty – Layers of Fear.
Poza portowaniem gier zewnętrznych producentów na ich zlecenie Incuvo portuje i wydaje gry realizowane na własny koszt w zamian za część przyszłych przychodów ze sprzedaży. W takim modelu przenosi na VR sprzedażowy hit Creepy Jar – Green Hell. Incuvo ma w planach także produkcję własnych tytułów VR-owych, bazujących na znanych IP.
Jeszcze w tym roku Incuvo zamierza dołączyć do grona spółek publicznych. Studio kilka dni temu złożyło Dokument Informacyjny do GPW w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.