VR-owa wersja Blair Witch już 29 października dostępna w Oculus Store
Po PC i konsolach przyszedł czas na VR – Blair Witch, jeden z najpopularniejszych tytułów Bloober Team, już 29 października zadebiutuje w wersji na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Za porting tytułu na bezprzewodowe gogle Facebooka odpowiada niezależne studio gamingowe z Katowic, Incuvo, jeden z liderów rynku wirtualnej rzeczywistości. Blair Witch VR będzie zawierał wiele usprawnień i unowocześnień, a także nowe mechaniki, które wzmocnią interaktywność rozgrywki i umożliwią maksymalną immersję. W dotychczas dostępne wersje gry, tylko do czerwca br., zagrało ponad milion graczy.
- Z satysfakcją informujemy, że Blair Witch, gra z gatunku survival horror, autorstwa Bloober Team, na bazie kultowego filmu wyprodukowanego przez amerykańsko-kanadyjską firmę Lionsgate, już za kilka dni doczeka się premiery na gogle wirtualnej rzeczywistości. Przygotowaliśmy z Bloober Team wersję dedykowaną Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Gracze mogą liczyć na maksymalną immersję, co w przypadku horrorów gwarantuje olbrzymią dawkę emocji. W VR-owej wersji przebudowaliśmy historię, aby zapewnić większą interakcje ze środowiskiem. Zmieniło się także sterowanie i mechanika psa, który towarzyszy graczowi podczas wędrówki po lesie. Nie możemy się doczekać reakcji graczy – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
Akcja Blair Witch rozgrywa się w 1996 roku w pobliżu Burkittsville w stanie Maryland, gdzie bez śladu znika mały chłopiec. Gracz wciela się więc w rolę Ellisa, byłego policjanta, który dołącza do poszukiwań dziecka. Policyjne śledztwo zmienia się w koszmar, w którym gracz musi zmierzyć się z własnymi lękami, a także z wiedźmą z Blair – tajemniczą istotą, która nawiedza las Black Hills.
W czerwcu liczba graczy, którzy zagrali w Blair Witch przekroczyła milion. Spółki liczą, że VR-owa wersja gry zdobędzie równie dużą popularność.
VR to niezwykle rosnący rynek i zawsze uważaliśmy, że daje niesamowite możliwości. LOF na VR przetarł szlaki, ale prawdziwym mocnym uderzenie będzie właśnie Blair Witch, przy którym pracowaliśmy we współpracy z Oculusem i Incuvo. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu tych prac – mówi Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team.
Gra będzie dostępna w sklepie Oculus Store już 29 października. Koszt VR-owej wersji tytułu ustalono na 29.99 EUR/USD.
Blair Witch to kolejny projekt od Bloober Team, który Incuvo portuje na VR-owe platformy. Pod koniec 2019 roku katowickie studio wydało z portfolio Bloober Team horror ukazujący historię pogrążonego w szaleństwie artysty – Layers of Fear.
Poza portowaniem gier zewnętrznych producentów na ich zlecenie Incuvo portuje i wydaje gry realizowane na własny koszt w zamian za część przyszłych przychodów ze sprzedaży. W takim modelu przenosi na VR sprzedażowy hit Creepy Jar – Green Hell. Incuvo ma w planach także produkcję własnych tytułów VR-owych, bazujących na znanych IP.
Jeszcze w tym roku Incuvo zamierza dołączyć do grona spółek publicznych. Studio kilka dni temu złożyło Dokument Informacyjny do GPW w Warszawie.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.