WeirdFish ma umowę wydawniczą z globalnym partnerem – 505 Games!
WeirdFish, niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), podpisał umowę z 505 Games, globalnym wydawcą i dystrybutorem gier należącym do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner, uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę 2019 roku, zajmie się wydaniem i promocją pierwszej autorskiej gry studia. Tytuł, w którym gracz wyruszy statkiem kosmicznym w podróż do odległej planety zadebiutuje na PC we wczesnym dostępie w Q2 2021 roku. Także w przyszłym roku WeirdFish chce zadebiutować na rynku NewConnect.
- Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę ze znanym na całym świecie wydawcą 505 Games, które podjęło się wydania naszej autorskiej produkcji. Światowy publisher w ubiegłym roku został ogłoszony najlepszym wydawcą, według portalu Metacritic, wyprzedzając m.in. Activision Blizzard, czy Paradox Interactive. Nasza praca przebiega bardzo owocnie, otrzymaliśmy cenny feedback od naszego biznesowego partnera. Jestem przekonany, że połączenie naszych różnorodnych kompetencji w pozytywny sposób przełoży się na efekt końcowy realizowanego projektu – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish.
505 Games to globalny wydawca należący do grupy Digital Bros, notowanej na giełdzie papierów wartościowych we Włoszech. Grupa istnieje na rynku od lat 90., samo 505 Games rozpoczęło działalność w 2006 roku. Przez ten czas firma wydała kilkanaście tytułów, z czego do najbardziej znanych należą Death Stranding (wersja PC), Control, czy Assetto Corsa. Ten ostatni, od 2018 roku, sprzedano w liczbie ponad 6,9 mln kopii. 505 Games ma kilka biur na całym świecie i wciąż poszerza portfolio swoich tytułów.
W projekcie WeirdFish gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi, poprzez unikanie zagrożeń takich jak ataki obcych, czarne dziury itp. Produkcja jest już na zaawansowanym etapie. Docelowo gra będzie dostępna także na konsolach. Tytuł WeirdFish w trybie wczesnego dostępu w wersji na PC, trafi do sprzedaży w połowie 2021 roku - W momencie premiery trybu Early Access udostępnimy tryb kooperacji dla ośmiu osób, dzięki czemu, gracze będą mogli pomagać sobie w trudach przeżycia w kosmosie. Nasza gra będzie utrzymana w stylistyce komiksowej. Na naszych social mediach dostępne są pierwsze screeny z gry – dodaje Marek Soból.
Studio Weird Fish zostało założone przed dwóch, doświadczonych deweloperów – Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego. Spółka chce się specjalizować w produkcji gier typu sandbox. Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. W międzyczasie spółka będzie rozwijać dotychczasowe tytuły.
W 2021 roku WeirdFish chce dołączyć do grona spółek publicznych notowanych na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.