Współpraca PAGRA z Galileo pomoże firmom zmniejszyć wydatki na prąd
PAGRA planuje ekspansję w segmencie instalacji fotowoltaicznych oraz ESCO. Dynamicznie rozwijająca się spółka aktywna na rynku instalacji fotowoltaicznych dla biznesu w połowie lipca podpisała umowę z Galileo, europejską platformą deweloperską i inwestycyjną. Współpraca PAGRA z Galileo, które obejmie 35% udziałów w spółce oraz sfinansuje jej dalszy rozwój, zwiększy dostępność atrakcyjnych rozwiązań w obszarze nowoczesnej energetyki na polskim rynku.
W wyniku trwającego kryzysu energetycznego wiele firm w Polsce w ciągu ostatniego roku dotkliwie odczuło rosnące rachunki za energię. Ceny energii elektrycznej, które poruszały się przez lata w przedziale od 200 do 300 zł/MWh, przekroczyły ostatnio znacząco poziom 1000 zł/MWh. Aby zmniejszyć rosnące koszty energii, coraz więcej firm rozważa montaż własnej instalacji fotowoltaicznej dachowej lub naziemnej. Alternatywnie, klienci biznesowi mogą zaoszczędzić zawierając wieloletnią umowę na dostawę energii elektrycznej w oparciu o instalację sfinansowaną przez firmę dostarczającą i montującą panele. To rozwiązanie znane jest jako formuła finansowania przez „Energy Service Company” czyli ESCO.
PAGRA, która od 2020 roku oferowała instalacje fotowoltaiczne dachowe i naziemne w południowo-zachodniej i centralnej Polsce, obecnie rozszerza swoją działalność o pełen zakres usług w całej Polsce. Spółka rozpoczęła również działalność w formule ESCO, widząc duże zainteresowanie ze strony klientów biznesowych i z sektora publicznego. PAGRA liczy dziś 20 pracowników, a do tej pory wykonała blisko 200 instalacji fotowoltaicznych. Spółka szybko się rozwija i w najbliższym czasie planuje zainstalować kolejne kilkadziesiąt instalacji o mocy 10 megawatów.
- Dynamicznie się rozwijamy i dążymy do uzyskania pozycji lidera usług fotowoltaicznych dla biznesu. Stawiamy na jakość i nowatorstwo rozwiązań. Podpisanie umowy z Galileo jest znaczącym krokiem naprzód, który pomaga nam zdobyć dalsze uznanie i zaufanie rynku. Wsparcie finansowe i branżowe know-how Galileo pozwoli nam realizować jeszcze większe projekty oraz zapewnić finansowanie instalacji fotowoltaicznych dla klientów biznesowych, którzy w ostatnim czasie zostali dotknięci znaczącymi podwyżkami cen energii. Takie finansowanie w formule ESCO pozwoli firmom zrealizować znaczące oszczędności w kosztach działalności bez zaangażowania własnych środków finansowych. Widzimy coraz większe zainteresowanie taką ofertą ze strony firm, ale także przedsiębiorstw użyteczności publicznej – zaznacza Kornel Dybul, prezes PAGRA Sp. z o.o.
- PAGRA to przedsiębiorcza i szybko rozwijająca się firma stojąca na czele transformacji energetycznej w Polsce. Opracowuje bardzo efektywne rozwiązania dla klientów biznesowych w Polsce cierpiących na wysokie ceny energii, dużą ich zmienność oraz zagrożenie stabilności dostaw prądu. Galileo będzie wspierać spółkę PAGRA w rozszerzeniu działalności na całą Polskę, a także wzbogaci kompetencje techniczne i energetyczne, które są niezbędne, aby wspomóc klientów biznesowych w przejściu na odnawialne źródła energii. Mamy długoterminową perspektywę na rynku, współpracujemy z kompetentnymi partnerami w oparciu o sprawdzone modele biznesowe. Rozwijamy zdywersyfikowane portfolio projektów OZE, które obecnie liczy ponad 5 GW w całej Europie. Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem z silnym sektorem przemysłowym i usługowym oraz bogatym zasobem talentów, stąd nasza decyzja o wspieraniu takich przedsiębiorców jak PAGRA i ich zespół – komentuje Ingmar Wilhelm, prezes Galileo.
Galileo obejmie 35% udziałów w PAGRA, a zawarta umowa inwestycyjna przewiduje możliwość zwiększenia zaangażowania po 24 miesiącach. To pierwsza inwestycja Galileo w tym segmencie w Polsce, zrealizowana jako część ogólnoeuropejskiej strategii rozwoju.
O PAGRA:
Utworzona przez dwóch założycieli - Kornela Dybula i Krzysztofa Fabisza, PAGRA sp. z o.o. to wschodzący lider projektów ESCO oraz instalacji fotowoltaicznych dla przedsiębiorstw, a także firm użyteczności publicznej. Od momentu powstania firma bardzo szybko się rozwija, odzwierciedlając dynamiczny charakter rynku i rosnący popyt ze strony klientów. PAGRA rozwija również wielkoskalowe projekty fotowoltaiczne, zamierzając zbudować portfel o mocy przekraczającej 500 MW do 2025 roku. Wykorzystując wsparcie i kapitał wniesiony przez Galileo, PAGRA pracuje nad ambitnymi planami przyszłego rozwoju zarówno w segmencie EPC, jak i ESCO, biorąc pod uwagę rosnącą rolę jaką odnawialne źródła energii będą odgrywać w miksie energetycznym w Polsce. www.pagra.eu
O Galileo:
Galileo to europejska platforma deweloperska i inwestycyjna działająca w sektorze OZE. Powstała w 2020 roku z misją wniesienia znaczącego wkładu w transformację energetyczną w Europie. Strategia Galileo oparta jest o cztery kluczowe kompetencje, które są niezbędne, aby osiągnąć sukces w energetyce odnawialnej: konkurencyjny rozwój projektów, sprzedaż energii do odbiorców końcowych, zarządzanie energią i innowacyjne rozwiązania finansowe. Galileo posiada obecnie portfel o mocy ponad 5 GW obejmujący projekty fotowoltaiczne, wiatrowe i projekty magazynów energii w 7 krajach europejskich.
Galileo jest zarządzane przez Ingmara Wilhelma, doświadczonego menedżera i przedsiębiorcę, weterana w sektorze OZE i transformacji energetycznej. Kapitałowo Galileo wspiera czterech renomowanych inwestorów instytucjonalnych: Infratil Limited, Commonwealth Superannuation Corporation (CSC), New Zealand Superannuation Fund (NZ Super Fund ) oraz Morrison & Co Growth Infrastructure Fund (MGIF), którzy przeznaczyli łącznie 220 mln EUR na inwestycje w rozwój odnawialnych źródeł energii w całej Europie. www.galileo.energy
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.