Komunikaty PR

Znamy szczegóły Forum Innowacji Transportowych 2023!

2023-11-09  |  11:00
Biuro prasowe

Forum Innowacji Transportowych 2023, to największe wydarzenie transportowe i logistyczne w regionie Morza Bałtyckiego. Po raz piąty odbędzie się w Wilnie 23-24 listopada. Na Forum zaprezentowane zostaną nowe trendy i technologie w branży transportowej, uczestnicy wezmą udział w dyskusjach o innowacjach, a także wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży. Wśród prelegentów pojawią się: Polska Agencja Inwestycji i Handlu, największa agencja celna na Litwie – Bunasta, Pesa, Shell oraz  przedstawiciele OECD.

Na tegorocznym Forum oprócz omówienia najistotniejszych tematów w sektorze transportu i logistyki, tematyka skupi się również na tworzeniu polityki innowacji, omawianiu kwestii mobilności miejskiej i analizowaniu najlepszych europejskich przykładów. Tegoroczne wydarzenie otworzy prezydent Litwy Gitanas Nausėda oraz komisarz europejski Virginijus Sinkevičius. Obecni będą przedstawiciele Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Międzynarodowej Agencji Energetycznej, Banku Światowego, EIT Urban Mobility i innych globalnych organizacji. Z kolei Gawin Warner, dyrektor generalny ds. globalnych projektów zrównoważonego rozwoju w Shell Lubricants, przedstawi inicjatywy  Grupy Shell ukierunkowane  na  dekarbonizację sektora. Jednym ze współtwórców  Forum jest Jurgis Adomavičius prezes i dyrektor generalny agencji celnej Bunasta.

– Przygotowaliśmy naprawdę dużo ciekawych prelekcji. Podczas Forum odbędzie się prezentacja Stefana Fedela, prezesa wykonawczego Scania ds. sprzedaży i marketingu, który zaprezentuje  inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W wydarzeniu wezmą udział też reprezentanci m.in. ZF Group, DKV Mobility. Z kolei Valentina Ion, szefowa strategii transportu publicznego w Microsoft, przedstawi, w jaki sposób sztuczna inteligencja i cyfryzacja zmienią mobilność w miastach – mówi Jurgis Adomavičius.

Forum będzie też idealnym miejscem do poszerzania sieci kontaktów i budowania partnerstw. Polscy uczestnicy będą mieli okazję spotkać się z przedstawicielami biznesu i rządu z różnych krajów, omówić możliwości współpracy i podzielić się najlepszymi praktykami.

– Cieszę się, że możemy nadal rozwijać relacje biznesowe między Polską a Litwą.  Bunasta jest częścią przykładu bliskiej współpracy między tymi krajami. Uważam, że Polska jest idealnym miejscem do rozszerzenia naszej działalności ze względu na jej ekonomiczne i strategiczne położenie w Europie. Każdego dnia widzimy, jak nasza współpraca z polskimi partnerami przynosi obopólne korzyści i wzmacnia naszą pozycję w regionie – dodaje Jurgis Adomavičius.

Na stoisku Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wśród polskich firm uczestniczących w forum znajdzie się również Pesa, jeden z wiodących krajowych producentów pociągów i tramwajów. Przedstawiciele Pesy podzielą się informacjami związanymi z rozwojem technologii lokomotyw wodorowych. Pociągi te są znane ze swojego niskiego wpływu na środowisko i wysokiej efektywności energetycznej. Podczas Forum Pesa zaprezentuje najnowsze modele i technologie, aby pokazać, w jaki sposób jej pociągi wodorowe mogą przyczynić się do zrównoważonej mobilności w miastach i kolejowych trasach dalekobieżnych.

ARP E-VEHICLES, firma specjalizująca się w autobusach elektrycznych, również będzie obecna na Forum. Firma opowie o swoich najnowszych autobusach elektrycznych, ich parametrach technicznych i doświadczeniu w integracji tych pojazdów z systemami transportu miejskiego. Zdaniem przedstawicieli Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu dyskusje i spotkania podczas Forum są nieocenione, ponieważ dają możliwość bezpośredniej interakcji z kluczowymi decydentami w sektorze i kształtowania przyszłych kierunków biznesowych.

Forum Innowacji Transportowych 2023 odbędzie się 23-24 listopada w Wilnie, to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży transportowej i logistycznej w regionie Morza Bałtyckiego. Pierwszego dnia wydarzenia główne tematy będą dotyczyć kwestii w sektorze transportu i logistyki oraz trendów kształtujących przyszłość. Drugi dzień Forum skupi się na kwestiach mobilności miejskiej, przełomowych innowacjach i ich polityce. Podczas Forum zostaną również przyznane  nagrody Green Transport Awards. Odbędzie się  ponadto Startup Session dla twórców ekologicznych i cyfrowych rozwiązań logistycznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.