Znamy szczegóły Forum Innowacji Transportowych 2023!
Forum Innowacji Transportowych 2023, to największe wydarzenie transportowe i logistyczne w regionie Morza Bałtyckiego. Po raz piąty odbędzie się w Wilnie 23-24 listopada. Na Forum zaprezentowane zostaną nowe trendy i technologie w branży transportowej, uczestnicy wezmą udział w dyskusjach o innowacjach, a także wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży. Wśród prelegentów pojawią się: Polska Agencja Inwestycji i Handlu, największa agencja celna na Litwie – Bunasta, Pesa, Shell oraz przedstawiciele OECD.
Na tegorocznym Forum oprócz omówienia najistotniejszych tematów w sektorze transportu i logistyki, tematyka skupi się również na tworzeniu polityki innowacji, omawianiu kwestii mobilności miejskiej i analizowaniu najlepszych europejskich przykładów. Tegoroczne wydarzenie otworzy prezydent Litwy Gitanas Nausėda oraz komisarz europejski Virginijus Sinkevičius. Obecni będą przedstawiciele Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Międzynarodowej Agencji Energetycznej, Banku Światowego, EIT Urban Mobility i innych globalnych organizacji. Z kolei Gawin Warner, dyrektor generalny ds. globalnych projektów zrównoważonego rozwoju w Shell Lubricants, przedstawi inicjatywy Grupy Shell ukierunkowane na dekarbonizację sektora. Jednym ze współtwórców Forum jest Jurgis Adomavičius prezes i dyrektor generalny agencji celnej Bunasta.
– Przygotowaliśmy naprawdę dużo ciekawych prelekcji. Podczas Forum odbędzie się prezentacja Stefana Fedela, prezesa wykonawczego Scania ds. sprzedaży i marketingu, który zaprezentuje inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W wydarzeniu wezmą udział też reprezentanci m.in. ZF Group, DKV Mobility. Z kolei Valentina Ion, szefowa strategii transportu publicznego w Microsoft, przedstawi, w jaki sposób sztuczna inteligencja i cyfryzacja zmienią mobilność w miastach – mówi Jurgis Adomavičius.
Forum będzie też idealnym miejscem do poszerzania sieci kontaktów i budowania partnerstw. Polscy uczestnicy będą mieli okazję spotkać się z przedstawicielami biznesu i rządu z różnych krajów, omówić możliwości współpracy i podzielić się najlepszymi praktykami.
– Cieszę się, że możemy nadal rozwijać relacje biznesowe między Polską a Litwą. Bunasta jest częścią przykładu bliskiej współpracy między tymi krajami. Uważam, że Polska jest idealnym miejscem do rozszerzenia naszej działalności ze względu na jej ekonomiczne i strategiczne położenie w Europie. Każdego dnia widzimy, jak nasza współpraca z polskimi partnerami przynosi obopólne korzyści i wzmacnia naszą pozycję w regionie – dodaje Jurgis Adomavičius.
Na stoisku Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wśród polskich firm uczestniczących w forum znajdzie się również Pesa, jeden z wiodących krajowych producentów pociągów i tramwajów. Przedstawiciele Pesy podzielą się informacjami związanymi z rozwojem technologii lokomotyw wodorowych. Pociągi te są znane ze swojego niskiego wpływu na środowisko i wysokiej efektywności energetycznej. Podczas Forum Pesa zaprezentuje najnowsze modele i technologie, aby pokazać, w jaki sposób jej pociągi wodorowe mogą przyczynić się do zrównoważonej mobilności w miastach i kolejowych trasach dalekobieżnych.
ARP E-VEHICLES, firma specjalizująca się w autobusach elektrycznych, również będzie obecna na Forum. Firma opowie o swoich najnowszych autobusach elektrycznych, ich parametrach technicznych i doświadczeniu w integracji tych pojazdów z systemami transportu miejskiego. Zdaniem przedstawicieli Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu dyskusje i spotkania podczas Forum są nieocenione, ponieważ dają możliwość bezpośredniej interakcji z kluczowymi decydentami w sektorze i kształtowania przyszłych kierunków biznesowych.
Forum Innowacji Transportowych 2023 odbędzie się 23-24 listopada w Wilnie, to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży transportowej i logistycznej w regionie Morza Bałtyckiego. Pierwszego dnia wydarzenia główne tematy będą dotyczyć kwestii w sektorze transportu i logistyki oraz trendów kształtujących przyszłość. Drugi dzień Forum skupi się na kwestiach mobilności miejskiej, przełomowych innowacjach i ich polityce. Podczas Forum zostaną również przyznane nagrody Green Transport Awards. Odbędzie się ponadto Startup Session dla twórców ekologicznych i cyfrowych rozwiązań logistycznych.
![Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/1166227565/gpw-dietl,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023
![DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_431683815,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
![Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_109163050,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/headway-5qgiuubxkwm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
![](https://www.newseria.pl/files/11111/izdebski-awaria-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wiatraki-nowelizacja-2-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.