Znamy szczegóły Forum Innowacji Transportowych 2023!
Forum Innowacji Transportowych 2023, to największe wydarzenie transportowe i logistyczne w regionie Morza Bałtyckiego. Po raz piąty odbędzie się w Wilnie 23-24 listopada. Na Forum zaprezentowane zostaną nowe trendy i technologie w branży transportowej, uczestnicy wezmą udział w dyskusjach o innowacjach, a także wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży. Wśród prelegentów pojawią się: Polska Agencja Inwestycji i Handlu, największa agencja celna na Litwie – Bunasta, Pesa, Shell oraz przedstawiciele OECD.
Na tegorocznym Forum oprócz omówienia najistotniejszych tematów w sektorze transportu i logistyki, tematyka skupi się również na tworzeniu polityki innowacji, omawianiu kwestii mobilności miejskiej i analizowaniu najlepszych europejskich przykładów. Tegoroczne wydarzenie otworzy prezydent Litwy Gitanas Nausėda oraz komisarz europejski Virginijus Sinkevičius. Obecni będą przedstawiciele Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Międzynarodowej Agencji Energetycznej, Banku Światowego, EIT Urban Mobility i innych globalnych organizacji. Z kolei Gawin Warner, dyrektor generalny ds. globalnych projektów zrównoważonego rozwoju w Shell Lubricants, przedstawi inicjatywy Grupy Shell ukierunkowane na dekarbonizację sektora. Jednym ze współtwórców Forum jest Jurgis Adomavičius prezes i dyrektor generalny agencji celnej Bunasta.
– Przygotowaliśmy naprawdę dużo ciekawych prelekcji. Podczas Forum odbędzie się prezentacja Stefana Fedela, prezesa wykonawczego Scania ds. sprzedaży i marketingu, który zaprezentuje inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W wydarzeniu wezmą udział też reprezentanci m.in. ZF Group, DKV Mobility. Z kolei Valentina Ion, szefowa strategii transportu publicznego w Microsoft, przedstawi, w jaki sposób sztuczna inteligencja i cyfryzacja zmienią mobilność w miastach – mówi Jurgis Adomavičius.
Forum będzie też idealnym miejscem do poszerzania sieci kontaktów i budowania partnerstw. Polscy uczestnicy będą mieli okazję spotkać się z przedstawicielami biznesu i rządu z różnych krajów, omówić możliwości współpracy i podzielić się najlepszymi praktykami.
– Cieszę się, że możemy nadal rozwijać relacje biznesowe między Polską a Litwą. Bunasta jest częścią przykładu bliskiej współpracy między tymi krajami. Uważam, że Polska jest idealnym miejscem do rozszerzenia naszej działalności ze względu na jej ekonomiczne i strategiczne położenie w Europie. Każdego dnia widzimy, jak nasza współpraca z polskimi partnerami przynosi obopólne korzyści i wzmacnia naszą pozycję w regionie – dodaje Jurgis Adomavičius.
Na stoisku Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wśród polskich firm uczestniczących w forum znajdzie się również Pesa, jeden z wiodących krajowych producentów pociągów i tramwajów. Przedstawiciele Pesy podzielą się informacjami związanymi z rozwojem technologii lokomotyw wodorowych. Pociągi te są znane ze swojego niskiego wpływu na środowisko i wysokiej efektywności energetycznej. Podczas Forum Pesa zaprezentuje najnowsze modele i technologie, aby pokazać, w jaki sposób jej pociągi wodorowe mogą przyczynić się do zrównoważonej mobilności w miastach i kolejowych trasach dalekobieżnych.
ARP E-VEHICLES, firma specjalizująca się w autobusach elektrycznych, również będzie obecna na Forum. Firma opowie o swoich najnowszych autobusach elektrycznych, ich parametrach technicznych i doświadczeniu w integracji tych pojazdów z systemami transportu miejskiego. Zdaniem przedstawicieli Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu dyskusje i spotkania podczas Forum są nieocenione, ponieważ dają możliwość bezpośredniej interakcji z kluczowymi decydentami w sektorze i kształtowania przyszłych kierunków biznesowych.
Forum Innowacji Transportowych 2023 odbędzie się 23-24 listopada w Wilnie, to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży transportowej i logistycznej w regionie Morza Bałtyckiego. Pierwszego dnia wydarzenia główne tematy będą dotyczyć kwestii w sektorze transportu i logistyki oraz trendów kształtujących przyszłość. Drugi dzień Forum skupi się na kwestiach mobilności miejskiej, przełomowych innowacjach i ich polityce. Podczas Forum zostaną również przyznane nagrody Green Transport Awards. Odbędzie się ponadto Startup Session dla twórców ekologicznych i cyfrowych rozwiązań logistycznych.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.