Znamy szczegóły Forum Innowacji Transportowych 2023!
Forum Innowacji Transportowych 2023, to największe wydarzenie transportowe i logistyczne w regionie Morza Bałtyckiego. Po raz piąty odbędzie się w Wilnie 23-24 listopada. Na Forum zaprezentowane zostaną nowe trendy i technologie w branży transportowej, uczestnicy wezmą udział w dyskusjach o innowacjach, a także wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży. Wśród prelegentów pojawią się: Polska Agencja Inwestycji i Handlu, największa agencja celna na Litwie – Bunasta, Pesa, Shell oraz przedstawiciele OECD.
Na tegorocznym Forum oprócz omówienia najistotniejszych tematów w sektorze transportu i logistyki, tematyka skupi się również na tworzeniu polityki innowacji, omawianiu kwestii mobilności miejskiej i analizowaniu najlepszych europejskich przykładów. Tegoroczne wydarzenie otworzy prezydent Litwy Gitanas Nausėda oraz komisarz europejski Virginijus Sinkevičius. Obecni będą przedstawiciele Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Międzynarodowej Agencji Energetycznej, Banku Światowego, EIT Urban Mobility i innych globalnych organizacji. Z kolei Gawin Warner, dyrektor generalny ds. globalnych projektów zrównoważonego rozwoju w Shell Lubricants, przedstawi inicjatywy Grupy Shell ukierunkowane na dekarbonizację sektora. Jednym ze współtwórców Forum jest Jurgis Adomavičius prezes i dyrektor generalny agencji celnej Bunasta.
– Przygotowaliśmy naprawdę dużo ciekawych prelekcji. Podczas Forum odbędzie się prezentacja Stefana Fedela, prezesa wykonawczego Scania ds. sprzedaży i marketingu, który zaprezentuje inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W wydarzeniu wezmą udział też reprezentanci m.in. ZF Group, DKV Mobility. Z kolei Valentina Ion, szefowa strategii transportu publicznego w Microsoft, przedstawi, w jaki sposób sztuczna inteligencja i cyfryzacja zmienią mobilność w miastach – mówi Jurgis Adomavičius.
Forum będzie też idealnym miejscem do poszerzania sieci kontaktów i budowania partnerstw. Polscy uczestnicy będą mieli okazję spotkać się z przedstawicielami biznesu i rządu z różnych krajów, omówić możliwości współpracy i podzielić się najlepszymi praktykami.
– Cieszę się, że możemy nadal rozwijać relacje biznesowe między Polską a Litwą. Bunasta jest częścią przykładu bliskiej współpracy między tymi krajami. Uważam, że Polska jest idealnym miejscem do rozszerzenia naszej działalności ze względu na jej ekonomiczne i strategiczne położenie w Europie. Każdego dnia widzimy, jak nasza współpraca z polskimi partnerami przynosi obopólne korzyści i wzmacnia naszą pozycję w regionie – dodaje Jurgis Adomavičius.
Na stoisku Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wśród polskich firm uczestniczących w forum znajdzie się również Pesa, jeden z wiodących krajowych producentów pociągów i tramwajów. Przedstawiciele Pesy podzielą się informacjami związanymi z rozwojem technologii lokomotyw wodorowych. Pociągi te są znane ze swojego niskiego wpływu na środowisko i wysokiej efektywności energetycznej. Podczas Forum Pesa zaprezentuje najnowsze modele i technologie, aby pokazać, w jaki sposób jej pociągi wodorowe mogą przyczynić się do zrównoważonej mobilności w miastach i kolejowych trasach dalekobieżnych.
ARP E-VEHICLES, firma specjalizująca się w autobusach elektrycznych, również będzie obecna na Forum. Firma opowie o swoich najnowszych autobusach elektrycznych, ich parametrach technicznych i doświadczeniu w integracji tych pojazdów z systemami transportu miejskiego. Zdaniem przedstawicieli Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu dyskusje i spotkania podczas Forum są nieocenione, ponieważ dają możliwość bezpośredniej interakcji z kluczowymi decydentami w sektorze i kształtowania przyszłych kierunków biznesowych.
Forum Innowacji Transportowych 2023 odbędzie się 23-24 listopada w Wilnie, to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży transportowej i logistycznej w regionie Morza Bałtyckiego. Pierwszego dnia wydarzenia główne tematy będą dotyczyć kwestii w sektorze transportu i logistyki oraz trendów kształtujących przyszłość. Drugi dzień Forum skupi się na kwestiach mobilności miejskiej, przełomowych innowacjach i ich polityce. Podczas Forum zostaną również przyznane nagrody Green Transport Awards. Odbędzie się ponadto Startup Session dla twórców ekologicznych i cyfrowych rozwiązań logistycznych.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.