Znamy szczegóły Forum Innowacji Transportowych 2023!
Forum Innowacji Transportowych 2023, to największe wydarzenie transportowe i logistyczne w regionie Morza Bałtyckiego. Po raz piąty odbędzie się w Wilnie 23-24 listopada. Na Forum zaprezentowane zostaną nowe trendy i technologie w branży transportowej, uczestnicy wezmą udział w dyskusjach o innowacjach, a także wykorzystaniu sztucznej inteligencji w branży. Wśród prelegentów pojawią się: Polska Agencja Inwestycji i Handlu, największa agencja celna na Litwie – Bunasta, Pesa, Shell oraz przedstawiciele OECD.
Na tegorocznym Forum oprócz omówienia najistotniejszych tematów w sektorze transportu i logistyki, tematyka skupi się również na tworzeniu polityki innowacji, omawianiu kwestii mobilności miejskiej i analizowaniu najlepszych europejskich przykładów. Tegoroczne wydarzenie otworzy prezydent Litwy Gitanas Nausėda oraz komisarz europejski Virginijus Sinkevičius. Obecni będą przedstawiciele Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Międzynarodowej Agencji Energetycznej, Banku Światowego, EIT Urban Mobility i innych globalnych organizacji. Z kolei Gawin Warner, dyrektor generalny ds. globalnych projektów zrównoważonego rozwoju w Shell Lubricants, przedstawi inicjatywy Grupy Shell ukierunkowane na dekarbonizację sektora. Jednym ze współtwórców Forum jest Jurgis Adomavičius prezes i dyrektor generalny agencji celnej Bunasta.
– Przygotowaliśmy naprawdę dużo ciekawych prelekcji. Podczas Forum odbędzie się prezentacja Stefana Fedela, prezesa wykonawczego Scania ds. sprzedaży i marketingu, który zaprezentuje inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W wydarzeniu wezmą udział też reprezentanci m.in. ZF Group, DKV Mobility. Z kolei Valentina Ion, szefowa strategii transportu publicznego w Microsoft, przedstawi, w jaki sposób sztuczna inteligencja i cyfryzacja zmienią mobilność w miastach – mówi Jurgis Adomavičius.
Forum będzie też idealnym miejscem do poszerzania sieci kontaktów i budowania partnerstw. Polscy uczestnicy będą mieli okazję spotkać się z przedstawicielami biznesu i rządu z różnych krajów, omówić możliwości współpracy i podzielić się najlepszymi praktykami.
– Cieszę się, że możemy nadal rozwijać relacje biznesowe między Polską a Litwą. Bunasta jest częścią przykładu bliskiej współpracy między tymi krajami. Uważam, że Polska jest idealnym miejscem do rozszerzenia naszej działalności ze względu na jej ekonomiczne i strategiczne położenie w Europie. Każdego dnia widzimy, jak nasza współpraca z polskimi partnerami przynosi obopólne korzyści i wzmacnia naszą pozycję w regionie – dodaje Jurgis Adomavičius.
Na stoisku Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wśród polskich firm uczestniczących w forum znajdzie się również Pesa, jeden z wiodących krajowych producentów pociągów i tramwajów. Przedstawiciele Pesy podzielą się informacjami związanymi z rozwojem technologii lokomotyw wodorowych. Pociągi te są znane ze swojego niskiego wpływu na środowisko i wysokiej efektywności energetycznej. Podczas Forum Pesa zaprezentuje najnowsze modele i technologie, aby pokazać, w jaki sposób jej pociągi wodorowe mogą przyczynić się do zrównoważonej mobilności w miastach i kolejowych trasach dalekobieżnych.
ARP E-VEHICLES, firma specjalizująca się w autobusach elektrycznych, również będzie obecna na Forum. Firma opowie o swoich najnowszych autobusach elektrycznych, ich parametrach technicznych i doświadczeniu w integracji tych pojazdów z systemami transportu miejskiego. Zdaniem przedstawicieli Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu dyskusje i spotkania podczas Forum są nieocenione, ponieważ dają możliwość bezpośredniej interakcji z kluczowymi decydentami w sektorze i kształtowania przyszłych kierunków biznesowych.
Forum Innowacji Transportowych 2023 odbędzie się 23-24 listopada w Wilnie, to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży transportowej i logistycznej w regionie Morza Bałtyckiego. Pierwszego dnia wydarzenia główne tematy będą dotyczyć kwestii w sektorze transportu i logistyki oraz trendów kształtujących przyszłość. Drugi dzień Forum skupi się na kwestiach mobilności miejskiej, przełomowych innowacjach i ich polityce. Podczas Forum zostaną również przyznane nagrody Green Transport Awards. Odbędzie się ponadto Startup Session dla twórców ekologicznych i cyfrowych rozwiązań logistycznych.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.