Go! e-Commerce - bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców z transformacji cyfrowe

Aleksandra Bocian
Izba Gospodarki Elektronicznej
Pańska
00-837 Warszawa
pr|eizba.pl| |pr|eizba.pl
662108088
https://eizba.pl/
Go! e-Commerce jest odpowiedzią e-Izby na kryzys wywołany pandemią w marcu 2020 roku, wobec którego wielu przedsiębiorców znalazło się w ciężkiej sytuacji biznesowej. Na akcję składają się cykle bezpłatnych warsztatów online, które pozwolą wielu biznesom na odnalezienie się w nowej rzeczywistości cyfrowej oraz dotarcie do konsumentów poprzez nowy kanał sprzedaży. Najbliższe warsztaty odbędą się w terminie 25.01 – 29.01.2021
Szacuje się, iż od początku pandemii powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. e-Izba startując z ogólnopolską akcją edukacyjną jako pierwsza, przeszkoliła w ciągu 5 edycji blisko 1900 uczestników, dając przedsiębiorcom szansę na rozwój oraz poprawę wyników. Akcja Go! e-Commerce skierowana jest do wszystkich, którzy do tej pory działali wyłącznie stacjonarnie bądź stawiają pierwsze kroki w działalności internetowej.
Podczas każdego cyklu Go! e-Commerce eksperci e-Izby krok po kroku omawiają, jak szybko i w przystępnej cenie przenieść działalność do Internetu. Bezpłatne warsztaty, oprócz wartości merytorycznej, dostarczają praktycznych informacji, przydatnych na co dzień. Ponadto są one doskonałą okazją do zadawania ważnych pytań i rozwiązania biznesowych wątpliwości.
„Rok 2020, naznaczony COVID-19, był rokiem obfitującym w wydarzenia, które podkreśliły znaczenie cyfryzacji we wszystkich obszarach gospodarki i społeczeństwa. Go! e-Commerce oraz edukacja małych przedsiębiorców w transformacji cyfrowej ma ogromne znaczenie, dlatego e-Izba chce jeszcze bardziej zadbać i otworzyć się na podmioty, którym potrzebna jest pomoc legislacyjna, edukacyjna i promocyjna, aby rosły w siłę na polskim oraz międzynarodowym rynku e-commerce. Zapraszamy na kolejny cykl Go! e-Commerce 2021”– Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Cykl Go! e-Commerce składa się z następujących sekcji tematycznych:
- TECHNOLOGIE E-COMMERCE: Jak stworzyć sklep internetowy (m.in. jaką technologię wybrać, aby ruszyć ze sprzedażą online, jak zarządzać sprzedażą itp.)?
- PRAWO: Jak stworzyć regulamin sklepu i politykę prywatności?
- PŁATNOŚCI: Jakie technologie płatności online wybrać oraz jak je szybko wdrożyć w powstającym sklepie online?
- LOGISTYKA I MAGAZYNOWANIE: Od czego zacząć w obszarze logistyki? Możliwości współpracy z firmami kurierskimi oraz modele dostaw.
- OBSŁUGA KLIENTA: Jakie mechanizmy wdrożyć w sklepie, aby obsługa klienta przebiegała bezproblemowo?
Najbliższy cykl warsztatów odbędzie się od poniedziałku 25.01 do piątku 29.01 włącznie, a w programie:
PONIEDZIAŁEK 25.01 godz.11
Prelegenci: Sebastian Błaszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży, Unity Group
Michał Zbońkowski, Project Manager, Unity Group
Temat: Jak zadbać o to, żeby e-sklep sprzedawał?
- Gotowe rozwiązania vs. dedykowane, które usprawnią sprzedaż w Twoim sklepie.
- Jak zbudować strategię dla e-commerce?
- Co i jak mierzyć w e-commerce?
- Niezbędne narzędzia do analityki efektywnej sprzedaży w Internecie.
Link do webinaru:
https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/technologia-dla-e-commerce-jak-wybrac-technologie-dla-e-commerce-b2b-i-b2c
WTOREK 26.01 godz. 11:00
Prelegentki: Joanna Polkowska, adwokat, specjalista prawa własności intelektualnej w zespole Commercial kancelarii Eversheds Sutherland Wierzbowski
Agnieszka Sagan-Jeżowska, radca prawny, specjalista prawa ochrony danych osobowych w zespole Commercial kancelarii prawnej Eversheds Sutherland Wierzbowski
Temat: Od A do E-commerce – Compliance w e-commerce, czyli kompendium obowiązków prawnych dla prowadzących sklepy internetowe
- O czym trzeba pamiętać, tworząc nazwę i oznaczenie firmy oraz marki
- W jaki sposób zabezpieczyć kwestie praw autorskich do oznaczeń i znaków towarowych i jak zgodnie z prawem korzystać z materiałów należących do innych podmiotów
- Jak prawidłowo przygotować regulamin świadczenia usługi
- Jak napisać politykę prywatności i politykę cookies dla sklepu internetowego
- Jakie są podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- Jak zgodnie z prawem prowadzić działania marketingowe – najczęściej popełniane błędy
- Na co uważać, kupując bazy marketingowe
- Pułapki prawne związane z działalnością w mediach społecznościowych
Link do webinaru: https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/compliance-w-e-commerce-czyli-kompendium-obowiazkow-prawnych-dla-prowadzacych-sklepy-internetowe
ŚRODA 27.01 godz. 11:00
Prelegent: Marcin Danielski – Project Manager mBank
Temat: Zacznij sprzedaż w internecie – paynow
- Od czego zacząć sprzedaż w internecie?
- Czym jest bramka płatności i jak wybrać bramkę odpowiednią dla siebie?
- Co to jest paynow?
- Jak uruchomić płatności online w swoim sklepie
Link do webinaru: https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/zacznij-sprzedaz-w-internecie-paynow
CZWARTEK 28.01 godz. 11:00
Prelegent: Mateusz Pycia, CEO GlobKurier
Temat: Wprowadzenie w temat logistyki. Zbudowanie przewag konkurencyjnych poprzez rozwiązania transportowe
- Wprowadzenie w arkana transportu i logistyki
- O sytuacji w branży transportowo logistycznej
- Budowanie przewag sklepu internetowego w obszarze transportu
- Jak przygotować biznes na dużą zmienność
- Jak zoptymalizować koszty wysyłek
Link do webinaru: https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/wprowadzenie-w-temat-logistyki-zbudowanie-przewag-konkurencyjnych-poprzez-rozwiazania-transportowe
PIĄTEK 29.01 godz. 11:00
Prelegent: Magdalena Brzezińska, Business Integration Manager Performics
Temat: Główne wyzwania w kampanii reklamowej sklepu internetowego
- Kampania e-commerce i jej podmioty
- Etapy kampanii reklamowej w internecie
- Media a ścieżka zakupowa użytkownika
- Dokumenty w kampanii digital
Link do webinaru: https://app.livestorm.co/izba-gospodarki-elektronicznej/glowne-wyzwania-w-kampanii-reklamowej-sklepu-internetowego
Więcej informacji o akcji Go! e-Commerce oraz relacje z poprzednich edycji: https://eizba.pl/go-e-commerce/

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.