Komunikaty PR

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

2024-12-13  |  09:35
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.3 MB )

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing Championship (ETRC). Przedłużenie dotychczasowej umowy oznacza, że mistrzostwa nadal będą nosić nazwę Goodyear FIA ETRC, co podkreśla wieloletnie zaangażowanie marki w sporty motorowe.

Dziedzictwo w sportach motorowych ciężarówek

Wyścigi ciężarówek FIA ETRC odbywają się na legendarnych europejskich torach i przyciągają tysiące widzów i przedstawicieli branży. Z doświadczeniem sięgającym 2003 roku, Goodyear jest ich kluczowym partnerem w roli dostawcy opon, który konsekwentnie rozwija technologie oponiarskie i tym samym odgrywa ważną rolę w poprawianiu osiągów startujących pojazdów. Innowacyjne technologie Goodyear stosowane w oponach poddawane są podczas zawodów ekstremalnym testom i dzięki temu nieustannie udoskonalane.

Seria Goodyear FIA ETRC zdobyła uznanie za swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, awansując z 16. na 13. miejsce w najnowszym Rankingu Zrównoważonych Mistrzostw [1]. Ten postęp podkreśla wysiłki organizatorów w kwestii proekologicznych praktyk i  inspirowania pozytywnych zmian w branży.

„Rozszerzenie partnerstwa z FIA ETRC świadczy o trwałości naszego ponad dwudziestoletniego zaangażowania w rozwój wyścigów pojazdów ciężarowych.  Te mistrzostwa stanowią dla nas wyjątkową platformę do demonstrowania postępów w rozwoju technologii oponiarskich pod kątem trwałości, wydajności i zrównoważonego rozwoju w ekstremalnych warunkach. Jesteśmy dumni, że możemy nadal wspierać mistrzostwa, zespoły oraz fanów. Wiedza zdobywana w tym wymagającym środowisku napędza innowacje w naszych oponach komercyjnych, co przekłada się na rozwiązania wspierające floty transportowe w osiąganiu celów biznesowych i budowaniu przewagi konkurencyjnej” - powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon użytkowych w regionie EMEA.

„Cieszymy się, że możemy przedłużyć partnerstwo z Goodyear na kolejne trzy lata. Wspólnie dążymy do podnoszenia prestiżu FIA ETRC, nie tylko jako czołowej serii sportów motorowych, ale także jako platformy promującej zrównoważony rozwój i innowacje technologiczne. Ta umowa jest wyrazem naszej wspólnej wizji bardziej zrównoważonej przyszłości w wyścigach ciężarówek oraz w całej branży transportowej” powiedział Georg Fuchs, dyrektor zarządzający Europejskiego Stowarzyszenia Wyścigów Pojazdów Ciężarowych (ETRA).

Zaangażowanie w zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój pozostanie ważnym celem zarówno Goodyeara, jak i wyścigów ETRC, które niedawno uzyskały 3-gwiazdkową akredytację środowiskową FIA [2]. Uznanie to podkreśla wysiłki serii na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko, m.in. poprzez stosowanie od 2021 roku w 100% odnawialnego biopaliwa HVO. Ponadto opony wyścigowe wykorzystywane podczas mistrzostw są włączane do zrównoważonego cyklu życia poprzez bieżnikowanie, które przekształca je w standardowe opony drogowe Goodyear dla flot transportowych. Proces ten pozwala zmniejszyć zużycie zasobów i ilość odpadów, co jest zgodne z zobowiązaniem mistrzostw do odpowiedzialności za środowisko.

Goodyear podziela to zobowiązanie i również uzyskał najwyższą ocenę trzech gwiazdek w ramach akredytacji środowiskowej FIA. Oprócz Goodyear FIA ETRC, certyfikat obejmuje programy sportów motorowych prowadzone przez Goodyear Racing EMEA, w tym obecność marki w FIA World Endurance Championship, 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz w European Le Mans Series [3].

Nowa generacja opon wyścigowych do pojazdów ciężarowych

W ramach trwającej współpracy Goodyear wprowadził w 2024 r. [4] nową oponę wyścigową do pojazdów ciężarowych, opracowaną w Centrum Innowacji w Luksemburgu. Opona ta wyróżnia się lepszą przyczepnością, trwałością i osiągami zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni w porównaniu do poprzedniego modelu. Już w pierwszym sezonie użytkowania udowodniła ona swoją niezawodność w różnorodnych warunkach na torze, zapewniając zespołom solidne wsparcie, a dzięki zwiększonej trwałości pozwoliła na ograniczenie całkowitej liczby opon używanych podczas mistrzostw. Te innowacje wyznaczają nowe standardy w świecie sportów motorowych, a jednocześnie odzwierciedlają niezawodność i wydajność, które Goodyear dostarcza flotom w całej Europie.

Szeroka obecność w sportach motorowych

Zaangażowanie Goodyeara w sporty motorowe wykracza poza wyścigi ciężarówek. W sezonie 2025 firma będzie kontynuować rolę wyłącznego dostawcy opon dla kategorii LMP2 w European Le Mans Series (ELMS) oraz legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ponadto Goodyear dostarczy opony dla wszystkich zespołów rywalizujących w kategorii LMGT3 w ELMS i FIA World Endurance Championship (WEC). Marka wzmocniła jeszcze swoją obecność w sportach motorowych, obejmując rolę tytularnego sponsora 4-godzinnego wyścigu Silverstone 2025.

Ważny przystanek na trasie Goodyear Drive Results Tour

Mistrzostwa  ETRC ponownie staną się kluczowym elementem programu Goodyear Drive Results Tour. Przedstawiciele flot transportowych będą mieli okazję osobiście poznać kompleksowe rozwiązania Goodyear Total Mobility i przekonać się, jak opony klasy premium oraz zaawansowane technologie monitorowania przekładają się z toru wyścigowego na codzienną efektywność i niezawodność pracy floty.

[1] https://www.goodyearfiaetrc.com/news/goodyear-fia-etrc-climbs-ranks-in-sustainable-championships-index-tm

[2] https://www.goodyearfiaetrc.com/news/fia-three-star

[3] https://news.goodyear.eu/goodyear-receives-fias-highest-level-environmental-accreditation/

[4] https://news.goodyear.eu/goodyear-continues-title-sponsorship-of-goodyear-fia-etrc-with-brand-new-tire-specification/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.