Goodyear otwiera Centrum Symulacji w Luksemburgu
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear otworzył dziś oficjalnie Centrum Symulacji w swoim ośrodku badawczym w Luksemburgu, otwierając tym samym nowy rozdział w sztuce konstruowania opon. Centrum wyposażone w symulator jazdy DiM250 DYNAMIC klasy VI pozwoli zaoferować producentom aut wyższy poziom personalizacji produktu na oryginalne wyposażenie (OEM) z naciskiem na jak najwyższe osiągi opon. Wirtualna symulacja niesie dodatkową korzyść w postaci mniejszej liczby fizycznych testów, co ma znaczenie dla osiągania celów zrównoważonego rozwoju.
Centrum Symulacji w Colmar-Berg w Luksemburgu, otwarte uroczyście z udziałem przedstawicieli lokalnych władz, jest drugim tego typu obiektem Goodyear na świecie. Pierwszy otwarto w Akron w stanie Ohio w 2021 roku.
Symulator pozwala opracować i przetestować model opony na wczesnym etapie cyklu rozwojowego, co umożliwia wyłonienie konstrukcji o najlepszych parametrach jeszcze przed zbudowaniem pierwszego prototypu. To rozwiązanie będzie szczególnie przydatne do testowania wirtualnej opony koncepcyjnej do modelu samochodu, który jeszcze nie istnieje. Zastosowanie wirtualnej symulacji pozwoli też przyspieszyć produkcję i da możliwość wprowadzania modyfikacji w oponach w procesie produkcyjnym zgodnie z potrzebami pojazdu.
„Otwarcie Centrum Symulacji w Luksemburgu stawia nas w czołówce firm wirtualnie projektujących opony. Jest to też kolejny dowód naszego zaangażowanie w kształtowanie zrównoważonej przyszłości mobilności. Nasz zespół zajmujący się wirtualnym rozwojem opon zrealizował do tej pory wiele projektów z wiodącymi producentami OEM z Europy, USA i Chin. Poznając możliwości naszego wirtualnego projektowania, inżynierowie motoryzacyjni dostrzegają jego potencjał. Jest to istotne nie tylko z racji wpływu na biznes, ale także na środowisko,” powiedział Romain Hansen, wiceprezes Goodyear ds. rozwoju produktów w regionie EMEA.
Wizja Goodyeara dotycząca przyszłości rozwoju opon
Otwarcie Centrum Symulacyjnego to kolejny element długoletniej strategii odpowiedzialności korporacyjnej Goodyear, polegającej na dbałości o zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo i wydajność opon. Wykorzystanie symulowanych testów jazdy pozwala na zredukowanie liczby opon próbnych i przyspieszenie procesu produkcyjnego dzięki zmniejszeniu zapotrzebowania na testy fizyczne. Umożliwia to również Goodyearowi uzyskanie pierwszej homologacji dla wszystkich opracowywanych opon przy tylko jednej fizycznej iteracji. W przyszłości jedna fizyczna iteracja pozwoli zaoszczędzić średnio 13 000 opon i 97 500 km [1].
Ekspansja projektu, po uruchomieniu trzy lata temu pierwszego Centrum Symulacji w Akron, jest dowodem na zaangażowanie Goodyeara w kształtowanie przyszłości mobilności. Począwszy od pierwszej udanej współpracy z Maserati przy produkcji opon dla modelu Gran Turismo 2023, Centra Symulacji pracują nad „szytymi na miarę” oponami dla producentów OEM na całym świecie.
[1] Na podstawie estymacji wewnętrznych.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.