Goodyear świętuje 125. urodziny serialem dokumentalnym
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Z okazji 125. urodzin Goodyear zaprezentował 7-odcinkowy serial dokumentalny „Goodyear: 125 Years in Motion”, który opisuje historię i osiągnięcia producenta poprzez unikalne archiwalne zdjęcia i wspomnienia ludzi, którzy na przestrzeni lat byli związani z marką i brali udział w przesuwaniu granic technologii, nie tylko oponiarskich. Serial można obejrzeć na kanale YouTube marki.
Opony „inteligentne”, opony z materiałów odnawialnych, kuliste i te do pojazdów kosmicznych – to tylko niektóre z innowacyjnych rozwiązań stworzonych przez firmę Goodyear w ciągu 125 lat istnienia. Lista wynalazków amerykańskiego producenta wykracza daleko poza same opony - dorobek firmy to także sterowce, w tym ikoniczny Blimp do dziś widoczny na niebie w różnych częściach świata, samoloty budowane na potrzeby amerykańskiej armii, pierwszy komercyjny ruchomy chodnik Goodyear Memory Belt, czyli pas transmisyjny do sortowania paczek, a nawet sztuczne serce.
Serial opisuje firmę – jej dorobek, ludzi i produkty – z wielu różnych perspektyw pokazując wszechstronność i nowatorski gen Goodyeara, który ma na swoim koncie także liczne sukcesy w sportach motorowych na najważniejszych torach świata, światowe rekordy prędkości i niewątpliwy wkład w rozwój motoryzacji.
Każdy z kilkuminutowych odcinków serialu poświęcony jest innemu zagadnieniu:
- „Uruchom silniki: początek” Pierwszy odcinek sięga do najodleglejszej przeszłości i przedstawia amerykańskiego przemysłowca Franka Seiberlinga, który 29 sierpnia 1898 roku założył firmę w Akron w stanie Ohio i na cześć wynalazcy Charlesa Goodyear’a nazywał ją Goodyear Tire and Rubber Company. Dał wtedy początek przedsiębiorstwu, które niedługo potem, bo w 1916 roku, stało się największym na świecie producentem ogumienia, a dziś jest w ścisłej światowej czołówce mając na koncie prawie 10 miliardów wyprodukowanych opon.
- „Na właściwym torze: marki, ikony i wyścigi”. Drugi odcinek prezentuje historię kultowych symboli Goodyeara, takich jak Wingfoot Express, Clock Tower i słynny Goodyear Blimp. To także opowieść o zaangażowaniu marki w świat wyścigów samochodowych, które zaczęło się od prośby złożonej przez Henry'ego Forda.
- „Malownicza trasa: więcej niż opony”. Trzecia część odsłania kulisy innowacyjności marki i pokazuje wszechstronność i rozległość działań Goodyeara wykraczających poza produkcję samych opon - od hamulców dla samolotów i silników rakietowych, przez kuloodporne zbiorniki paliw po systemy naprowadzania i satelity, a nawet protezy kończyn.
- „Z myślą o przyszłości: innowacje”. Od przełomowych wzorów bieżnika opon po postępy w lotnictwie i kosmonautyce - ten odcinek pokazuje jak Goodyear przesuwa granice projektowania, osiągów i zrównoważonego rozwoju opon.
- „Pasażerowie na pokładzie: nasi ludzie”. To część serialu, gdzie marka oddaje hołd swoim pracownikom - od liderów-wizjonerów po oddane zespoły i całe pokolenia rodzin pracujących w Goodyear.
- „Idziemy razem: nasi klienci”. W tym odcinku poznajemy klientów Goodyeara rozlokowanych na całym świecie, którzy dzielą się refleksjami dotyczącymi zwykle wieloletniej współpracy z marką i doświadczeniami na temat produktów i świadczonej obsługi.
- „Na szybkim pasie: następne 125 lat”. Ostatnia część serialu to okazja do rozmowy o przyszłości - eksperci Goodyear prognozują przyszłość firmy, branży i szeroko pojętej mobilności. Opony bezpowietrzne, opony ze zrównoważonych materiałów, kuliste do pojazdów autonomicznych i coraz nowocześniejsze opony do aut elektrycznych – zmiany w branży motoryzacyjnej niosą nieustannie nowe wyzwania.
Innowacje w DNA Goodyear
Goodyear ma obecnie 57 zakładów produkcyjnych w 23 krajach i zatrudnia 74 000 pracowników na całym świecie. Jest też inwestorem strategicznym w Firmie Oponiarskiej w Dębicy – ta fabryka opon jest trzecim największym zakładem producenta w Europie.
Za rozwój najnowocześniejszych produktów odpowiadają dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu. To tam powstają dobrze znane klientom flagowe opony m.in. z linii Goodyear Eagle F1, Vector 4Seasons czy też UltraGrip, ale także opony koncepcyjne, których na drogach jeszcze nie ma, jak opony porośnięte mchem czy opony bezpowietrzne.
Produkty Goodyear są cenione przez profesjonalnych testerów i klientów za jakość i niezawodność – te atuty są wypracowywane podczas licznych testów na torach i w ośrodkach badawczych zlokalizowanych w różnych częściach świata. Marka posiada własne laboratorium do badania śniegu w Luksemburgu, w którym symulowane są zróżnicowane warunki drogowe, co pomaga tworzyć niezawodne opony zimowe.
Projektowanie, opracowywanie, dostarczanie opon i usług spełniających wszystkie potrzeby związane z jazdą są siłą napędową innowacji Goodyear. Poza ustanawianiem rekordów w kosmosie i na ziemi, oponiarskie innowacje Goodyear przyczyniły się do znacznych postępów w rolnictwie, lotnictwie, przemyśle budowalnym, wydobywczym, transporcie, czy dostawach ostatniej mili.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.