Aliexpress i Świat Przesyłek łączą siły!
W polskich miastach pojawiły się nowe urządzenia do odbioru paczek – należąca do grupy Cainiao maszyna Aliexpress stanęła już m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu czy też Łodzi. Za procesy logistyczne i operacyjne odpowiedzialna jest polska firma Świat Przesyłek.
Aliexpress to jedna z najpopularniejszych platform w branży e-commerce. Polacy chętnie dokonują zakupów przez internet, a serwis grupy Cainiao jest jednym z topowych w branży e-commerce. Wcześniejsze dostawy były możliwe wyłącznie za pomocą klasycznych usług pocztowych, natomiast od tego roku czerwone i niebieskie maszyny w imponującym tempie instalowane są w całej Polsce.
Polski pierwiastek w globalnej sieci
Pojawienie się tych urządzeń nad Wisłą to efekt współpracy chińskiej grupy Cainiao z firmą Świat Przesyłek - alternatywnego operatora w branży kurierskiej, który świadczy usługi kurierskie na terenie Europy oraz niemalże całego świata. – Rozwój sieci lokalizacji maszyn pocztowych jest dla nas działaniem, które traktujemy z misją: chcemy, aby Polacy nie musieli być uzależnieni od listonoszy czy kurierów i sami decydowali o tym, kiedy i w jakim czasie odbiorą zamówione przedmioty – mówi Piotr Kocoń, CEO Świata Przesyłek. Podmiot odpowiedzialny jest za opracowanie procesów logistycznych i operacyjnych, przygotowanie siatki dostaw do urządzeń oraz za poszukiwanie lokalizacji pod nie – Zainteresowanie punktami nadań i odbiorów rośnie od lat i jest wielokanałowe: z jednej strony są nimi zainteresowani sami klienci, którzy doceniają wygodną formę odbierania zakupionych przedmiotów, a z drugiej lokalni przedsiębiorcy i właściciele gruntów dostrzegają sposób na dodatkowy, stabilny zarobek z tytułu wynajmu – kontynuuje Piotr Kocoń.
Cel? Cała Polska!
Już teraz Polacy mogą odbierać swoje przesyłki z urządzeń zlokalizowanych w każdym województwie. Maszyny stoją na terenie Wrocławia, Łodzi, Warszawy, Katowic, Poznania oraz wielu innych polskich miast. Strategia ekspansyjna grupy Cainiao z pomocą Świata Przesyłek zakłada, że rok 2022 nadal będzie stał pod znakiem poszerzania struktur i zwiększania ilości urządzeń na terenie Polski. – Celem na najbliższe miesiące jest aktywacja 3000 maszyn w zarówno dużych, jak i mniejszych miastach. Wymagania co do lokalizacji są niewielkie, bowiem poszukujemy gruntów o powierzchni 3 metrów kwadratowych w sąsiedztwie parkingów, z możliwością wykonania przyłącza elektrycznego. W zamian oferujemy atrakcyjne warunki finansowe, a wynajmujący mogą liczyć na długofalową współpracę. Osoby zainteresowane znajdą informacje na stronie www.lokalizacjadlaali.pl – podkreśla Piotr Kocoń.
Polska: punkty odbiorów i branża e-commerce w ciągłym rozwoju
Na popularność samodzielnego odbioru paczek oraz szybki wzrost branży e-commerce wpływ ma przede wszystkim fakt, że w ostatnim czasie znacząco zmieniły się przyzwyczajenia konsumentów. Bodźcem do wykształcenia się nowych zachowań była pandemia. Statystyki wskazują, że obecnie ponad 150 tysięcy polskich przedsiębiorstw zdecydowało się na aktywną sprzedaż swoich produktów i usług przez internet. W siłę rosną również platformy typu marketplace, będące swego rodzaju punktem styku pomiędzy przedsiębiorcą, a klientem. Do grona największych graczy należą podmioty zarówno polskie, jak i zagraniczne: Allegro, OLX, Ebay, Amazon czy też właśnie Aliexpress. – Podsumowanie roku 2021 w wynikach finansowych Świata Przesyłek potwierdza wspomniane trendy. Firma zanotowała wzrost ilości przesyłek e-commerce aż o 37% względem 2020 roku – mówi Piotr Kocoń, właściciel Świata Przesyłek.
Sam odbiór przesyłek za pomocą urządzeń jest niezwykle łatwy dla użytkowników. Po otrzymaniu potwierdzenia umieszczenia zamówionego przedmiotu w pocztomacie, otrzymujemy jednocześnie kod odbioru. Wystarczy go wprowadzić na ekranie urządzenia i poczekać na otwarcie skrytki.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.