Aliexpress i Świat Przesyłek łączą siły!
W polskich miastach pojawiły się nowe urządzenia do odbioru paczek – należąca do grupy Cainiao maszyna Aliexpress stanęła już m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu czy też Łodzi. Za procesy logistyczne i operacyjne odpowiedzialna jest polska firma Świat Przesyłek.
Aliexpress to jedna z najpopularniejszych platform w branży e-commerce. Polacy chętnie dokonują zakupów przez internet, a serwis grupy Cainiao jest jednym z topowych w branży e-commerce. Wcześniejsze dostawy były możliwe wyłącznie za pomocą klasycznych usług pocztowych, natomiast od tego roku czerwone i niebieskie maszyny w imponującym tempie instalowane są w całej Polsce.
Polski pierwiastek w globalnej sieci
Pojawienie się tych urządzeń nad Wisłą to efekt współpracy chińskiej grupy Cainiao z firmą Świat Przesyłek - alternatywnego operatora w branży kurierskiej, który świadczy usługi kurierskie na terenie Europy oraz niemalże całego świata. – Rozwój sieci lokalizacji maszyn pocztowych jest dla nas działaniem, które traktujemy z misją: chcemy, aby Polacy nie musieli być uzależnieni od listonoszy czy kurierów i sami decydowali o tym, kiedy i w jakim czasie odbiorą zamówione przedmioty – mówi Piotr Kocoń, CEO Świata Przesyłek. Podmiot odpowiedzialny jest za opracowanie procesów logistycznych i operacyjnych, przygotowanie siatki dostaw do urządzeń oraz za poszukiwanie lokalizacji pod nie – Zainteresowanie punktami nadań i odbiorów rośnie od lat i jest wielokanałowe: z jednej strony są nimi zainteresowani sami klienci, którzy doceniają wygodną formę odbierania zakupionych przedmiotów, a z drugiej lokalni przedsiębiorcy i właściciele gruntów dostrzegają sposób na dodatkowy, stabilny zarobek z tytułu wynajmu – kontynuuje Piotr Kocoń.
Cel? Cała Polska!
Już teraz Polacy mogą odbierać swoje przesyłki z urządzeń zlokalizowanych w każdym województwie. Maszyny stoją na terenie Wrocławia, Łodzi, Warszawy, Katowic, Poznania oraz wielu innych polskich miast. Strategia ekspansyjna grupy Cainiao z pomocą Świata Przesyłek zakłada, że rok 2022 nadal będzie stał pod znakiem poszerzania struktur i zwiększania ilości urządzeń na terenie Polski. – Celem na najbliższe miesiące jest aktywacja 3000 maszyn w zarówno dużych, jak i mniejszych miastach. Wymagania co do lokalizacji są niewielkie, bowiem poszukujemy gruntów o powierzchni 3 metrów kwadratowych w sąsiedztwie parkingów, z możliwością wykonania przyłącza elektrycznego. W zamian oferujemy atrakcyjne warunki finansowe, a wynajmujący mogą liczyć na długofalową współpracę. Osoby zainteresowane znajdą informacje na stronie www.lokalizacjadlaali.pl – podkreśla Piotr Kocoń.
Polska: punkty odbiorów i branża e-commerce w ciągłym rozwoju
Na popularność samodzielnego odbioru paczek oraz szybki wzrost branży e-commerce wpływ ma przede wszystkim fakt, że w ostatnim czasie znacząco zmieniły się przyzwyczajenia konsumentów. Bodźcem do wykształcenia się nowych zachowań była pandemia. Statystyki wskazują, że obecnie ponad 150 tysięcy polskich przedsiębiorstw zdecydowało się na aktywną sprzedaż swoich produktów i usług przez internet. W siłę rosną również platformy typu marketplace, będące swego rodzaju punktem styku pomiędzy przedsiębiorcą, a klientem. Do grona największych graczy należą podmioty zarówno polskie, jak i zagraniczne: Allegro, OLX, Ebay, Amazon czy też właśnie Aliexpress. – Podsumowanie roku 2021 w wynikach finansowych Świata Przesyłek potwierdza wspomniane trendy. Firma zanotowała wzrost ilości przesyłek e-commerce aż o 37% względem 2020 roku – mówi Piotr Kocoń, właściciel Świata Przesyłek.
Sam odbiór przesyłek za pomocą urządzeń jest niezwykle łatwy dla użytkowników. Po otrzymaniu potwierdzenia umieszczenia zamówionego przedmiotu w pocztomacie, otrzymujemy jednocześnie kod odbioru. Wystarczy go wprowadzić na ekranie urządzenia i poczekać na otwarcie skrytki.
Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
Czy prawo Talionu napędza rynki?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.