Komunikaty PR

ANG zmienia formę prawną, ale nie zmienia tożsamości

2020-02-14  |  01:00
Biuro prasowe

ANG Spółdzielnia, jedyny niezależny kapitałowo gracz należący do liderów rynku pośrednictwa kredytów hipotecznych, chce się rozwijać w innej formie prawnej, zachowując unikalną kontrolę pracowników nad firmą.

W drugiej połowie 2020 roku blisko 1000 ekspertów kredytowych i ubezpieczeniowych spółdzielni ma szansę kontynuować pracę w ramach nowej formuły – spółki pracowniczej. Jak podkreślają zarządzający, proces przekształcenia, któremu spółdzielcy dali zielone światło na walnym zgromadzeniu jeszcze w czerwcu 2019 roku, jest procedowany bez pośpiechu i z zachowaniem pełnej przejrzystości, co wyraża się m.in. szeregiem konsultacji wewnętrznych.

 

- Ta odświeżona formuła ANG będzie możliwa dzięki niezwykłemu zaufaniu, które wypracowaliśmy pomiędzy wszystkimi członkami spółdzielni a klientami i otoczeniem biznesowym przez dekadę funkcjonowania naszej organizacji. ANG nadal będzie kontynuować walkę o uczciwość rynku finansowego, tak jak dotąd stawiając w centrum swoich działań rzeczywiste potrzeby człowieka, pamiętając jednocześnie o naszych zobowiązaniach wobec środowiska i społeczeństwa. To jacy byliśmy i jacy jesteśmy, czyli nasza wyjątkowa tożsamość, pozostanie niezmienna - mówi Artur Nowak-Gocławski, współzałożyciel firmy.

 

Sukces unikalnej formuły

ANG powstało dekadę wcześniej jako przeciwwaga dla charakterystycznego dla świata finansów korporacyjnego stylu zarządzania. Model biznesowy oparty o partnerstwo cechujące spółdzielczość, chociaż wzbudzał wątpliwości, bardzo szybko spowodował zainteresowanie coraz bardziej konsolidującego się rynku pośredników. Ci spośród nich, którzy chcieli uczestniczyć w tworzeniu nietypowej organizacji, w której główną rolę zajmuje zrównoważony rozwój i wrażliwość społeczna, a nie wypełnianie tzw. targetów sprzedażowych, dołączali do ANG.

 

Spółdzielnia odniosła sukces. Ponad 17,5 tys. kredytów, udzielonych za pośrednictwem ANG w 2019 r. na łączną kwotę blisko 4,6 miliarda złotych, spowodowało, że firma znalazła się w ścisłej czołówce rynku. Równocześnie ANG zaczęło oferować ubezpieczenia. W 2018 r. sprzedano ponad 4200 produktów ubezpieczeniowych, ale już w kolejnym roku odnotowano blisko160-procentowy wzrost dynamiki sprzedaży (6600 sprzedanych produktów).
 

  • Wyniki nas cieszą, ale rynek finansowy ulega szybkim zmianom. Mamy nowe oczekiwania klientów, wszechobecną cyfryzację, która wymusza od ekspertów zdefiniowanie raz jeszcze swojej roli. Wreszcie nie bez wpływu na rynek pozostają oczekiwania społeczne, które podpowiadają potrzebę przejścia od egoistycznego modelu biznesowego do modelu, w którym współdziałamy i troszczymy się o świat – uważa Nowak-Gocławski.

    W poszukiwaniu przyszłości

    Powstająca w formule spółdzielni firma dekadę temu była innowacyjnym i bardzo efektywnym modelem biznesowym. Jednak zdaniem zarządzających ANG, legislacja w obszarze prawa spółdzielczego przestała nadążać za rzeczywistością rynkową. Wymusiło to poszukiwanie nowego sposobu na kontynuację rozwoju, który zapewni firmie odpowiednią zwinność i elastyczność. Formuła spółki pracowniczej spełnia najważniejsze warunki, jakie postawili przed sobą założyciele.

W procesie zmian ANG Spółdzielnia będzie potrzebowała partnerów zarówno finansowych, jak i technologicznych. O podjęciu współpracy każdorazowo współdecydować będą pracownicy.

 

W przyszłości mogą się pojawić w akcjonariacie partnerzy, którzy pozwolą na to, by pożytek z ANG dla klientów i współpracowników był jeszcze większy, ale nie poszukujemy ich aktualnie i co ważne, nie przewidujemy by byli to dostawcy produktów finansowych – mówi Artur Nowak-Gocławski.  – Chcemy, by ANG pozostało niezależne i demokratyczne, co będzie przejawiało się większościowym głosem współpracowników, w rękach których będzie po przekształceniu około 65% udziałów. Bez ich decyzji nie będzie możliwa żadna poważna zmiana, zwłaszcza inwestorska. Wybór formy spółki pracowniczej gwarantuje zachowanie istoty naszej tożsamości i źródła sukcesu: niepodważalnie partycypacyjnego charakteru organizacji – dodaje Artur Nowak-Gocławski.

 

Jak podkreślają założyciele, głównym źródłem rozwoju ANG było, jest i będzie zaangażowanie wszystkich interesariuszy w tworzenie wspólnej wartości. Strategia ANG zawsze łączyła cele biznesowe i pozabiznesowe, wyznaczając działania firmy w czterech głównych obszarach: biznes, ludzie, kapitał społeczny, środowisko. To nie ulegnie zmianie, ponieważ tożsamość firmy jest związana nie tylko z formą prawną, ale przede wszystkim z kulturą organizacyjną, która się nie zmieni.
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu Biuro prasowe
2024-05-09 | 08:00

Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu

Branża leasingowa ma za sobą rekordowy rok, a obecny zapowiada się podobnie. Co 4. przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje, że w 2024 r. sięgnie po leasing. Jednak wraz ze wzrostem
Gospodarka Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu
2024-05-08 | 12:00

Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu

Niedawno Mars Wrigley odświeżył komunikację marki Orbit® pokazując, że bezcukrowa guma może być nie tylko orzeźwiającą przekąską, ale też dobrym towarzyszem. Kolejną odsłoną
Gospodarka Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki
2024-05-07 | 13:30

Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki

W skrócie: • W samą porę na Eurowizję w Malmö 7-11 maja, strefa euro wyszła z trwającej od pięciu kwartałów stagnacji (+0,3% kw./kw. w I kwartale), co wskazuje na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.