Komunikaty PR

ANG zmienia formę prawną, ale nie zmienia tożsamości

2020-02-14  |  01:00
Biuro prasowe

ANG Spółdzielnia, jedyny niezależny kapitałowo gracz należący do liderów rynku pośrednictwa kredytów hipotecznych, chce się rozwijać w innej formie prawnej, zachowując unikalną kontrolę pracowników nad firmą.

W drugiej połowie 2020 roku blisko 1000 ekspertów kredytowych i ubezpieczeniowych spółdzielni ma szansę kontynuować pracę w ramach nowej formuły – spółki pracowniczej. Jak podkreślają zarządzający, proces przekształcenia, któremu spółdzielcy dali zielone światło na walnym zgromadzeniu jeszcze w czerwcu 2019 roku, jest procedowany bez pośpiechu i z zachowaniem pełnej przejrzystości, co wyraża się m.in. szeregiem konsultacji wewnętrznych.

 

- Ta odświeżona formuła ANG będzie możliwa dzięki niezwykłemu zaufaniu, które wypracowaliśmy pomiędzy wszystkimi członkami spółdzielni a klientami i otoczeniem biznesowym przez dekadę funkcjonowania naszej organizacji. ANG nadal będzie kontynuować walkę o uczciwość rynku finansowego, tak jak dotąd stawiając w centrum swoich działań rzeczywiste potrzeby człowieka, pamiętając jednocześnie o naszych zobowiązaniach wobec środowiska i społeczeństwa. To jacy byliśmy i jacy jesteśmy, czyli nasza wyjątkowa tożsamość, pozostanie niezmienna - mówi Artur Nowak-Gocławski, współzałożyciel firmy.

 

Sukces unikalnej formuły

ANG powstało dekadę wcześniej jako przeciwwaga dla charakterystycznego dla świata finansów korporacyjnego stylu zarządzania. Model biznesowy oparty o partnerstwo cechujące spółdzielczość, chociaż wzbudzał wątpliwości, bardzo szybko spowodował zainteresowanie coraz bardziej konsolidującego się rynku pośredników. Ci spośród nich, którzy chcieli uczestniczyć w tworzeniu nietypowej organizacji, w której główną rolę zajmuje zrównoważony rozwój i wrażliwość społeczna, a nie wypełnianie tzw. targetów sprzedażowych, dołączali do ANG.

 

Spółdzielnia odniosła sukces. Ponad 17,5 tys. kredytów, udzielonych za pośrednictwem ANG w 2019 r. na łączną kwotę blisko 4,6 miliarda złotych, spowodowało, że firma znalazła się w ścisłej czołówce rynku. Równocześnie ANG zaczęło oferować ubezpieczenia. W 2018 r. sprzedano ponad 4200 produktów ubezpieczeniowych, ale już w kolejnym roku odnotowano blisko160-procentowy wzrost dynamiki sprzedaży (6600 sprzedanych produktów).
 

  • Wyniki nas cieszą, ale rynek finansowy ulega szybkim zmianom. Mamy nowe oczekiwania klientów, wszechobecną cyfryzację, która wymusza od ekspertów zdefiniowanie raz jeszcze swojej roli. Wreszcie nie bez wpływu na rynek pozostają oczekiwania społeczne, które podpowiadają potrzebę przejścia od egoistycznego modelu biznesowego do modelu, w którym współdziałamy i troszczymy się o świat – uważa Nowak-Gocławski.

    W poszukiwaniu przyszłości

    Powstająca w formule spółdzielni firma dekadę temu była innowacyjnym i bardzo efektywnym modelem biznesowym. Jednak zdaniem zarządzających ANG, legislacja w obszarze prawa spółdzielczego przestała nadążać za rzeczywistością rynkową. Wymusiło to poszukiwanie nowego sposobu na kontynuację rozwoju, który zapewni firmie odpowiednią zwinność i elastyczność. Formuła spółki pracowniczej spełnia najważniejsze warunki, jakie postawili przed sobą założyciele.

W procesie zmian ANG Spółdzielnia będzie potrzebowała partnerów zarówno finansowych, jak i technologicznych. O podjęciu współpracy każdorazowo współdecydować będą pracownicy.

 

W przyszłości mogą się pojawić w akcjonariacie partnerzy, którzy pozwolą na to, by pożytek z ANG dla klientów i współpracowników był jeszcze większy, ale nie poszukujemy ich aktualnie i co ważne, nie przewidujemy by byli to dostawcy produktów finansowych – mówi Artur Nowak-Gocławski.  – Chcemy, by ANG pozostało niezależne i demokratyczne, co będzie przejawiało się większościowym głosem współpracowników, w rękach których będzie po przekształceniu około 65% udziałów. Bez ich decyzji nie będzie możliwa żadna poważna zmiana, zwłaszcza inwestorska. Wybór formy spółki pracowniczej gwarantuje zachowanie istoty naszej tożsamości i źródła sukcesu: niepodważalnie partycypacyjnego charakteru organizacji – dodaje Artur Nowak-Gocławski.

 

Jak podkreślają założyciele, głównym źródłem rozwoju ANG było, jest i będzie zaangażowanie wszystkich interesariuszy w tworzenie wspólnej wartości. Strategia ANG zawsze łączyła cele biznesowe i pozabiznesowe, wyznaczając działania firmy w czterech głównych obszarach: biznes, ludzie, kapitał społeczny, środowisko. To nie ulegnie zmianie, ponieważ tożsamość firmy jest związana nie tylko z formą prawną, ale przede wszystkim z kulturą organizacyjną, która się nie zmieni.
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Go Green with Taiwan 2024 – zielone innowacje z szansą na nagrodę Biuro prasowe
2024-07-04 | 14:30

"Go Green with Taiwan 2024" – zielone innowacje z szansą na nagrodę

Startuje kampania „Go Green with Taiwan”, skierowana do autorów ekologicznych inicjatyw na całym świecie. Celem konkursu jest promowanie zrównoważonych rozwiązań
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.