Arcelik wprowadza na rynek firmę Beko Europe
Wprowadzenie nowej firmy umacnia pozycję Arçelik jako światowego lidera w branży AGD
Beko Europe powstało w wyniku zamknięcia obu transakcji Whirlpool w Europie
Dziś pomyślnie zakończono proces ostatecznej umowy przekazania pomiędzy w pełni należącą do Arçelik spółką-córką Beko B.V. a w pełni należącą do Whirlpool Corporation spółką-córką Whirlpool EMEA Holdings LLC. Tym samym ogłasza się powstanie Beko Europe.
Zamknięcie transakcji oznacza również ostateczne porozumienie z Arçelik w sprawie przejęcia pełnej własności nad operacjami Whirlpool na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (MENA) w osobnej transakcji.
Beko Europe będzie działać jako niezależne przedsiębiorstwo. Z ponad 20 000 pracowników i zdolnością produkcyjną wynoszącą około 24 milionów produktów AGD rocznie, szacuje się, że firma będzie numerem jeden w Europie pod względem ilości. Beko Europe będzie połączeniem europejskiej części Whirlpool oraz działów sprzętu AGD, elektroniki użytkowej, klimatyzacji i małego sprzętu AGD Arçelika. W ramach firmy będzie działać 11 stref produkcyjnych i 6 ośrodków badawczo-rozwojowych. 75% nowo powstałej spółki należy do Beko B.V., a 25% do Whirlpool Corporation.*
Globalnie Arçelik będzie teraz działać na 57 rynkach, z przewidywanymi obrotami przekraczającymi 11 miliardów euro** i zatrudnieniem wynoszącym ponad 55 000 pracowników. Roczna zdolność produkcyjna spółki również znacząco wzrośnie, gdyż całkowita liczba zakładów produkcyjnych wyniesie 45.
- W ciągu ostatnich dziesięciu lat wyznaczyliśmy sobie jasne cele rozwoju naszego biznesu i przekształcenia naszej branży, jednocześnie przekazując wartości dla naszych klientów, odbiorców, pracowników i akcjonariuszy. Nasz wzrost był napędzany przemyślanymi przejęciami i przełomowymi joint venture z wiodącymi firmami, takimi jak Singer w Bangladeszu i Hitachi w Azji. Utworzenie Beko Europe i przejęcie aktywów MENA Whirlpool stanowi kolejny kamień milowy w podróży Arçelika i naszym 10. roku ciągłego wzrostu. Jako globalny lider, z silną pozycją na dojrzałych i dynamicznie rosnących rynkach, dziś wzmacniamy naszą zdolność do bycia siłą postępu i zmiany, w służbie planecie i ludziom – tak zamknięcie transakcji skomentował Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik.
Z kolei Marc Bitzer, przewodniczący i dyrektor generalny Whirlpool Corporation, powiedział: Cieszymy się, że osiągnęliśmy ten istotny moment w sfinalizowaniu naszej transakcji z Arçelikiem w celu utworzenia Beko Europe. Ten kamień milowy otwiera ekscytujący, nowy rozdział w tworzeniu większej wartości dla europejskich konsumentów poprzez atrakcyjne marki, zrównoważoną produkcję, innowacje produktowe i usługi konsumenckie. Czekamy z niecierpliwością na znaczne możliwości, jakie Beko Europe otworzy dla konsumentów w ciągłym dążeniu do poprawy życia w domu.
Dyrektor generalny Beko Europe, Ragıp Balcıoğlu, skomentował: Dziś Beko Europe rozpoczyna swoją misję dążenia do zapewnienia zrównoważonego życia w każdym domu w Europie. Łącząc nasze działania, osiągamy nowe możliwości i musimy teraz ciężko pracować, aby mogły one służyć potrzebom naszych klientów i konsumentów. Będziemy odpowiedzialnym partnerem dla branży i konsumentów, aktywnie wykorzystując naszą wiodącą pozycję na rynku, aby podnosić standardy, dbać o efektywność i napędzać innowacje w dążeniu do lepszej przyszłości. Rozumiejąc zmieniające się potrzeby naszych klientów i konsumentów, dążymy do napędzania przemysłu AGD w Europie w kierunku jaśniejszej, bardziej konkurencyjnej i przyjaznej dla środowiska przyszłości. Nasze wyjątkowe i bardzo komplementarne zespoły będą kluczowe w realizacji tego celu.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.