Komunikaty PR

Arcelik wprowadza na rynek firmę Beko Europe

2024-04-02  |  12:00
Biuro prasowe

Wprowadzenie nowej firmy umacnia pozycję Arçelik jako światowego lidera w branży AGD

Beko Europe powstało w wyniku zamknięcia obu transakcji Whirlpool w Europie

 

Dziś pomyślnie zakończono proces ostatecznej umowy przekazania pomiędzy w pełni należącą do Arçelik spółką-córką Beko B.V. a w pełni należącą do Whirlpool Corporation spółką-córką Whirlpool EMEA Holdings LLC. Tym samym ogłasza się powstanie Beko Europe.

 

Zamknięcie transakcji oznacza również ostateczne porozumienie z Arçelik w sprawie przejęcia pełnej własności nad operacjami Whirlpool na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (MENA) w osobnej transakcji.

 

Beko Europe będzie działać jako niezależne przedsiębiorstwo. Z ponad 20 000 pracowników i zdolnością produkcyjną wynoszącą około 24 milionów produktów AGD rocznie, szacuje się, że firma będzie numerem jeden w Europie pod względem ilości. Beko Europe będzie połączeniem europejskiej części Whirlpool oraz działów sprzętu AGD, elektroniki użytkowej, klimatyzacji i małego sprzętu AGD Arçelika. W ramach firmy będzie działać 11 stref produkcyjnych i 6 ośrodków badawczo-rozwojowych.  75% nowo powstałej spółki należy do Beko B.V., a 25% do Whirlpool Corporation.*

 

Globalnie Arçelik będzie teraz działać na 57 rynkach, z przewidywanymi obrotami przekraczającymi 11 miliardów euro** i zatrudnieniem wynoszącym ponad 55 000 pracowników. Roczna zdolność produkcyjna spółki również znacząco wzrośnie, gdyż całkowita liczba zakładów produkcyjnych wyniesie 45.

 

- W ciągu ostatnich dziesięciu lat wyznaczyliśmy sobie jasne cele rozwoju naszego biznesu i przekształcenia naszej branży, jednocześnie przekazując wartości  dla naszych klientów, odbiorców, pracowników i akcjonariuszy. Nasz wzrost był napędzany przemyślanymi przejęciami i przełomowymi joint venture z wiodącymi firmami, takimi jak Singer w Bangladeszu i Hitachi w Azji. Utworzenie Beko Europe i przejęcie aktywów MENA Whirlpool stanowi kolejny kamień milowy w podróży Arçelika  i naszym 10. roku ciągłego wzrostu. Jako globalny lider, z silną pozycją na dojrzałych i dynamicznie rosnących rynkach, dziś wzmacniamy naszą zdolność do bycia siłą postępu i zmiany, w służbie planecie i ludziom – tak zamknięcie transakcji skomentował Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik.

 

Z kolei Marc Bitzer, przewodniczący i dyrektor generalny Whirlpool Corporation, powiedział: Cieszymy się, że osiągnęliśmy ten istotny moment w sfinalizowaniu naszej transakcji z Arçelikiem w celu utworzenia Beko Europe. Ten kamień milowy otwiera ekscytujący, nowy rozdział w tworzeniu większej wartości dla europejskich konsumentów poprzez atrakcyjne marki, zrównoważoną produkcję, innowacje produktowe i usługi konsumenckie. Czekamy z niecierpliwością na znaczne możliwości, jakie Beko Europe otworzy dla konsumentów w ciągłym dążeniu do poprawy życia w domu.

 

Dyrektor generalny Beko Europe, Ragıp Balcıoğlu, skomentował: Dziś Beko Europe rozpoczyna swoją misję dążenia do zapewnienia zrównoważonego życia w każdym domu w Europie. Łącząc nasze działania, osiągamy nowe możliwości i musimy teraz ciężko pracować, aby mogły one służyć potrzebom naszych klientów i konsumentów. Będziemy odpowiedzialnym partnerem dla branży i konsumentów, aktywnie wykorzystując naszą wiodącą pozycję na rynku, aby podnosić standardy, dbać o efektywność i napędzać innowacje w dążeniu do lepszej przyszłości. Rozumiejąc zmieniające się potrzeby naszych klientów i konsumentów, dążymy do napędzania przemysłu AGD w Europie w kierunku jaśniejszej, bardziej konkurencyjnej i przyjaznej dla środowiska przyszłości. Nasze wyjątkowe i bardzo komplementarne zespoły będą kluczowe w realizacji tego celu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Wyższa na dłużej – rentowność papierów skarbowych w USA Biuro prasowe
2024-04-30 | 11:10

Wyższa na dłużej – rentowność papierów skarbowych w USA

W skrócie:  • Rentowności amerykańskich 10-letnich obligacji skarbowych wzrosły powyżej 4,6% w związku z oczekiwaniami wolniejszego cyklu obniżek stóp procentowych
Gospodarka Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy
2024-04-30 | 11:00

Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy

Banki centralne z rynków wschodzących są obecnie między młotem a kowadłem: wzrost gospodarczy wymaga obniżenia stóp, ale spowolnienie cięć w głównych gospodarkach
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.