Circle K otworzyło 400. stację w Woźnikach przy autostradzie A1
Sieć Circle K dynamicznie rozwija się na polskim rynku. Miniony rok kalendarzowy spółka zamknęła z liczbą 393 stacji paliw, a z końcem lipca otworzyła swój 400. punkt w Woźnikach przy autostradzie A1. Na najbliższe lata firma ma w planach dalszą ekspansję w Polsce poprzez kolejne otwarcia stacji własnych i franczyzowych. Jednocześnie Circle K będzie rozwijać format convenience oraz rozwiązania wspierające elektromobilność, jak również kontynuować działania w obszarze polityki zrównoważonego rozwoju.
Circle K działa już od ponad 30 lat w Polsce (wcześniej pod nazwą Statoil) i jest jedną z największych zagranicznych sieci stacji paliw. Od 2012 r. firma należy do kanadyjskiego koncernu Alimentation Couche-Tard i prężnie rozwija się na rodzimym rynku, stale zwiększając zasięg i dostęp do oferty w różnych regionach kraju.
Ostatni rok kalendarzowy był dla spółki rekordowy pod względem liczby otwarć nowych stacji. Tych działających w modelu franczyzowym powstało 20, sieć uruchomiła także 2 punkty własne. Stacje Circle K można znaleźć w wielu dogodnych miejskich lokalizacjach, a coraz częściej również na trasach krajowych. Obecnie sieć posiada 400 punktów – 275 stacji własnych oraz 125 franczyzowych. Z końcem lipca sieć otworzyła swoją 400. stację znajdującą się w Woźnikach przy nowym odcinku autostrady A1 w województwie śląskim. Jest to jedna z pierwszych stacji przy tej trasie, dzięki czemu zapewni klientom dostęp do szeregu udogodnień, takich jak parking TIR. Circle K w Woźnikach posiada szeroką ofertę gastronomiczną, w tym ciepłe dania obiadowe oraz przekąski wegańskie i wegetariańskie takie jak Vegan Dog czy Vege Burger.
– Osiągnięcie liczby 400 stacji paliw to ważny moment w historii naszej firmy. Od lat stawiamy na rozwój i pragniemy kontynuować podjętą strategię Circle K w Polsce. Otwarcia nowych stacji, zarówno w modelu franczyzowym, jak i własnym, to tego najlepszy dowód. Polska pozostaje dla grupy Alimentation Couche-Tard atrakcyjnym rynkiem. Co więcej, korzystając z doświadczenia naszego właściciela, staramy się nieustannie wprowadzać nowe rozwiązania, jak np. kasy samoobsługowe czy system automatycznych płatności za paliwo. W ten sposób dążymy do rozwijania naszej konkurencyjności w obszarze convenience. Nasze plany pozostają ambitne – mówi Sigitas Raila, prezes Circle K Polska.
Circle K konsekwentnie zwiększa liczbę swoich stacji i przeprowadza modernizację już istniejących punktów. Stacje sieci są wyposażone zgodnie z konceptem Horizon, który nadaje ciepły, a zarazem nowoczesny wystrój, dzięki czemu klienci mogą skorzystać z oferty gastronomicznej i napić się kawy lub po prostu odpocząć w podróży w przytulnej przestrzeni. Na stacjach oprócz wysokiej jakości paliwa miles i milesPLUS, klienci mogą również skorzystać z różnych usług dodatkowych, takich jak m.in. myjnie, punkty odbioru i nadań paczek InPost czy pralniomaty, które są zlokalizowane w wybranych punktach na terenie kraju. Jest to zgodne z założeniami modelu convenience, w ramach którego sieć dąży do tego, by jej stacje były nie tylko miejscem, w którym można zatankować swoje pojazdy, ale również wypić dobrą kawę, odpocząć, zrobić zakupy, czy zjeść smaczne przekąski, takie jak kultowe Hot Dogi. Co więcej, na stacjach w całym kraju można dokonywać płatności za paliwo i myjnię poprzez aplikację mobilną.
Circle K stosuje na stacjach rozwiązania, które wspierają dekarbonizację gospodarki. Działania te wpisują się w politykę zrównoważonego rozwoju firmy, zgodnie z przyjętą przez ONZ agendą 2030 i opierają się na m.in. ograniczaniu zużycia energii, wody oraz redukcji odpadów. W tym celu na wszystkich stacjach Circle K wprowadzono system selektywnej zbiórki odpadów, materiały biodegradowalne, a oferta gastronomiczna jest stale rozszerzana o roślinne propozycje. Na stacjach wprowadzono również oświetlenie typu LED, a przy myjniach automatycznych zastosowano zamknięty obieg wody z własnym systemem oczyszczania.
***
O firmie Circle K Polska:
Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć 400 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Prowadzi ona działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Ta kanadyjska firma posiada na świecie około 16 000 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 120 000 pracowników. Akcje Alimentation Couche-Tard notowane są na giełdzie w Toronto (TSE). Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://corpo.couche-tard.com/en/
Zachęcamy do polubienia profilu na Facebook i Instagram oraz śledzenia oficjalnego profilu na LinkedIn.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.