Firmy pomagają nie tylko od Święta

Andrzej Bromski
Bromo
ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl
Zgadza się z tym ponad 81% badanych[1]. Wbrew pozorom działalność CSR nie tylko wpływa na lepszy wizerunek organizacji, ale też niesie ze sobą wiele korzyści dodatkowych.
CSR wpływa na HR i to na wielu płaszczyznach
CSR pomaga w rekrutacji. Ludzie coraz częściej szukają firm wyznających te same zasady życiowe co oni, z którymi mogą się utożsamić i wspólnie robić rzeczy ważne. Kandydaci czują się bezpieczniej, kiedy firma z którą planują podjąć współpracę ma jasne zasady postępowania, zgodne z ogólnie przyjętymi regułami społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR nie tylko jednak pomaga w rekrutacji, ale także wpływa na zmniejszenie rotacji. Wspólne akcje mocno bowiem integrują zespoły - ludzie poznają się bliżej, zacieśniają więzi, mają wspólny cel, do którego dążą, wspierając się wzajemnie. A pamiętajmy, że w większości badań dobra atmosfera w firmie jest wskazywana jako jeden z kluczowych czynników wpływających na ocenę pracodawcy i jego atrakcyjności.
Kolejną często pomijaną zaletą społecznej odpowiedzialności biznesu jest fakt, iż uczy ona zarządzania czasem. Akcje wymagające zgrania ze sobą wielu osób, atrakcji, dostawców, mocno mobilizują. Ludzie samoistnie uczą się lepiej organizować swoją pracę, wybierają liderów danych przedsięwzięć, czują odpowiedzialność za efekt końcowy. Nauczywszy się tego podczas akcji CSR, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że przełożą zdobyte kompetencje na codzienną pracę w organizacji.
Setki sposobów, by pomagać
Okres świąteczny obfituje w różnorodne akcje społeczne, w które aktywnie włączają się przedsiębiorstwa, niekiedy nawet je inicjując, tak jak np. firma LeasingTeam, która stworzyła Fundację Dziecięca Radość, w ramach której co roku organizuje Radosną Wigilię dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie oraz dzieci z domów dziecka. Podczas całodziennej zabawy dzieci dostają ogromne paczki z rąk samego Mikołaja oraz mogą skorzystać z licznych atrakcji. W organizację Radosnej Wigilii angażują się niemalże wszyscy pracownicy LeasingTeam Group. - Nasi pracownicy stanęli na wysokości zadania. Członkowie Professionala przygotowali paczki dla dzieci do 2 lat. Chłopaki z ITLT zorganizowali pokaz kickboxingu oraz uczyli dzieci podstaw tej dyscypliny sportu. Koleżanka z LeasingTeam upiekła całe pudło pysznych i pachnących pierników, którymi dzieci się zajadały. Przedstawicielem Mikołaja był nasz niezastąpiony kolega Filip. Nie wspominając oczywiście o ogromnej pomocy przedstawicieli niemalże każdej z naszych spółek podczas pakowania paczek, dekoracji sali czy zdobywania sponsorów - czytamy na oficjalnym profilu firmy na LinkedIn.
W podobny sposób angażują swoich pracowników również inne firmy, np. wprowadzając programy, w ramach których pracownicy mogą zgłaszać projekty wsparcia lokalnej społeczności. Najlepsze z nich otrzymują finansowanie i są realizowane przez zgłaszających pracowników.
Wyzwanie - zaangażować lokalną społeczność
Dobry CSR to zysk dla przedsiębiorcy – długofalowa działalność dobroczynna przedsiębiorstw zapamiętywana jest przez ludzi dużo lepiej i na dłużej, dając firmom pozytywny rozgłos, zaufanie wobec marki i dobrą opinię, co oczywiście przekłada się na ich wyniki oraz na zaangażowanie pracowników wewnątrz. Akcja CSR ma jednak największą wartość wówczas, gdy włącza się w nią lokalna społeczność, bo to oni są najwiarygodniejszymi i najwierniejszymi ambasadorami całej inicjatywy. Garstka osób może wówczas bardzo szybko przeobrazić się w dużą grupę.
- Radosna Wigilia to już tradycja w środowisku piaseczyńskim, która każdego roku mobilizuje coraz większą liczbę firm i instytucji państwowych, ale również prywatnych osób - mieszkańców gminy Piaseczno. Wszyscy oni bezinteresownie włączają się w akcję, by sprawić radość tym, którzy tego najbardziej potrzebują - najmłodszym. W tym roku, podczas 11. edycji wydarzenia, obdarowaliśmy ponad 200 dzieci – powiedziała Weronika Jarosz, wiceprezes Fundacji Dziecięca Radość.
Strategia, nie jednostkowe działania
CSR przynosi efekty wówczas, gdy nie jest jednorazowym działaniem, a długoletnią strategią przedsiębiorstwa, wpisującą się w jej misję i wizję.
- Zgodnie z hasłem „People make a difference” naszą działalność CSR skupiamy wokół ludzi, lokalnych społeczności, w których na co dzień funkcjonujemy. Naszą główną akcją społeczną jest coroczna Radosna Wigilia organizowana w gminie Piaseczno, z której wywodzi się LeasingTeam. Angażujemy się przede wszystkim w pomoc dzieciom, chcąc umożliwić im lepszy start w życie, gdyż to oni stanowią przyszłość rynku pracy – powiedziała Agnieszka Haponik, dyrektor marketingu w LeasingTeam Group.
[1] Badanie Menadżerowie CSR, forum odpowiedzialnego biznesu 2015

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.