JAK USPRAWNIĆ PRODUKCJĘ I DYSTRYBUCJĘ BEZ WYCHODZENIA Z DOMU?
Trwająca od kilku tygodni epidemia koronawirusa zmusiła wiele przedsiębiorstw do ograniczenia swojej działalności, a duża część jej pracowników przeniosła się z biur do domów, by pracować zdalnie lub została podzielona na zmiany, by zminimalizować możliwość kontaktu między sobą. Ta nadzwyczajna sytuacja spowodowała spowolnienie produkcji, problemy z dostarczaniem zamówionych produktów, pojawił się również problem z nawiązywaniem nowych kontaktów. Jak zatem przeorganizować i usprawnić kluczowe procesy w czasach epidemii?
Rosnąca panika i strach przed zarażeniem się coraz bardziej wpływają na gospodarkę całego świata. W pierwszej kolejności straty odczuły usługi, transport i turystyka. Brak możliwości importowania towarów i surowców z Chin coraz bardziej wpływa na producentów i dystrybutorów. Wiąże się z tym również problem z pozyskiwaniem nowych kontraktów. W związku z tym należy przeorganizować oraz zautomatyzować swoje przedsiębiorstwo, by dostosować model biznesowy do aktualnej sytuacji, a przy tym wciąż odnotowywać zyski.
– W dobie wciąż trwającej epidemii i związanej z tym kwarantanny bardzo ciężko jest pozyskać nowych klientów, dostawców, a także rozwiązać problem powstały w związku z aktualną sytuacją. Stąd powstał pomysł udostępnienia darmowego dostępu do platformy dpx, która jest internetowym narzędziem wskazującym producentom najistotniejsze procesy do usprawnień wraz z konkretnymi rozwiązaniami przygotowanymi przez dostawców owych usprawnień, automatyzacji, optymalizacji i systemów IT. Każdy z nich może zamieścić na platformie swój projekt lub problem, a dostawcy w odpowiedzi dadzą im swoje oferty - propozycję rozwiązań. I odwracając sytuację – dostawcy mogą znaleźć na platformie potencjalnych klientów oraz projekty, na które zaproponują dedykowane rozwiązanie. Co najważniejsze, w związku z epidemią udostępniamy platformę całkowicie za darmo i można korzystać z niej bez wychodzenia z domu czy biura – mówi Aneta Rybarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Datapax.
Platforma dpx udostępnia zgłoszone przez firmy produkcyjne i dystrybucyjne projekty, które poprzedzone są analizą zasadności inwestycji. Dostawcy automatyzacji, usług optymalizacji i systemów IT mogą w krótkim czasie ocenić swoje zainteresowanie danym projektem, a w przypadku gotowości do jego realizacji otrzymują szczegółowe dane przygotowane w odniesieniu do branży i charakteru procesu. Dzięki temu znacznie redukuje się pracochłonność przygotowania propozycji rozwiązania.
– Dodatkowo dzięki platformie można przeanalizować swoje przedsiębiorstwo, zbadać problem z nim związany poprzez analizę online. Jest to dużym ułatwieniem, ponieważ można przeprowadzić taką analizę zdalnie, bez wychodzenia z domu i spotykania się ze specjalistą – dodaje Aneta Rybarczyk.
Po stworzeniu na platformie wstępnego zapytania, które można zgłosić także anonimowo, określane jest, jak duża grupa dostawców jest gotowa do podjęcia realizacji projektu zgodnie z ramowymi kryteriami oraz jaki jest szacowany termin uruchomienia. Po określeniu rozszerzonych kryteriów i dokonaniu wyboru dostawcy następuje rozpoczęcie współpracy w celu wdrożenia zaproponowanego rozwiązania oraz poprawy skuteczności systemu produkcji lub dystrybucji. Istnieje również możliwość skonsultowania wyników analiz on-line oraz szybkiego wdrożenie zmian poprawiających efektywność produkcji. Ostatnim etapem jest podsumowanie projektu oraz wystawienie sobie wzajemnej oceny jakości współpracy, które są widoczne dla innych uczestników platformy.
– Epidemia koronawirusa wymusiła na wszystkich przedsiębiorstwach, również na Datapax, zmiany, do których każdy z nas stara się dostosować. Dzięki platformie dpx jesteśmy w stanie pozyskiwać nowych dostawców, którzy pomogą rozwiązać problemy naszych klientów i na odwrót. Cały czas pracujemy nad udoskonalaniem naszego produktu, kolejnymi możliwościami funkcjonalności platformy, aby jak najszybciej i najskuteczniej reagować na bieżącą sytuację rynkową - mówi Mikołaj Dramowicz, prezes Datapax.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.