Komunikaty PR

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki TikTok?

2020-03-12  |  10:00
Biuro prasowe

Co trzeciemu użytkownikowi aplikacji TikTok podoba się, że twórcy tworzą kreatywne treści z udziałem marek, a co czwarty decyduje się na zakupy pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale TikTokera. Agencja GetHero po raz drugi przeprowadziła badania społeczności TikTok, dzięki którym możemy m.in. poznać preferencje jego użytkowników. 

Pierwsze wydanie aplikacji TikTok (pod nazwą musical.ly) miało miejsce w 2016 roku. Od tego czasu platforma zdobyła uznanie w 150 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce. Jej potencjał doceniają nie tylko użytkownicy, ale także marketerzy, którzy za pomocą platformy mogą dotrzeć ze swoimi produktami do atrakcyjnych grup docelowych. - Znamy potencjał marketingowy drzemiący w kampaniach promocyjnych prowadzonych za pomocą aplikacji TikTok, ale żeby były one skuteczne, potrzebujemy m.in. poznać preferencje jej użytkowników. Opracowany przez nas raport dostarcza marketerom nie tylko cennych informacji o tym kim są użytkownicy tej platformy, ale także obrazuje ich zachowania. Jako pionierzy w prowadzeniu badań aplikacji TikTok w Polsce, czuliśmy zobowiązanie, aby przeprowadzić je po raz kolejny i dostarczyć aktualnych, rzetelnych danych. Tym razem w wypracowaniu metodologii oraz analizie wyników badań mogliśmy liczyć na silne wsparcie ze strony SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego we Wrocławiu - mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.

Czy TikTok podnosi efekty sprzedażowe?
Brandy coraz częściej dostrzegają potencjał marketingowy, który drzemie w aplikacji. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak go w pełni wykorzystać. Z badań przeprowadzonych przez agencję GetHero wynika, że 33,1% respondentów docenia kreatywne treści twórców, które powstają w wyniku komercyjnej współpracy z markami. Warto również zaznaczyć, że 34% respondentów deklaruje, że nie przeszkadza im współpraca komercyjna influencerów z różnymi brandami. Być może wynika to z tego, że reklamy twórców na TikToku są na tyle angażujące i kreatywne, że nie wywołują negatywnych emocji wśród użytkowników. Badania potwierdzają również, że twórcy dostarczający content w aplikacji mają wpływ na wzrost sprzedaży produktów marek, z którymi współpracują. Prawie co czwarty ankietowany (24%) przyznał, że zdecydował się na zakup produktu pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale influencera. 

Zaangażowanie użytkowników TikToka.
Badania agencji GetHero wykazały, że ponad 82% respondentów korzysta z aplikacji od ponad roku. Zatem decydując się na działania marketingowe przy wykorzystaniu tej platformy mamy duże szanse na to, że uda nam się nawiązać trwałe relacje z potencjalnymi klientami. Co ciekawe, użytkownicy TikToka spędzają dużo czasu korzystając z platformy - 40% ankietowanych używa jej ponad 60 minut w ciągu dnia. Natomiast prawie co trzeci badany (30%) używa aplikacji 30-60 minut dziennie. Warto również wspomnieć, że największa grupa badanych odpowiedziała, że odwiedza TikTok do pięciu razy dziennie - blisko 38% osób biorących udział w wywiadzie. Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1703 respondentów. Raport został przygotowany i opracowany przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych, uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy, ale także preferencje użytkowników TikToka niezwiązane tylko z aplikacją. 

Pełną wersję raportu można pobrać pod linkiemhttps://gethero.pl/raport-tiktok/

GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Go Green with Taiwan 2024 – zielone innowacje z szansą na nagrodę Biuro prasowe
2024-07-04 | 14:30

"Go Green with Taiwan 2024" – zielone innowacje z szansą na nagrodę

Startuje kampania „Go Green with Taiwan”, skierowana do autorów ekologicznych inicjatyw na całym świecie. Celem konkursu jest promowanie zrównoważonych rozwiązań
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.