KROSS dokonał zmian, aby być gotowym na świat po pandemii koronawirusa
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Ostatnie tygodnie dla gospodarki europejskiej to ogromny straty. Zarówno zahamowanie popytu na bardzo dużą część produktów i usług, jak i ograniczenia w handlu doprowadziły wiele branż na skraj upadku lub przynajmniej do dużych kłopotów. Dla branży rowerowej, która sprzedaje rowery głównie w okresie marzec-maj, to prawdziwy cios.
KROSS przez 30 lat funkcjonowania przechodził już różne zakręty. Pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej zawdzięcza sztuce dynamicznej adaptacji do zmieniającego się świata. Wiele razy firma z Przasnysza, aby zwyciężyć musiała się znacząco przeobrazić – organizacyjnie czy produktowo. To, co zawsze było ważne, to nie ulegać przyzwyczajeniom i wygodzie. Długotrwałe zajmowanie pozycji lidera to sztuka analizy otoczenia i szybkich zmian, aby sprostać wymaganiom współczesności.
Pandemia koronawirusa sprawiła, że KROSS po raz kolejny się zmienia. Firma nie czekała ze złudzeniem, że świat zaraz wróci do stanu sprzed kryzysu. Właściciel firmy Zbigniew Sosnowski mówi: – Gospodarka europejska przez lata będzie wychodziła z kryzysu. Konsumenci na skutek wyższego bezrobocia i zmniejszenia realnej siły nabywczej na długo zmienią swoje przyzwyczajenia. Albo tę prawdę zaakceptujemy i się dostosujemy, albo nasze przedsiębiorstwa staną się kolejną ofiarą wirusa.
Z tego powodu KROSS nie czekał. Analitycy firmy przeprowadzili pogłębione symulacje skutków dla branży rowerowej zarówno w sezonie 2020 jak i w 2021. Niestety, bez redukcji zatrudnienia się nie obyło. – To bardzo smutny moment, kiedy część zespołu musi opuścić firmę. Niestety nie możemy udawać i zamiatać problemu pod dywan. Jeżeli chcemy być gotowi na nowy świat po wirusie – musieliśmy zredukować koszty – mówi prezes Zbigniew Sosnowski. KROSS zrobił to jako jeden z pierwszych z branży w myśl filozofii, która towarzyszy firmie od 30 lat – jeżeli chcesz być liderem, musisz się zmieniać jako pierwszy.
Firma dziś koncentruje się na dwóch działaniach:
- Pierwszym jest wspieranie salonów rowerowych – pomimo kryzysu, KROSS przeznacza niemałe środki na działania marketingowe, bo sprzedaż co prawda mniejsza, ale ciągle jest prowadzona. Ludzie całymi dniami siedzący w mieszkaniach i domach chcą odpocząć – rower jest idealnym rozwiązaniem. Całe szczęście salony rowerowe są otwarte – dlatego firma stara się przekierować jak najwięcej zainteresowanych do salonów KROSS i do sprzedaży internetowej. Sztab specjalistów do marketingu i satysfakcji klienta przez siedem dni w tygodniu dba o odpowiednie wsparcie dla konsumentów i salonów rowerowych.
- Drugim jest przygotowanie do sezonu 2021. W firmie praca wre – zarówno zespoły handlowe i produktowe przygotowują się do kolejnego sezonu. Także produkcja – w zmniejszonej skali, ale działa intensywnie. Jak co roku firma przygotowuje duże działania w kanałach sprzedaży oraz nowe, mocne uderzenie marketingowe. – To będzie inny świat i to będzie inny rynek, ale nasze działania w odpowiedzi na koronawirusa – w tym te najcięższe, jakimi są redukcje etatów – sprawiły, że jesteśmy gotowi na nadchodzący sezon. Zmieniliśmy się, bo świat się zmienia – KROSS w 2021 nadal będzie liderem, bo apetyt na wygrywanie mamy w genach – zapowiada Zbigniew Sosnowski.
KROSS działa dynamicznie. Wspiera sprzedaż w tych trudnych chwilach, jak i przygotował się na kolejny sezon. Podobnie jak wszyscy, także firma z Przasnysza wierzy, że skutki społeczne i gospodarcze wirusa będą jak najmniejsze. Jednak to, co wyróżnia KROSS, to szybkie dostosowanie do sytuacji.
Perspektywy globalnego handlu
Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
WSP „Społem” inwestuje w przyszłość – nowoczesna hala podwoi wydajność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.