Komunikaty PR

KROSS dokonał zmian, aby być gotowym na świat po pandemii koronawirusa

2020-04-01  |  15:45
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl

Ostatnie tygodnie dla gospodarki europejskiej to ogromny straty. Zarówno zahamowanie popytu na bardzo dużą część produktów i usług, jak i ograniczenia w handlu doprowadziły wiele branż na skraj upadku lub przynajmniej do dużych kłopotów. Dla branży rowerowej, która sprzedaje rowery głównie w okresie marzec-maj, to prawdziwy cios.

KROSS przez 30 lat funkcjonowania przechodził już różne zakręty. Pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej zawdzięcza sztuce dynamicznej adaptacji do zmieniającego się świata. Wiele razy firma z Przasnysza, aby zwyciężyć musiała się znacząco przeobrazić – organizacyjnie czy produktowo. To, co zawsze było ważne, to nie ulegać przyzwyczajeniom i wygodzie. Długotrwałe zajmowanie pozycji lidera to sztuka analizy otoczenia i szybkich zmian, aby sprostać wymaganiom współczesności.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że KROSS po raz kolejny się zmienia. Firma nie czekała ze złudzeniem, że świat zaraz wróci do stanu sprzed kryzysu. Właściciel firmy Zbigniew Sosnowski mówi: – Gospodarka europejska przez lata będzie wychodziła z kryzysu. Konsumenci na skutek wyższego bezrobocia i zmniejszenia realnej siły nabywczej na długo zmienią swoje przyzwyczajenia. Albo tę prawdę zaakceptujemy i się dostosujemy, albo nasze przedsiębiorstwa staną się kolejną ofiarą wirusa.

Z tego powodu KROSS nie czekał. Analitycy firmy przeprowadzili pogłębione symulacje skutków dla branży rowerowej zarówno w sezonie 2020 jak i w 2021. Niestety, bez redukcji zatrudnienia się nie obyło. – To bardzo smutny moment, kiedy część zespołu musi opuścić firmę. Niestety nie możemy udawać i zamiatać problemu pod dywan. Jeżeli chcemy być gotowi na nowy świat po wirusie – musieliśmy zredukować koszty –  mówi prezes Zbigniew Sosnowski. KROSS zrobił to jako jeden z pierwszych z branży w myśl filozofii, która towarzyszy firmie od 30 lat – jeżeli chcesz być liderem, musisz się zmieniać jako pierwszy.

Firma dziś koncentruje się na dwóch działaniach:

  • Pierwszym jest wspieranie salonów rowerowych – pomimo kryzysu, KROSS przeznacza niemałe środki na działania marketingowe, bo sprzedaż co prawda mniejsza, ale ciągle jest prowadzona. Ludzie całymi dniami siedzący w mieszkaniach i domach chcą odpocząć – rower jest idealnym rozwiązaniem. Całe szczęście salony rowerowe są otwarte – dlatego firma stara się przekierować jak najwięcej zainteresowanych do salonów KROSS i do sprzedaży internetowej. Sztab specjalistów do marketingu i satysfakcji klienta przez siedem dni w tygodniu dba o odpowiednie wsparcie dla konsumentów i salonów rowerowych.
  • Drugim jest przygotowanie do sezonu 2021. W firmie praca wre – zarówno zespoły handlowe i produktowe przygotowują się do kolejnego sezonu. Także produkcja – w zmniejszonej skali, ale działa intensywnie. Jak co roku firma przygotowuje duże działania w kanałach sprzedaży oraz nowe, mocne uderzenie marketingowe. – To będzie inny świat i to będzie inny rynek, ale nasze działania w odpowiedzi na koronawirusa – w tym te najcięższe, jakimi są redukcje etatów – sprawiły, że jesteśmy gotowi na nadchodzący sezon. Zmieniliśmy się, bo świat się zmienia – KROSS w 2021 nadal będzie liderem, bo apetyt na wygrywanie mamy w genach – zapowiada Zbigniew Sosnowski.

 

KROSS działa dynamicznie. Wspiera sprzedaż w tych trudnych chwilach, jak i przygotował się na kolejny sezon. Podobnie jak wszyscy, także firma z Przasnysza wierzy, że skutki społeczne i gospodarcze wirusa będą jak najmniejsze. Jednak to, co wyróżnia KROSS, to szybkie dostosowanie do sytuacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu Biuro prasowe
2024-05-09 | 08:00

Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu

Branża leasingowa ma za sobą rekordowy rok, a obecny zapowiada się podobnie. Co 4. przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje, że w 2024 r. sięgnie po leasing. Jednak wraz ze wzrostem
Gospodarka Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu
2024-05-08 | 12:00

Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu

Niedawno Mars Wrigley odświeżył komunikację marki Orbit® pokazując, że bezcukrowa guma może być nie tylko orzeźwiającą przekąską, ale też dobrym towarzyszem. Kolejną odsłoną
Gospodarka Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki
2024-05-07 | 13:30

Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki

W skrócie: • W samą porę na Eurowizję w Malmö 7-11 maja, strefa euro wyszła z trwającej od pięciu kwartałów stagnacji (+0,3% kw./kw. w I kwartale), co wskazuje na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku

W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć  w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.

Problemy społeczne

Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych

Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.

Regionalne - Śląskie

Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji

Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.