Komunikaty PR

Polacy wykupują złoto inwestycyjne

2020-04-09  |  13:58
Biuro prasowe
Do pobrania 04 ( 0.03 MB )

Ascoin wprowadza zmiany w funkcjonowaniu swojego salonu  złota inwestycyjnego. Spółka podaje, że zmiany w ofercie są spowodowane drastycznym wzrostem popytu i zmniejszeniem dostępności kruszcu, m.in. przez wstrzymanie jego produkcji przez większość producentów. Jednocześnie przewiduje, że  rafinerie i mennice wznowią produkcję najwcześniej za dwa tygodnie.

Salon złota inwestycyjnego Ascoin rozpoczął swoją działalność w marcu br. W portfolio produktów spółki, oprócz złota inwestycyjnego znajdują się również srebrne sztaby, monety oraz sztaby platynowe a także monety i sztaby palladowe. Pomimo tego, że w skarbcach spółki można było „od ręki” nabyć nawet 30 kg kruszcu, w związku z dynamicznie związanym popytem i ograniczoną podażą, została zmuszona do chwilowej reglamentacji kruszcu. Klienci salonu mogą ustalić warunki transakcji jedynie drogą telefoniczną. Obecnie na rynkach światowych uncja złota jest wyceniana na 1620 dolarów amerykańskich.

Pandemia koronowirusa spowodowała, że ceny złota osiągnęły swoje szczyty, nie notowane
od co najmniej 7 lat. Podobne ceny w dolarach mogliśmy obserwować na początku 2013 roku. Jeśli chodzi o polski rynek, na cenę kruszcu wpływa też słaba kondycja naszej waluty.
Pomimo tego notujemy gigantyczny popyt na złoto. Decyzją administracyjną kantonu Ticino trzy największe szwajcarskiej rafinerie: Valcambi SA, Argor-Heraeus SA oraz MKS PAMP zostały zamknięte.  Dokładając do tego ogromne problemy logistyczne, które napotkała nasza branża po raz pierwszy mamy sytuację, gdzie marża na złoto inwestycyjne wyrażana jest dwucyfrowo. Będziemy wnikliwie obserwować sytuację na rynku, również za granicą, ale już teraz można założyć, że sytuacja ta nie zmieni się przez najbliższe dwa tygodnie, czyli do wznowienia produkcji przez rafinerie – mówi Waldemar Siemiński, prezes ASCOIN.

ASCOIN Współpracuje z producentami złotych sztab, akredytowani przez LBMA, takimi jak Valcambi, Metalor, Argor-Heraeus, Heraeus, Pert Mint, czy PAMP oraz producentami monet bulionowych: Royal Canadian Mint, US Mint, Perth Mint czy Austrian Mint. Spółka prognozuje, że w pierwszym roku swojej działalności przekroczy przewidywany poziom sprzedaży na poziomie 40 - 50 kg złota miesięcznie i planuje osiągnięcie progu rentowności jeszcze w 2020 r. W styczniu 2020 r. spółka otrzymała koncesję NBP na handel metalami szlachetnymi.

Od dawna złoto inwestycyjne jest postrzegane przez inwestorów jako bezpieczna przystań na trudne czasy dla gospodarki światowej. Obecnie mówimy już o globalnej recesji więc zrost cen kruszcu nie powinien nikogo dziwić. Dynamika tego trendu jest jednak tak wysoka, że zaczyna brakować złota, które można nabyć. Taka sytuacja może wyeliminować z rynku słabsze podmioty. Zostaną na nim te które będą w stanie dostarczyć kruszec swoim klientom – dodaje Waldemar Siemiński, prezes ASCOIN.

 

__________________________________________________________________________________

 

Waldemar Siemiński – współzałożyciel i prezes zarządu ASCOIN Sp. z o.o. Sp. k. Wrocławski biznesmen i społecznik. Elektronik, przez 30 lat związany z branżą security. Założyciel i wieloletni prezes firmy ASCO. Obecnie główny udziałowiec i prezes firmy deweloperskiej Wro-Office. Założyciel i wieloletni prezes Wrocławskiej Izby Gospodarczej. Dyplomata - Konsul Honorowy Estonii.

 

 
   

 

ASCOIN Sp. z o.o.  Sp. k. zajmuje się sprzedażą i skupem złota oraz innych metali szlachetnych. W portfolio produktów spółki znajdują się sztaby, monety bulionowe. Oferuje swoim klientom możliwość szybkiego zawierania transakcji o dużej wartości. Współpracuje z największymi renomowanymi rafineriami złota. Posiada licencję Narodowego Banku Polskiego na handel metalami szlachetnymi. Kapitał zakładowy spółki wynosi 1 000 000 zł., wpłacony w całości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu Biuro prasowe
2024-05-09 | 08:00

Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu

Branża leasingowa ma za sobą rekordowy rok, a obecny zapowiada się podobnie. Co 4. przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje, że w 2024 r. sięgnie po leasing. Jednak wraz ze wzrostem
Gospodarka Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu
2024-05-08 | 12:00

Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu

Niedawno Mars Wrigley odświeżył komunikację marki Orbit® pokazując, że bezcukrowa guma może być nie tylko orzeźwiającą przekąską, ale też dobrym towarzyszem. Kolejną odsłoną
Gospodarka Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki
2024-05-07 | 13:30

Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki

W skrócie: • W samą porę na Eurowizję w Malmö 7-11 maja, strefa euro wyszła z trwającej od pięciu kwartałów stagnacji (+0,3% kw./kw. w I kwartale), co wskazuje na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.