Polacy wykupują złoto inwestycyjne

Ascoin wprowadza zmiany w funkcjonowaniu swojego salonu złota inwestycyjnego. Spółka podaje, że zmiany w ofercie są spowodowane drastycznym wzrostem popytu i zmniejszeniem dostępności kruszcu, m.in. przez wstrzymanie jego produkcji przez większość producentów. Jednocześnie przewiduje, że rafinerie i mennice wznowią produkcję najwcześniej za dwa tygodnie.
Salon złota inwestycyjnego Ascoin rozpoczął swoją działalność w marcu br. W portfolio produktów spółki, oprócz złota inwestycyjnego znajdują się również srebrne sztaby, monety oraz sztaby platynowe a także monety i sztaby palladowe. Pomimo tego, że w skarbcach spółki można było „od ręki” nabyć nawet 30 kg kruszcu, w związku z dynamicznie związanym popytem i ograniczoną podażą, została zmuszona do chwilowej reglamentacji kruszcu. Klienci salonu mogą ustalić warunki transakcji jedynie drogą telefoniczną. Obecnie na rynkach światowych uncja złota jest wyceniana na 1620 dolarów amerykańskich.
Pandemia koronowirusa spowodowała, że ceny złota osiągnęły swoje szczyty, nie notowane
od co najmniej 7 lat. Podobne ceny w dolarach mogliśmy obserwować na początku 2013 roku. Jeśli chodzi o polski rynek, na cenę kruszcu wpływa też słaba kondycja naszej waluty. Pomimo tego notujemy gigantyczny popyt na złoto. Decyzją administracyjną kantonu Ticino trzy największe szwajcarskiej rafinerie: Valcambi SA, Argor-Heraeus SA oraz MKS PAMP zostały zamknięte. Dokładając do tego ogromne problemy logistyczne, które napotkała nasza branża po raz pierwszy mamy sytuację, gdzie marża na złoto inwestycyjne wyrażana jest dwucyfrowo. Będziemy wnikliwie obserwować sytuację na rynku, również za granicą, ale już teraz można założyć, że sytuacja ta nie zmieni się przez najbliższe dwa tygodnie, czyli do wznowienia produkcji przez rafinerie – mówi Waldemar Siemiński, prezes ASCOIN.
ASCOIN Współpracuje z producentami złotych sztab, akredytowani przez LBMA, takimi jak Valcambi, Metalor, Argor-Heraeus, Heraeus, Pert Mint, czy PAMP oraz producentami monet bulionowych: Royal Canadian Mint, US Mint, Perth Mint czy Austrian Mint. Spółka prognozuje, że w pierwszym roku swojej działalności przekroczy przewidywany poziom sprzedaży na poziomie 40 - 50 kg złota miesięcznie i planuje osiągnięcie progu rentowności jeszcze w 2020 r. W styczniu 2020 r. spółka otrzymała koncesję NBP na handel metalami szlachetnymi.
Od dawna złoto inwestycyjne jest postrzegane przez inwestorów jako bezpieczna przystań na trudne czasy dla gospodarki światowej. Obecnie mówimy już o globalnej recesji więc zrost cen kruszcu nie powinien nikogo dziwić. Dynamika tego trendu jest jednak tak wysoka, że zaczyna brakować złota, które można nabyć. Taka sytuacja może wyeliminować z rynku słabsze podmioty. Zostaną na nim te które będą w stanie dostarczyć kruszec swoim klientom – dodaje Waldemar Siemiński, prezes ASCOIN.
__________________________________________________________________________________
Waldemar Siemiński – współzałożyciel i prezes zarządu ASCOIN Sp. z o.o. Sp. k. Wrocławski biznesmen i społecznik. Elektronik, przez 30 lat związany z branżą security. Założyciel i wieloletni prezes firmy ASCO. Obecnie główny udziałowiec i prezes firmy deweloperskiej Wro-Office. Założyciel i wieloletni prezes Wrocławskiej Izby Gospodarczej. Dyplomata - Konsul Honorowy Estonii.
ASCOIN Sp. z o.o. Sp. k. zajmuje się sprzedażą i skupem złota oraz innych metali szlachetnych. W portfolio produktów spółki znajdują się sztaby, monety bulionowe. Oferuje swoim klientom możliwość szybkiego zawierania transakcji o dużej wartości. Współpracuje z największymi renomowanymi rafineriami złota. Posiada licencję Narodowego Banku Polskiego na handel metalami szlachetnymi. Kapitał zakładowy spółki wynosi 1 000 000 zł., wpłacony w całości.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.