"Go Green with Taiwan 2024" – zielone innowacje z szansą na nagrodę
Startuje kampania „Go Green with Taiwan”, skierowana do autorów ekologicznych inicjatyw na całym świecie. Celem konkursu jest promowanie zrównoważonych rozwiązań oraz wspieranie współpracy technologicznej w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego i gospodarczego. Trzy najlepsze propozycje otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 20 000 USD oraz możliwość przedstawienia swojego projektu w czasie wyjazdu na Tajwan. Inicjatywa, organizowana przez Międzynarodową Administrację Handlową przy Tajwańskim Ministerstwie Gospodarki, realizowana jest przez Tajwańską Radę Rozwoju Handlu Zewnętrznego.
Konkurs „Go Green with Taiwan” ma na celu wspieranie zrównoważonego rozwoju poprzez promowanie ekologicznych produktów i rozwiązań oraz technologicznej współpracy międzynarodowej. Działania te mają na celu stworzenie zrównoważonej i przyjaznej środowisku przyszłości. Tajwan od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, a ta kampania stanowi kolejny krok w realizacji tych celów. W ramach konkursu, uczestnicy z całego świata, w tym również z Polski, mogą zgłaszać swoje innowacyjne propozycje, które wykorzystują tajwańskie zielone technologie do rozwiązywania globalnych problemów środowiskowych i ekonomicznych.
Organizatorem konkursu jest Międzynarodowa Administracja Handlowa (TITA) przy tajwańskim Ministerstwie Gospodarki, a realizatorem Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zewnętrznego (TAITRA). To nie przypadek, że właśnie rząd tajwański organizuje takie przedsięwzięcie. Tajwan, jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie krajów, posiadających rozwiniętą infrastrukturę oraz silne zaplecze badawczo-rozwojowe, co czyni go atrakcyjnym partnerem dla międzynarodowych inicjatyw na rzecz zielonej energii. Kampania „Go Green with Taiwan” stanowi potwierdzenie gotowości kraju do pozyskania partnerów w realizowaniu zrównoważonego rozwoju.
Konkurs jest skierowany do członków firm, podmiotów prawnych oraz grup nieposiadających osobowości prawnej, takich jak instytucje badawcze, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia publiczne, a także szkoły i uczelnie oraz grupy studenckie i uczniowskie. Trzy najlepsze propozycje otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 20 000 USD każda. Dodatkowo sześciu finalistów otrzyma możliwość wyjazdu na Tajwan poprzez pokrycie kosztów biletu lotniczego i pobytu.
Propozycje muszą koncentrować się na wykorzystaniu tajwańskich ekologicznych produktów i rozwiązań lub wspieraniu współpracy technologicznej w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju środowiskowego i gospodarczego. Zgłoszenia będą oceniane na podstawie czterech kryteriów: jakoś środowiskowa i gospodarcza przedstawionego rozwiązania, jego wykonalność., innowacyjność oraz powiązanie z produktami lub rozwiązaniami tajwańskich przedsiębiorstw.
Terminy nadsyłania propozycji upływają 31 sierpnia 2024. Finał kampanii będzie miał miejsce na Tajwanie, 10 grudnia 2024 roku. A zwycięzców konkursu „Go Green with Taiwan” poznamy pod koniec 2024 roku.
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.