"Go Green with Taiwan 2024" – zielone innowacje z szansą na nagrodę
Startuje kampania „Go Green with Taiwan”, skierowana do autorów ekologicznych inicjatyw na całym świecie. Celem konkursu jest promowanie zrównoważonych rozwiązań oraz wspieranie współpracy technologicznej w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego i gospodarczego. Trzy najlepsze propozycje otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 20 000 USD oraz możliwość przedstawienia swojego projektu w czasie wyjazdu na Tajwan. Inicjatywa, organizowana przez Międzynarodową Administrację Handlową przy Tajwańskim Ministerstwie Gospodarki, realizowana jest przez Tajwańską Radę Rozwoju Handlu Zewnętrznego.
Konkurs „Go Green with Taiwan” ma na celu wspieranie zrównoważonego rozwoju poprzez promowanie ekologicznych produktów i rozwiązań oraz technologicznej współpracy międzynarodowej. Działania te mają na celu stworzenie zrównoważonej i przyjaznej środowisku przyszłości. Tajwan od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, a ta kampania stanowi kolejny krok w realizacji tych celów. W ramach konkursu, uczestnicy z całego świata, w tym również z Polski, mogą zgłaszać swoje innowacyjne propozycje, które wykorzystują tajwańskie zielone technologie do rozwiązywania globalnych problemów środowiskowych i ekonomicznych.
Organizatorem konkursu jest Międzynarodowa Administracja Handlowa (TITA) przy tajwańskim Ministerstwie Gospodarki, a realizatorem Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zewnętrznego (TAITRA). To nie przypadek, że właśnie rząd tajwański organizuje takie przedsięwzięcie. Tajwan, jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie krajów, posiadających rozwiniętą infrastrukturę oraz silne zaplecze badawczo-rozwojowe, co czyni go atrakcyjnym partnerem dla międzynarodowych inicjatyw na rzecz zielonej energii. Kampania „Go Green with Taiwan” stanowi potwierdzenie gotowości kraju do pozyskania partnerów w realizowaniu zrównoważonego rozwoju.
Konkurs jest skierowany do członków firm, podmiotów prawnych oraz grup nieposiadających osobowości prawnej, takich jak instytucje badawcze, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia publiczne, a także szkoły i uczelnie oraz grupy studenckie i uczniowskie. Trzy najlepsze propozycje otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 20 000 USD każda. Dodatkowo sześciu finalistów otrzyma możliwość wyjazdu na Tajwan poprzez pokrycie kosztów biletu lotniczego i pobytu.
Propozycje muszą koncentrować się na wykorzystaniu tajwańskich ekologicznych produktów i rozwiązań lub wspieraniu współpracy technologicznej w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju środowiskowego i gospodarczego. Zgłoszenia będą oceniane na podstawie czterech kryteriów: jakoś środowiskowa i gospodarcza przedstawionego rozwiązania, jego wykonalność., innowacyjność oraz powiązanie z produktami lub rozwiązaniami tajwańskich przedsiębiorstw.
Terminy nadsyłania propozycji upływają 31 sierpnia 2024. Finał kampanii będzie miał miejsce na Tajwanie, 10 grudnia 2024 roku. A zwycięzców konkursu „Go Green with Taiwan” poznamy pod koniec 2024 roku.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.