"Go Green with Taiwan 2024" – zielone innowacje z szansą na nagrodę
Startuje kampania „Go Green with Taiwan”, skierowana do autorów ekologicznych inicjatyw na całym świecie. Celem konkursu jest promowanie zrównoważonych rozwiązań oraz wspieranie współpracy technologicznej w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego i gospodarczego. Trzy najlepsze propozycje otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 20 000 USD oraz możliwość przedstawienia swojego projektu w czasie wyjazdu na Tajwan. Inicjatywa, organizowana przez Międzynarodową Administrację Handlową przy Tajwańskim Ministerstwie Gospodarki, realizowana jest przez Tajwańską Radę Rozwoju Handlu Zewnętrznego.
Konkurs „Go Green with Taiwan” ma na celu wspieranie zrównoważonego rozwoju poprzez promowanie ekologicznych produktów i rozwiązań oraz technologicznej współpracy międzynarodowej. Działania te mają na celu stworzenie zrównoważonej i przyjaznej środowisku przyszłości. Tajwan od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, a ta kampania stanowi kolejny krok w realizacji tych celów. W ramach konkursu, uczestnicy z całego świata, w tym również z Polski, mogą zgłaszać swoje innowacyjne propozycje, które wykorzystują tajwańskie zielone technologie do rozwiązywania globalnych problemów środowiskowych i ekonomicznych.
Organizatorem konkursu jest Międzynarodowa Administracja Handlowa (TITA) przy tajwańskim Ministerstwie Gospodarki, a realizatorem Tajwańska Rada Rozwoju Handlu Zewnętrznego (TAITRA). To nie przypadek, że właśnie rząd tajwański organizuje takie przedsięwzięcie. Tajwan, jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie krajów, posiadających rozwiniętą infrastrukturę oraz silne zaplecze badawczo-rozwojowe, co czyni go atrakcyjnym partnerem dla międzynarodowych inicjatyw na rzecz zielonej energii. Kampania „Go Green with Taiwan” stanowi potwierdzenie gotowości kraju do pozyskania partnerów w realizowaniu zrównoważonego rozwoju.
Konkurs jest skierowany do członków firm, podmiotów prawnych oraz grup nieposiadających osobowości prawnej, takich jak instytucje badawcze, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia publiczne, a także szkoły i uczelnie oraz grupy studenckie i uczniowskie. Trzy najlepsze propozycje otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 20 000 USD każda. Dodatkowo sześciu finalistów otrzyma możliwość wyjazdu na Tajwan poprzez pokrycie kosztów biletu lotniczego i pobytu.
Propozycje muszą koncentrować się na wykorzystaniu tajwańskich ekologicznych produktów i rozwiązań lub wspieraniu współpracy technologicznej w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju środowiskowego i gospodarczego. Zgłoszenia będą oceniane na podstawie czterech kryteriów: jakoś środowiskowa i gospodarcza przedstawionego rozwiązania, jego wykonalność., innowacyjność oraz powiązanie z produktami lub rozwiązaniami tajwańskich przedsiębiorstw.
Terminy nadsyłania propozycji upływają 31 sierpnia 2024. Finał kampanii będzie miał miejsce na Tajwanie, 10 grudnia 2024 roku. A zwycięzców konkursu „Go Green with Taiwan” poznamy pod koniec 2024 roku.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.