ROCKWOOL nagrodzony w konkursie TOPBuilder
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Nagrodzone płyty z wełny skalnej FRONTROCK FS oraz FRONTROCK FS to jedyne na rynku rozwiązanie, którego właściwości i parametry są zgodne z wytycznymi SITP dotyczącymi projektowania ocieplenia elewacji budynków z uwagi na bezpieczeństwo pożarowe. Produkty te przeznaczone są do zabezpieczeń fasad ETICS ze styropianu w postaci poziomych barier oraz naroży okiennych. Płyty świetnie sprawdzą się również w przypadku przeprowadzania prac termomodernizacyjnych istniejących już budynków, szczególnie wielorodzinnych, np. przy ich dociepleniu.
Płyty z wełny skalnej FRONTROCK FS i FRONTROCK FSN idealnie odpowiadają na potrzebę zapewnienia minimalnego poziomu bezpieczeństwa pożarowego. Dziś, zważywszy na grubość ocieplenia domu, ryzyko szybkiego rozprzestrzenienia się pożaru znacząco się zwiększyło. Dlatego tak istotne jest, by w procesie ocieplania budynku wykonawcy wykorzystywali materiały o najwyższej klasie reakcji na ogień A1, które zapewniają całkowitą stabilność termiczną pozwalającą na wykonanie szczelnych i skutecznych pasów przeciwpożarowych. Nowe płyty ROCKWOOL: FRONTROCK FS i FRONTROCK FSN, to rozwiązania spełniające wymogi w zakresie bezpieczeństwa pożarowego.
Cechy produktów FRONTROCK FS i FRONTROCK FSN:
- FRONTROCK FS – płyty z wełny skalnej do zabezpieczeń ogniowych ociepleń ścian zewnętrznych w metodzie ETICS (lekkiej mokrej) o współczynniku przewodzenia ciepła λD = 0,036 W/mK. Można mocować je na wszelkich podłożach na których dopuszczalne jest stosowanie systemów ETICS, zarówno w budynkach nowych, jak i poddawanych termomodernizacji.
- FRONTROCK FSN – płyty z wełny skalnej przeznaczone do zabezpieczeń ogniowych otworów okiennych elewacji wykonywanych metodą ETICS o współczynniku przewodzenia ciepła λD = 0,036 W/mK. Płyty te są elementem dodatkowym bariery ogniowej – zabezpieczenia przeciwogniowego okien na elewacjach docieplonych metodą ETICS. Kształt i wymiary FRONTROCK FSN są dobrane do wymiarów pasów ochronnych FRONTROCK FS, co pozwala na wykonanie obróbki okna w elewacji w sposób zabezpieczający przed powstawaniem rys i pęknięć w narożach okiennych.
– FRONTROCK FS i FRONTROCK FSN to produkty w pełni innowacyjne, które, jak wszystkie produkty z wełny skalnej, posiadają najwyższą klasę reakcji na ogień A1. To pierwsze takie płyty na rynku, odpowiadające na potrzebę podniesienia bezpieczeństwa pożarowego elewacji ze styropianem. Gwarantują zabezpieczenie zgodnie z najnowszymi wytycznymi SITP WP-03:2018 dotyczącymi ocieplenia elewacji budynków z uwagi na bezpieczeństwo pożarowe – mówi Łukasz Glapa, Dyrektor Marketingu ROCKWOOL Europy Środkowej i Wschodniej. – Cieszymy się, że nagrodzone zostały produkty, które odgrywają tak istotną rolę w podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa w budynkach. W Polsce, w ciągu ostatnich 25 lat, wymagania dotyczące izolacyjności cieplnej zmieniły się aż 7-krotnie. Od lat 90. grubość materiału izolacyjnego zwiększyła się 3-4-krotnie: od 5 cm do 15-20 cm. Tymczasem wymagania pożarowe nie zostały zaktualizowane do zmieniających się grubości izolacji. W przypadku wykorzystania palnych materiałów może to prowadzić do szybszego rozprzestrzeniania się ognia.
Obydwa rozwiązania ROCKWOOL to produkty, które dzięki unikalnym właściwościom wełny skalnej pozwalają ograniczyć rozprzestrzenianie się ognia po fasadzie budynku. Coraz powszechniejsza termomodernizacja sprawia, że jest to niezwykle istotne. W dobie coraz wyższych wymagań dotyczących współczynnika przewodzenia ciepła, stosujemy grubsze izolacje, co wpływa na poziom bezpieczeństwa pożarowego budynku. Zgodnie z rekomendacjami SITP, niepalne pasy z wełny skalnej są podstawowym środkiem spowalniającym rozprzestrzenianie się ognia. Gwarancją całkowitego zabezpieczenia przed tym zjawiskiem jest kompleksowe rozwiązanie w postaci izolacji całych ścian niepalnymi materiałami.
Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu
Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu
Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.