Komunikaty PR

Rohlig Suus Logistics otwiera oddział w Bratysławie

2020-03-03  |  10:15

Rohlig Suus Logistics, jeden z największych polskich operatorów logistycznych, otworzył kolejną siedzibę w Europie Środkowo-Wschodniej. Po nowej placówce w Koprze w Słowenii przyszedł czas na Słowację. Nowy oddział, znajdujący się na lotnisku w Bratysławie, ma usprawnić obsługę klientów w tym regionie.

 

Wartość słowackiego rynku logistycznego przekroczyła już 5 miliardów euro. Jego cechą charakterystyczną jest rozdrobnienie – obsługuje go ponad 800 firm spedycyjnych, z czego sześciu największych kontroluje jedynie 9 proc. całego rynku. Należy jednak zaznaczyć, że rynek przewozów towarowych stabilnie się rozwija.

 

- Otwierając oddział w Bratysławie, kontynuujemy budowę swojej pozycji w regionie, rozwijając w pierwszej kolejności usługi we frachcie morskim i lotniczym, całopojazdowym oraz kolejowym. W ten sposób chcemy być wszędzie tam, gdzie potrzebują nas klienci. Wiele międzynarodowych korporacji, ale również nasi Polscy klienci, coraz częściej postrzega Polskę, Czechy, Słowację i Węgry jako jeden rynek – mówi Tadeusz Chmielewski, prezes zarządu Rohlig Suus Logistics. 

 

Fracht drogowy ma największy udział w transporcie na Słowacji, a najszybciej rozwijającym się obszarem jest  fracht lotniczy, który wzrósł o 21 proc. w 2017 r., 9 proc. w 2018 r. i 13 proc. w pierwszej połowie 2019 r. Firma chce w ciągu najbliższych lat zostać jednym z największych operatorów logistycznych na Słowacji.

 

Nowy oddział jest siódmym zagranicznym biurem Rohlig Suus Logistics otwartym w ostatnich dwóch latach. Poza Polską i Słowacją firma posiada oddziały w Czechach, Słowenii, na Węgrzech i w Rosji.

 

O Rohlig Suus Logistics

ROHLIG SUUS Logistics jest jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce. Firma specjalizuje się w zarządzaniu logistyką i globalnymi łańcuchami dostaw. Realizuje procesy spedycyjne w oparciu o transport drogowy, morski, lotniczy i kolejowy. W ciągu ostatnich 5 lat spółka dwukrotnie zwiększyła swoje przychody, zamykając 2018 rok na poziomie 910 mln złotych. Aktualnie firma zatrudnia ponad 1500 osób w 28 oddziałach w kraju i zagranicą oraz zarządza ponad 200 tys. m kw. powierzchni magazynowej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu Biuro prasowe
2024-05-09 | 08:00

Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu

Branża leasingowa ma za sobą rekordowy rok, a obecny zapowiada się podobnie. Co 4. przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje, że w 2024 r. sięgnie po leasing. Jednak wraz ze wzrostem
Gospodarka Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu
2024-05-08 | 12:00

Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu

Niedawno Mars Wrigley odświeżył komunikację marki Orbit® pokazując, że bezcukrowa guma może być nie tylko orzeźwiającą przekąską, ale też dobrym towarzyszem. Kolejną odsłoną
Gospodarka Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki
2024-05-07 | 13:30

Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki

W skrócie: • W samą porę na Eurowizję w Malmö 7-11 maja, strefa euro wyszła z trwającej od pięciu kwartałów stagnacji (+0,3% kw./kw. w I kwartale), co wskazuje na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.