Komunikaty PR

SHEIN uruchamia fundusz Circularity Fund o wartości 200 mln euro

2024-07-09  |  18:00
  • Marka SHEIN zapowiada duże inwestycje w inicjatywy mające na celu wzmocnienie pozycji europejskich i brytyjskich marek, projektantów i artystów, aby mogli rozwijać swoją działalność nie tylko w świecie online.
  • Fundusz Circularity Fund będzie również wspierał start-upy i firmy w całej UE oraz Wielkiej Brytanii angażujące się w poszukiwanie rozwiązań z zakresu obiegu zamkniętego. 

 

SHEIN – międzynarodowy sklep z modą oraz produktami lifestyle’owymi – ogłosił dziś, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w sumie 250 milionów euro w UE i Wielkiej Brytanii. Działania SHEIN dążące do realizacji celu, jakim jest unowocześnienie branży modowej, obejmą utworzenie funduszu Circularity Fund, a także związane z tym działania operacyjne i komercyjne. Te aktywności wzmocnią wysiłki SHEIN w zakresie wdrażania obiegu zamkniętego i wspierania lokalnego ekosystemu przedsiębiorczości w Europie.

 

Uruchomienie funduszu Circularity Fund

Główną inicjatywą w programie inwestycyjnym będzie Circularity Fund, który SHEIN zasili dotacją początkową w wysokości 200 milionów euro. Te działania wesprą istniejące już programy SHEIN, wspierające badania i rozwój oraz innowacje w zakresie obiegu zamkniętego w branży modowej. Fundusz będzie dotował start-upy i firmy z całej Europy, które opracowują technologie i rozwiązania nowej generacji. Pomoc obejmie:

  • inwestowanie w nowo powstające start-upy pracujące nad innowacjami w zakresie recyklingu materiałów tekstylnych i powiązanych z tym obszarów,
  • zawieranie umów odbioru lub innych partnerstw handlowych z bardziej rozwiniętymi start-upami, które zajmują się produkcją materiałów tekstylnych pochodzących z recyklingu lub pojawiających się nowych preferowanych włókien.

SHEIN będzie nie tylko głównym inwestorem dotującym Circularity Fund, ale także zaprosi firmy, instytucje finansowe oraz państwowe fundusze majątkowe z całego świata do inwestowania w dalszy rozwój programu.

Jako globalny lider w swoim sektorze SHEIN jest zarówno odpowiedzialny, jak i ma możliwość przyspieszenia innowacji, które mogą wpłynąć na ślad środowiskowy całego przemysłu modowego. Circularity Fund będzie wspierał firmy i przedsiębiorców, poszukujących innowacyjnych rozwiązań w zakresie obiegu zamkniętego, z naciskiem na działania prowadzone w UE i Wielkiej Brytanii, gdzie mają miejsce jedne z najbardziej ekscytujących prac w tej dziedzinie. Oprócz finansowania start-upów na wczesnym etapie badań nad nowymi technologiami zamierzamy również inwestować w bardziej rozwinięte firmy w tej przestrzeni, które skomercjalizowały swoje innowacje i są gotowe do zwiększenia skali. Biorąc pod uwagę zasięg SHEIN, marka może stać się katalizatorem powszechnego wdrażania tych rozwiązań w całej branży”. – deklaruje Donald Tang, Executive Chairman SHEIN.

 

SHEIN działa dla następnej generacji rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju

Uruchomienie Circularity Fund rozszerza działalność marki w ramach istniejących partnerstw SHEIN z innowacyjnymi firmami pracującymi nad rozwiązaniami cyrkularnymi w branży modowej – zgodnie z evoluSHEIN, czyli kompleksową strategią, która kieruje działaniami SHEIN w zakresie zrównoważonego rozwoju. Działania te obejmują:

  • Współpracę z Queen of Raw w celu pozyskiwania nadwyżek lub „martwych zapasów” tkanin od innych marek. Pozyskane materiały, które miały trafić na wysypiska śmieci lub do spalenia, są teraz wykorzystywane do produkcji nowych ubrań SHEIN. W 2023 r. firma SHEIN zintegrowała autorskie oprogramowanie Materia MX firmy Queen of Raw z systemem zaopatrzenia SHEIN, co poprawiło przepływ danych dotyczących materiałów między platformami.
  • Zwiększenie popularności technologii druku denimowego cool transfer wśród dostawców SHEIN. To technologia, która wykorzystuje innowacyjne tusze o wysokiej przyczepności zamiast konwencjonalnych barwników indygo, zużywa znacznie mniej wody niż tradycyjne metody prania denimu.
  • Wieloletnie partnerstwo z instytucjami akademickimi badającymi, jak osiągnąć komercyjnie skalowalną produkcję włókien poliestrowych z recyklingu chemicznego. Partnerstwo to zostało wdrożone w 2023 r. i od tego czasu z udało się wyprodukować eksperymentalny materiał poliestrowy z recyklingu.

Wspieranie projektantów, marek i artystów w UE i Wielkiej Brytanii 

Pozostałe 50 milionów euro stanowiące początkowy wkład finansowy zostanie przeznaczone na inicjatywy wspierające marki, projektantów i artystów w całej UE i Wielkiej Brytanii. Ten grant umożliwi rozwój działalności marek online dzięki usługom rynkowym SHEIN, a także potencjalnym inwestycjom w badania i rozwój lub wprowadzenie pilotażowych zakładów produkcyjnych SHEIN w Europie.

Działania obejmują:

  • Finansowanie programu inkubatora projektantów SHEIN X, który przyciągnie więcej europejskich i brytyjskich artystów i projektantów. To inicjatywa SHEIN umożliwiająca utalentowanym i obiecującym projektantom komercjalizację projektów dzięki współpracy z SHEIN i wsparciu w zakresie produkcji, marketingu i logistyki.
  • Stworzenie inicjatywy mającej na celu pomoc europejskim i brytyjskim firmom w rozpoczęciu działalności na platformie Marketplace SHEIN, co umożliwi im dotarcie do bazy klientów SHEIN z całego globu.

„W całej Europie i Wielkiej Brytanii zidentyfikowaliśmy bogatą i zróżnicowaną pulę projektantów, marek i rzemieślników, o których wiemy, że mogą dotrzeć do znacznie szerszej publiczności na naszej platformie. Jesteśmy przekonani, że mogą z powodzeniem skalować swoją działalność dzięki SHEIN” – podsumowuje Donald Tang.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.