Komunikaty PR

SHEIN wygenerował w 2023 roku 119 mln euro do polskiego PKB

2024-12-20  |  08:00
Biuro prasowe

SHEIN, globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, umacnia swój pozytywny wpływ na lokalne gospodarki. Firma zleciła firmie doradczej Oxford Economics oszacowanie swojego wpływu gospodarczego na kluczowych rynkach europejskich – we Francji, Włoszech i Polsce – aby lepiej zrozumieć oddziaływanie SHEIN w UE i ukierunkować planowanie kolejnego etapu rozwoju i inwestycji w tym ważnym regionie.

W Polsce, będącej strategicznym rynkiem dla firmy, działalność SHEIN wygenerowała w 2023 roku 119 mln euro wkładu do wartości dodanej brutto do krajowego PKB i przyczynił się do powstania ponad 2000 miejsc pracy w tym samym roku.

W Europie (Francja, Włochy i Polska) SHEIN przyczynił się do utworzenia ponad 6100 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, a także do wzrostu europejskiego PKB o 1,1 mld euro. Firma sukcesywnie umacnia swoją obecność w regionie, realizując strategię lokalizacji. Oprócz centrali regionu EMEA znajdującej się w Irlandii SHEIN posiada obecnie biura w Belgii, we Francji, Włoszech, w Niemczech, Polsce i Hiszpanii. Dodatkowo, firma prowadzi centra dystrybucyjne w okolicach Wrocławia w Polsce oraz Stradelli we Włoszech, w których powstały tysiące lokalnych miejsc pracy.

SHEIN zapoczątkował kilka inicjatyw mających na celu wspieranie rozwoju projektantów i artystów. Do tej pory ponad 600 europejskich twórców dołączyło do SHEIN X – programu, który pomaga początkującym projektantom z powodzeniem wprowadzać na rynek swoje kolekcje i produkty. Program ten wspiera uczestników na każdym etapie: od rozwoju produktu po produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Według badania Oxford Economics projektanci ci stanowią prawie 15% spośród ponad 4500 osób, które podpisały globalne kontrakty w ramach inicjatywy SHEIN X, co podkreśla silną pozycję kreatywnych talentów w Europie. Według globalnej ankiety prawie ośmiu na dziesięciu uczestników stwierdziło, że program SHEIN X umożliwił im sprzedaż międzynarodową, a ponad połowa przyznaje, że program znacznie zwiększył ich możliwości cyfrowe.

Zgodnie ze swoją strategią innowacji SHEIN ogłosił już ważne inwestycje planowane w przyszłości. Marka w ciągu 5 lat przeznaczy 10 mln euro, by wesprzeć 250 nowych europejskich artystów, natomiast kwotę 200 mln euro otrzymają start-upy koncentrujące się na gospodarce obiegu zamkniętego w UE i Wielkiej Brytanii. Dodatkowo 50 mln euro przekazane zostanie na inicjatywy ESG, wspierające marki i projektantów.

Aby uzyskać więcej informacji na temat wpływu ekonomicznego SHEIN i jego przyszłych planów, odwiedź stronę Oxford Report.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.