SHEIN wygenerował w 2023 roku 119 mln euro do polskiego PKB
SHEIN, globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, umacnia swój pozytywny wpływ na lokalne gospodarki. Firma zleciła firmie doradczej Oxford Economics oszacowanie swojego wpływu gospodarczego na kluczowych rynkach europejskich – we Francji, Włoszech i Polsce – aby lepiej zrozumieć oddziaływanie SHEIN w UE i ukierunkować planowanie kolejnego etapu rozwoju i inwestycji w tym ważnym regionie.
W Polsce, będącej strategicznym rynkiem dla firmy, działalność SHEIN wygenerowała w 2023 roku 119 mln euro wkładu do wartości dodanej brutto do krajowego PKB i przyczynił się do powstania ponad 2000 miejsc pracy w tym samym roku.
W Europie (Francja, Włochy i Polska) SHEIN przyczynił się do utworzenia ponad 6100 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, a także do wzrostu europejskiego PKB o 1,1 mld euro. Firma sukcesywnie umacnia swoją obecność w regionie, realizując strategię lokalizacji. Oprócz centrali regionu EMEA znajdującej się w Irlandii SHEIN posiada obecnie biura w Belgii, we Francji, Włoszech, w Niemczech, Polsce i Hiszpanii. Dodatkowo, firma prowadzi centra dystrybucyjne w okolicach Wrocławia w Polsce oraz Stradelli we Włoszech, w których powstały tysiące lokalnych miejsc pracy.
SHEIN zapoczątkował kilka inicjatyw mających na celu wspieranie rozwoju projektantów i artystów. Do tej pory ponad 600 europejskich twórców dołączyło do SHEIN X – programu, który pomaga początkującym projektantom z powodzeniem wprowadzać na rynek swoje kolekcje i produkty. Program ten wspiera uczestników na każdym etapie: od rozwoju produktu po produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Według badania Oxford Economics projektanci ci stanowią prawie 15% spośród ponad 4500 osób, które podpisały globalne kontrakty w ramach inicjatywy SHEIN X, co podkreśla silną pozycję kreatywnych talentów w Europie. Według globalnej ankiety prawie ośmiu na dziesięciu uczestników stwierdziło, że program SHEIN X umożliwił im sprzedaż międzynarodową, a ponad połowa przyznaje, że program znacznie zwiększył ich możliwości cyfrowe.
Zgodnie ze swoją strategią innowacji SHEIN ogłosił już ważne inwestycje planowane w przyszłości. Marka w ciągu 5 lat przeznaczy 10 mln euro, by wesprzeć 250 nowych europejskich artystów, natomiast kwotę 200 mln euro otrzymają start-upy koncentrujące się na gospodarce obiegu zamkniętego w UE i Wielkiej Brytanii. Dodatkowo 50 mln euro przekazane zostanie na inicjatywy ESG, wspierające marki i projektantów.
Aby uzyskać więcej informacji na temat wpływu ekonomicznego SHEIN i jego przyszłych planów, odwiedź stronę Oxford Report.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.