Komunikaty PR

Startup PsiBufet pozyskał 1,6 mln zł. Teraz chce nakarmić 15 tys. psów

2020-04-01  |  14:05
Biuro prasowe

 

PsiBufet, polski startup oferujący świeżą karmę dla psów, poinformował o pozyskaniu 1,6 mln zł w ramach rundy pre-seed. W gronie inwestorów znaleźli się między innymi: globalny lider rynku karm dla psów – Butternut Box z Wielkiej Brytanii – a także Kogito Ventures oraz Aniołowie Biznesu z firm takich jak, Tesla, Google, PackHelp czy Groupon. Dzięki inwestycji firma już w maju uruchomi nowy zakład produkcyjny znacznie zwiększając swoje zdolności operacyjne.

PsiBufet to rodzinnie założona firma, która od 2016 r. tworzy nowy segment na rynku psiej karmy, dostarczając świeże, gotowane posiłki. Poprzez internetową platformę sprzedażową klienci mogą dostosować dietę pod indywidualne potrzeby swojego pupila. Oferowane karmy są zbilansowane i ugotowane ze świeżych i naturalnych składników oraz stworzone przez specjalistów w dziedzinie żywienia zwierząt domowych. Świeżo przygotowana karma jest indywidualnie porcjowana i w cyklach od 2 do 4 tygodni wysyłana do klientów. Firma działa na terenie całej Polski i jak podkreśla jej założyciel ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwoju.

– Polska to drugi pod względem liczby psów kraj w Unii Europejskiej. Jest ich u nas ponad 7,5 mln. Zauważamy, że ten rynek bardzo szybko się zmienia. Podobnie jak większość z nas zaczyna przykładać większą uwagę do jakości jedzenia, które spożywa, tak coraz większa liczba właścicieli psów chce im dostarczać żywność dopasowaną do ich potrzeb. Dzięki nam mogą to robić bez wychodzenia z domu – mówi Piotr Wawrysiuk, właściciel firmy PsiBufet. Podkreśla też, że dużym atutem startupu jest intuicyjna platforma zamówień oraz atrakcyjna oferta. – Już od maja wszystko co będzie trzeba zrobić, to wejść na naszą stronę i odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących pupila, a my stworzymy idealnie dopasowaną dla niego dietę. Dzienna cena żywienia dla najmniejszych ras rozpoczyna się już od 6,90 zł za dzień.

Rynek karm dla psów dynamicznie rośnie – prognozuje się, że w latach 2019-2023 będzie rocznie rósł o 4,2 proc. Nie może zatem dziwić, że inwestorzy, zauważając wysoki potencjał branży, zdecydowali się na wsparcie firmy. PsiBufet zebrał właśnie ponad 1,6 mln zł w stadium pre-seed. Jednym z kluczowych inwestorów jest globalny lider w kategorii świeżej karmy dla psów, firma Butternut Box. Wśród wspierających PsiBufet znaleźli się także Kogito Ventures oraz Aniołowie Biznesu związani m.in z firmami: PackHelp, Tesla, Google, Groupon, Stamford Alumni, Performance Media. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone m.in. na stworzenie nowego zakładu produkcyjnego pozwalającego na przygotowanie posiłków dla ponad 15 tys. czworonogów.

– Zdobycie tak ważnych i dużych inwestorów to nie tylko pozyskanie kapitału. W przypadku Butternut Box nieoceniony będzie również dostęp do wiedzy merytorycznej. Doświadczenia rynkowe naszych inwestorów z Wielkiej Brytanii pomoże nam nie tylko zwiększyć możliwości produkcyjne, ale także będzie bardzo pomocne w ulepszeniu usługi i dotarciu do nowych klientów – dodaje Piotr Wawrysiuk.

Firma PsiBufet planuje uruchomienie pełnej wersji serwisu na początek maja 2020 r., kiedy nastąpi otwarcie nowego zakładu produkcyjnego. Obecnie w swoim menu firma oferuje zbilansowane dania, spełniające normy Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karm dla Zwierząt Domowych (FEDIAF), niezawierające konserwantów, sztucznych utrwalaczy i zboża. Dodatkowo, karmy są monobiałkowe i zawierają 55 proc. mięsa. Resztę stanowią warzywa, owoce, oleje, zioła i suplementy witaminowo-mineralne. Co ważne, ofertę cechuje bardzo przyjazny system subskrypcji. Jest to wyrażenie zgody na prowadzenie cyklicznych dostaw w celu zapewnienia ciągłości żywienia. PsiBufet daje swobodę wyboru w zakresie płatności. Klienci mogą podpiąć kartę, dokonywać przedpłat na konto lub płacić przy odbiorze. Całość sprawdza się idealnie dzięki intuicyjnej platformie sprzedażowej z wygodnym panelem klienta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu Biuro prasowe
2024-05-09 | 08:00

Branża leasingowa – klęska urodzaju i miliardowego długu

Branża leasingowa ma za sobą rekordowy rok, a obecny zapowiada się podobnie. Co 4. przedsiębiorca z sektora MŚP deklaruje, że w 2024 r. sięgnie po leasing. Jednak wraz ze wzrostem
Gospodarka Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu
2024-05-08 | 12:00

Orbit® i Jakdojade.pl zabierają pasażerów na Orbitę Chillu

Niedawno Mars Wrigley odświeżył komunikację marki Orbit® pokazując, że bezcukrowa guma może być nie tylko orzeźwiającą przekąską, ale też dobrym towarzyszem. Kolejną odsłoną
Gospodarka Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki
2024-05-07 | 13:30

Dobre wiadomości ze strefy euro przed Eurowizją – świętem europejskiej piosenki

W skrócie: • W samą porę na Eurowizję w Malmö 7-11 maja, strefa euro wyszła z trwającej od pięciu kwartałów stagnacji (+0,3% kw./kw. w I kwartale), co wskazuje na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.