Startup PsiBufet pozyskał 1,6 mln zł. Teraz chce nakarmić 15 tys. psów
PsiBufet, polski startup oferujący świeżą karmę dla psów, poinformował o pozyskaniu 1,6 mln zł w ramach rundy pre-seed. W gronie inwestorów znaleźli się między innymi: globalny lider rynku karm dla psów – Butternut Box z Wielkiej Brytanii – a także Kogito Ventures oraz Aniołowie Biznesu z firm takich jak, Tesla, Google, PackHelp czy Groupon. Dzięki inwestycji firma już w maju uruchomi nowy zakład produkcyjny znacznie zwiększając swoje zdolności operacyjne.
PsiBufet to rodzinnie założona firma, która od 2016 r. tworzy nowy segment na rynku psiej karmy, dostarczając świeże, gotowane posiłki. Poprzez internetową platformę sprzedażową klienci mogą dostosować dietę pod indywidualne potrzeby swojego pupila. Oferowane karmy są zbilansowane i ugotowane ze świeżych i naturalnych składników oraz stworzone przez specjalistów w dziedzinie żywienia zwierząt domowych. Świeżo przygotowana karma jest indywidualnie porcjowana i w cyklach od 2 do 4 tygodni wysyłana do klientów. Firma działa na terenie całej Polski i jak podkreśla jej założyciel ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwoju.
– Polska to drugi pod względem liczby psów kraj w Unii Europejskiej. Jest ich u nas ponad 7,5 mln. Zauważamy, że ten rynek bardzo szybko się zmienia. Podobnie jak większość z nas zaczyna przykładać większą uwagę do jakości jedzenia, które spożywa, tak coraz większa liczba właścicieli psów chce im dostarczać żywność dopasowaną do ich potrzeb. Dzięki nam mogą to robić bez wychodzenia z domu – mówi Piotr Wawrysiuk, właściciel firmy PsiBufet. Podkreśla też, że dużym atutem startupu jest intuicyjna platforma zamówień oraz atrakcyjna oferta. – Już od maja wszystko co będzie trzeba zrobić, to wejść na naszą stronę i odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących pupila, a my stworzymy idealnie dopasowaną dla niego dietę. Dzienna cena żywienia dla najmniejszych ras rozpoczyna się już od 6,90 zł za dzień.
Rynek karm dla psów dynamicznie rośnie – prognozuje się, że w latach 2019-2023 będzie rocznie rósł o 4,2 proc. Nie może zatem dziwić, że inwestorzy, zauważając wysoki potencjał branży, zdecydowali się na wsparcie firmy. PsiBufet zebrał właśnie ponad 1,6 mln zł w stadium pre-seed. Jednym z kluczowych inwestorów jest globalny lider w kategorii świeżej karmy dla psów, firma Butternut Box. Wśród wspierających PsiBufet znaleźli się także Kogito Ventures oraz Aniołowie Biznesu związani m.in z firmami: PackHelp, Tesla, Google, Groupon, Stamford Alumni, Performance Media. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone m.in. na stworzenie nowego zakładu produkcyjnego pozwalającego na przygotowanie posiłków dla ponad 15 tys. czworonogów.
– Zdobycie tak ważnych i dużych inwestorów to nie tylko pozyskanie kapitału. W przypadku Butternut Box nieoceniony będzie również dostęp do wiedzy merytorycznej. Doświadczenia rynkowe naszych inwestorów z Wielkiej Brytanii pomoże nam nie tylko zwiększyć możliwości produkcyjne, ale także będzie bardzo pomocne w ulepszeniu usługi i dotarciu do nowych klientów – dodaje Piotr Wawrysiuk.
Firma PsiBufet planuje uruchomienie pełnej wersji serwisu na początek maja 2020 r., kiedy nastąpi otwarcie nowego zakładu produkcyjnego. Obecnie w swoim menu firma oferuje zbilansowane dania, spełniające normy Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karm dla Zwierząt Domowych (FEDIAF), niezawierające konserwantów, sztucznych utrwalaczy i zboża. Dodatkowo, karmy są monobiałkowe i zawierają 55 proc. mięsa. Resztę stanowią warzywa, owoce, oleje, zioła i suplementy witaminowo-mineralne. Co ważne, ofertę cechuje bardzo przyjazny system subskrypcji. Jest to wyrażenie zgody na prowadzenie cyklicznych dostaw w celu zapewnienia ciągłości żywienia. PsiBufet daje swobodę wyboru w zakresie płatności. Klienci mogą podpiąć kartę, dokonywać przedpłat na konto lub płacić przy odbiorze. Całość sprawdza się idealnie dzięki intuicyjnej platformie sprzedażowej z wygodnym panelem klienta.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.