Sytuacja na rynku gazu w Polsce
W pierwszej połowie br. ponad cztery tysiące odbiorców zmieniło sprzedawcę gazu. Łącznie już ponad 300 tys. odbiorców skorzystało z prawa wyboru sprzedawcy tej formy energii. Najnowsze dane Urzędu Regulacji Energetyki potwierdzają trend rosnącej świadomości konsumentów w tym obszarze. Wielu z nich aktywnie poszukuje konkurencyjnych ofert w celu minimalizacji kosztów.
Zmiana sprzedawcy jest nie tylko sposobem na oszczędności, ale także skuteczną metodą ochrony przed niestabilnością cenową. Niektóre firmy na rynku pozwalają na bardziej przewidywalne planowanie wydatków w dłuższej perspektywie, niezależnie od wahań na rynku gazu.
Analiza warunków umowy
Ważnym aspektem przy wyborze nowego sprzedawcy gazu jest analiza warunków umowy. Urząd Regulacji Energetyki przypomina, że choć prawo do zmiany sprzedawcy daje dużą elastyczność, należy być ostrożnym i uważnym w stosunku do nieuczciwych praktyk niektórych podmiotów działających na rynku obrotu gazem. Na co trzeba zwrócić uwagę w umowie, żeby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk rynkowych? Przede wszystkim na okres i warunki obowiązywania stawek cenowych oraz katalog dodatkowych usług. Istotna, szczególnie w sytuacji chęci wypowiedzenia umowy, jest znajomość praw konsumenta. To właśnie dzięki nim zyskujemy między innymi możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni bez podania przyczyn.
Unikanie podwyżek
– W dzisiejszych dynamicznych warunkach rynkowych kluczowe jest, by nasi klienci mieli pewność co do swoich wydatków na gaz. Dlatego oferujemy modele, które dostosowują się do ich potrzeb – stałe ceny zapewniają stabilność na lata, a zakupy w transzach dają elastyczność, pozwalając na optymalizację kosztów w zależności od sytuacji rynkowej. To daje naszym odbiorcom większą kontrolę nad budżetem – tłumaczy Jarosław Fabiański, prezes firmy Direct4Energy.
Ekspert dodał także, że świadomy wybór odpowiedniej oferty może znacząco wpłynąć na ochronę konsumentów przed nagłymi podwyżkami, które obserwowane są w okresach wzmożonych wahań cen gazu. Według niego kluczem jest oferowanie rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta, które potrzebują większej elastyczności w zarządzaniu dostawami energii.
– Naszym celem jest budowanie zaufania poprzez dostarczanie nie tylko konkurencyjnych cen, ale także doradztwa z zakresu świadomego zarządzania kosztami energii. Konsument, który wybiera ofertę dostosowaną do swoich potrzeb, ma realną szansę na uniknięcie niespodziewanych wzrostów kosztów i utrzymanie stabilnego budżetu – uzupełnia ekspert.
Świadome decyzje i wybór sprzedawcy stają się ważnym elementem kontroli nad budżetem firmowym. Aby zabezpieczyć się przed niespodziewanymi wzrostami cen, warto śledzić rynek, porównywać oferty i wybierać rozwiązania, które najbardziej odpowiadają naszym potrzebom.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.