Komunikaty PR

Sytuacja na rynku gazu w Polsce

2024-10-01  |  13:00

 

W pierwszej połowie br.  ponad cztery tysiące odbiorców zmieniło sprzedawcę gazu. Łącznie już ponad 300 tys. odbiorców skorzystało z prawa wyboru sprzedawcy tej formy energii. Najnowsze dane Urzędu Regulacji Energetyki potwierdzają trend rosnącej świadomości konsumentów w tym obszarze. Wielu z nich aktywnie poszukuje konkurencyjnych ofert w celu  minimalizacji kosztów.

Zmiana sprzedawcy jest nie tylko sposobem na oszczędności, ale także skuteczną metodą ochrony przed niestabilnością cenową. Niektóre firmy na rynku pozwalają na bardziej przewidywalne planowanie wydatków w dłuższej perspektywie, niezależnie od wahań na rynku gazu.

Analiza warunków umowy

Ważnym aspektem przy wyborze nowego sprzedawcy gazu jest analiza warunków umowy. Urząd Regulacji Energetyki przypomina, że choć prawo do zmiany sprzedawcy daje dużą elastyczność, należy być ostrożnym i uważnym w stosunku do nieuczciwych praktyk niektórych podmiotów działających na rynku obrotu gazem.  Na co trzeba zwrócić uwagę w umowie, żeby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk rynkowych? Przede wszystkim na okres i warunki obowiązywania stawek cenowych oraz katalog dodatkowych usług. Istotna, szczególnie w sytuacji chęci wypowiedzenia umowy, jest znajomość praw konsumenta. To właśnie dzięki nim zyskujemy między innymi możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni bez podania przyczyn.

Unikanie podwyżek

– W dzisiejszych dynamicznych warunkach rynkowych kluczowe jest, by nasi klienci mieli pewność co do swoich wydatków na gaz. Dlatego oferujemy modele, które dostosowują się do ich potrzeb – stałe ceny zapewniają stabilność na lata, a zakupy w transzach dają elastyczność, pozwalając na optymalizację kosztów w zależności od sytuacji rynkowej. To daje naszym odbiorcom większą kontrolę nad budżetem – tłumaczy Jarosław Fabiański, prezes firmy Direct4Energy.

Ekspert dodał także, że świadomy wybór odpowiedniej oferty może znacząco wpłynąć na ochronę konsumentów przed nagłymi podwyżkami, które obserwowane są w okresach wzmożonych wahań cen gazu. Według niego kluczem jest oferowanie rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta, które potrzebują większej elastyczności w zarządzaniu dostawami energii.

– Naszym celem jest budowanie zaufania poprzez dostarczanie nie tylko konkurencyjnych cen, ale także doradztwa z zakresu świadomego zarządzania kosztami energii. Konsument, który wybiera ofertę dostosowaną do swoich potrzeb, ma realną szansę na uniknięcie niespodziewanych wzrostów kosztów i utrzymanie stabilnego budżetu – uzupełnia ekspert.

Świadome decyzje i wybór sprzedawcy stają się ważnym elementem kontroli nad budżetem firmowym. Aby zabezpieczyć się przed niespodziewanymi wzrostami cen, warto śledzić rynek, porównywać oferty i wybierać rozwiązania, które najbardziej odpowiadają naszym potrzebom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Porozumienie ekspertów ESG, czyli początek współpracy FOB z GS1 Polska Biuro prasowe
2024-10-01 | 14:14

Porozumienie ekspertów ESG, czyli początek współpracy FOB z GS1 Polska

Dwie duże organizacje, które wspierają firmy we wprowadzaniu zasad zrównoważonego rozwoju, połączyły siły. We wrześniu 2024 roku GS1 Polska i Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Gospodarka Stabilność polskiego rynku pracy zagrożona. Musimy działać
2024-10-01 | 10:40

Stabilność polskiego rynku pracy zagrożona. Musimy działać

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Na rynku pracy pojawiają się pierwsze oznaki wyzwań, z jakimi przyjdzie się nam zmierzyć w najbliższych
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-09-30 | 13:00

Great Place To Work®: 100 Najlepszych Małych i Średnich Miejsc Pracy™ w Europie

27 września 2024 r. Great Place To Work® ogłosił listę Najlepszych Małych i Średnich Miejsc Pracy w  Europie™. Na liście znalazło się 100 organizacji zatrudniających od 50 do 499 pracowników

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.