Komunikaty PR

Szwajcarski model Innovation Through Partnerships na Impact’24 w Poznaniu

2024-05-22  |  11:30
Biuro prasowe

 

•              15 i 16 maja na konferencji Impact’24 w Poznaniu po raz pierwszy w historii zadebiutował pawilon swisstech

•              Wśród gości pawilonu spotkać można było wielu wybitnych naukowców, wizjonerów

i menedżerów z największych firm na świecie, a także przedstawicieli rządów kilku krajów

•              Idea przewodnia pawilonu Innovation Through Partnerships ilustruje ekosystem, który pozwala Szwajcarii niezmiennie od 13 być na szczycie listy Global Innovation Index.

 

Pawilon swisstech został zaprojektowany jako przestrzeń, w której spotykają się przedstawiciele z trzech kluczowych dla wspierania innowacyjności środowisk: nauki, biznesu i polityki. Bogaty program aktywności – w tym seria krótkich wywiadów z wybitnymi przedstawicielami Szwajcarii – sprawił, że przez dwa dni pawilon był tętniącym życiem miejscem spotkań.

W Szwajcarii udało się stworzyć wyjątkowy ekosystem, w którym współpracują ludzie ze świata nauki, biznesu oraz przedstawiciele rządu, co tworzy prawdziwą wartość dodaną. Ten wyjątkowy klimat udało nam się odtworzyć w naszym pawilonie swisstech – powiedział Fabrice Filliez, Ambasador Szwajcarii w Polsce.

Stoisko swisstech stało się miejscem spotkań czołowych postaci międzynarodowej polityki, w tym przedstawicieli polskiego rządu, parlamentarzystów, ambasadora Stanów Zjednoczonych w Polsce.. Obecność Ambasady Szwajcarii została dostrzeżona również przez media. Ambasador Szwajcarii Fabrice Filliez wyjaśniał, w jaki sposób model Innovation Through Partnerships przynosi korzyści także polskim partnerom.

Ponad 200 szwajcarskich firm zatrudnia w Polsce blisko 90 000 osób. Nasze przedsiębiorstwa są istotnym elementem polskiego krajobrazu gospodarczego, tworząc tysiące miejsc pracy i dzieląc się know-how, które napędza rozwój obu krajów. Dodatkowo poprzez Szwajcarsko-Polski Program Współpracy jesteśmy zaangażowani w zmniejszanie nierówności społecznych i ekonomicznych oraz wspieranie rozwoju średniej wielkości polskich miast i innowacyjności polskiej nauki. Dlatego właśnie nie mogło zabraknąć Szwajcarii na Impact'24, najważniejszej konferencji poświęconej innowacjom w tej części Europy. Poprzez obecność tutaj chcemy podkreślić nasze zaangażowanie i chęć budowania trwałego partnerstwa pomiędzy Polską i Szwajcarią – podkreślał w jednym z wywiadów Ambasador Filliez.

Mini-wydarzenia „Swiss Connections”

Ważnym elementem programu pawilonu swisstech była seria mini-wydarzeń Swiss Connections, w trakcie których wybitni przedstawiciele różnych dziedzin uczestniczyli w krótkich rozmowach prowadzonych przez przedstawicieli Ambasady Szwajcarii w Polsce.

Na scenie Swiss Connections zagościł m.in. laureat Nagrody Nobla Didier Queloz oraz oraz Nicolas Henchoz, przedstawiciel EPFL – jednego z najlepszych uniwersytetów technicznych na świecie (oferującego edukację także dla studentów z Polski). Irma Veberič, Dyrektor Generalna Roche Polska podzieliła się swoimi spostrzeżeniami na temat innowacji w opiece zdrowotnej. , Patrick Warnking z Google mówił, jak Polska może wzmocnić swoją pozycję jako centrum badań, rozwoju i innowacji.

 

Szwajcarsko-Polski Program Współpracy (SPPW)

Podczas specjalnego wystąpienia w pawilonie swisstech Cliff Hammer, dyrektor Biura SPPW, wraz z przedstawicielami Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prezentował najważniejsze założenia Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. W ramach tej inicjatywy Szwajcaria w najbliższych latach przeznaczy ponad 278 milionów CHF na wsparcie rozwoju polskich miast oraz ponad 40 milionów CHF na wsparcie badań naukowych w Polsce. – W ramach drugiej edycji programu Swiss Contribution przekażemy polskim partnerom środki na wsparcie zrównoważonego rozwoju polskich miast, wzmocnienie wymiany wiedzy i promocję długoterminowej współpracy, które przyniosą korzyści zarówno Polsce, jak i Szwajcarii – zadeklarował Cliff Hammer w trakcie swojego wystąpienia w pawilonie swisstech.

Atrakcje specjalne

Wyjątkowym wydarzeniem było także pojawienie się dwóch uroczych Bernardynów, które przyciągały uwagę uczestników konferencji i stały się prawdziwą ozdobą stoiska SwissTech. Całość dopełniała doskonała kawa serwowana z ekspresów Jura oraz szwajcarska czekolada Avelines.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku Biuro prasowe
2025-06-30 | 10:00

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Kończy się prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Warszawa weszła w tę rolę z ambitnymi deklaracjami dotyczącymi przede wszystkim bezpieczeństwa, rozwoju
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.