Komunikaty PR

Unilever pomaga w czasie pandemii Covid-19

2020-03-25  |  15:30
Biuro prasowe

 

Unilever, właściciel między innymi marek takich jak: Dove, Knorr, Domestos, Lipton i CIF, ogłosił szeroko zakrojoną, globalną akcję wsparcia walki z pandemią koronawirusa (Covid-19). W Polsce pomoc otrzymują między innymi szpitale w Warszawie, Lublinie, Krakowie i we Wrocławiu.

Działania firmy skierowane są do całego społeczeństwa – klientów, dostawców, pracowników Unilever, a także pracowników ochrony zdrowia oraz organizacji pozarządowych.

Wsparcie dla społeczeństwa, służby zdrowia i organizacji pozarządowych

Unilever przeznaczy globalnie 100 milionów euro na walkę z pandemią poprzez darowiznę produktów: mydła, środków dezynfekujących oraz żywności. Wsparcie obejmie:

  • przekazanie środków czystości i środków dezynfekujących o wartości ponad 50 mln euro na rzecz Platformy Działania COVID stworzonej przez Światowe Forum Ekonomiczne (WEF). Inicjatywa ta, będąca partnerem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), wspiera globalne organizacje i agencje opieki zdrowotnej. Oprócz dostaw produktów Unilever dostosuje także swoje linie produkcyjne do wytwarzania środków dezynfekujących, które zostaną przeznaczone dla szpitali, szkół oraz innych instytucji;
  • przekazanie produktów oraz wsparcie programów edukacyjnych dotyczących właściwego mycia rąk, prowadzone przez krajowe organy ds. zdrowia i organizacje pozarządowe;
  • w Polsce, na rzecz szpitali, Unilever przekazuje m.in. środki dezynfekcyjne marki Domestos, produkty spożywcze marki Knorr, herbaty Lipton i soki marki Urban Monkey.

Wśród obdarowanych wybranymi produktami są m.in. warszawski Szpital MSWiA, wrocławski Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego, lubliński Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego oraz dwie krakowskie placówki: Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego oraz Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II.

Dodatkowo, we współpracy z organizacją pozarządową, Unilever planuje przekazanie na rzecz osób starszych środków czystości, dezodorantów, kremów do rąk, żeli pod prysznic, czy herbat.

Wsparcie dla klientów i dostawców

Unilever uruchomi także globalny program wsparcia dla partnerów biznesowych o wartości 500 mln euro. Obejmie on:

  • realizację wczesnej płatności do małych i średnich dostawców, którzy są najbardziej narażeni na negatywne skutki pandemii;
  • rozszerzenie linii kredytowej wybranym małym klientom detalicznym, których działalność oparta jest na dystrybucji produktów Unilever.

Wsparcie dla pracowników

Unilever zabezpieczy swoich pracowników przez okres do 3 miesięcy przed obniżeniem wynagrodzeń ze względu na konsekwencje wynikające z pandemii koronawirusa, w tym braku możliwości świadczenia pracy. Dotyczy to pracowników zatrudnionych w pełnym oraz niepełnym wymiarze godzin, którzy nie korzystają z programów rządowych.

- Z zaniepokojeniem obserwujemy wpływ koronawirusa na życie ludzi na całym świecie. Świat stoi przed największą próbą od dziesięcioleci. Chciałbym wyrazić szczególne uznanie dla pracowników Unilever, zwłaszcza dla tych, którzy wykonują swoje obowiązki na pierwszej linii naszych działań -
w fabrykach, centrach dystrybucji i sklepach.

Mamy nadzieję, że nasze wsparcie, którego wartość na całym świecie przekroczy 100 mln euro, w znaczący sposób przyczyni się do ochrony życia i zdrowia ludzi. Wierzymy, że pomagając chronić źródła dochodów i miejsca pracy naszych pracowników, zapewniamy im bezpieczeństwo podczas tych niepewnych czasów. Nasza stabilna sytuacja finansowa sprawia, że możemy, a właściwie powinniśmy w tym trudnym czasie dzielić się z innymi - powiedział Alan Jope, CEO Unilever.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni Biuro prasowe
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.
Gospodarka Czy prawo Talionu napędza rynki?
2024-04-22 | 13:10

Czy prawo Talionu napędza rynki?

W skrócie: • Konflikt na Bliskim Wschodzie podsyca pesymizm rynkowy, ucieczkę w stronę bezpieczeństwa i skrócenie horyzontu inwestycyjnego widoczne we wzorcach zmienności
Gospodarka Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie
2024-04-17 | 12:10

Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie

Brytyjskie sztuczki handlowe w celu zmniejszenia inflacji po Brexicie – jak zrównoważyć koszt kontroli (ograniczeń) eksportu unijnej żywności do Wlk. Brytanii   Od 30

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.