Unilever pomaga w czasie pandemii Covid-19
Unilever, właściciel między innymi marek takich jak: Dove, Knorr, Domestos, Lipton i CIF, ogłosił szeroko zakrojoną, globalną akcję wsparcia walki z pandemią koronawirusa (Covid-19). W Polsce pomoc otrzymują między innymi szpitale w Warszawie, Lublinie, Krakowie i we Wrocławiu.
Działania firmy skierowane są do całego społeczeństwa – klientów, dostawców, pracowników Unilever, a także pracowników ochrony zdrowia oraz organizacji pozarządowych.
Wsparcie dla społeczeństwa, służby zdrowia i organizacji pozarządowych
Unilever przeznaczy globalnie 100 milionów euro na walkę z pandemią poprzez darowiznę produktów: mydła, środków dezynfekujących oraz żywności. Wsparcie obejmie:
- przekazanie środków czystości i środków dezynfekujących o wartości ponad 50 mln euro na rzecz Platformy Działania COVID stworzonej przez Światowe Forum Ekonomiczne (WEF). Inicjatywa ta, będąca partnerem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), wspiera globalne organizacje i agencje opieki zdrowotnej. Oprócz dostaw produktów Unilever dostosuje także swoje linie produkcyjne do wytwarzania środków dezynfekujących, które zostaną przeznaczone dla szpitali, szkół oraz innych instytucji;
- przekazanie produktów oraz wsparcie programów edukacyjnych dotyczących właściwego mycia rąk, prowadzone przez krajowe organy ds. zdrowia i organizacje pozarządowe;
- w Polsce, na rzecz szpitali, Unilever przekazuje m.in. środki dezynfekcyjne marki Domestos, produkty spożywcze marki Knorr, herbaty Lipton i soki marki Urban Monkey.
Wśród obdarowanych wybranymi produktami są m.in. warszawski Szpital MSWiA, wrocławski Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego, lubliński Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego oraz dwie krakowskie placówki: Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego oraz Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II.
Dodatkowo, we współpracy z organizacją pozarządową, Unilever planuje przekazanie na rzecz osób starszych środków czystości, dezodorantów, kremów do rąk, żeli pod prysznic, czy herbat.
Wsparcie dla klientów i dostawców
Unilever uruchomi także globalny program wsparcia dla partnerów biznesowych o wartości 500 mln euro. Obejmie on:
- realizację wczesnej płatności do małych i średnich dostawców, którzy są najbardziej narażeni na negatywne skutki pandemii;
- rozszerzenie linii kredytowej wybranym małym klientom detalicznym, których działalność oparta jest na dystrybucji produktów Unilever.
Wsparcie dla pracowników
Unilever zabezpieczy swoich pracowników przez okres do 3 miesięcy przed obniżeniem wynagrodzeń ze względu na konsekwencje wynikające z pandemii koronawirusa, w tym braku możliwości świadczenia pracy. Dotyczy to pracowników zatrudnionych w pełnym oraz niepełnym wymiarze godzin, którzy nie korzystają z programów rządowych.
- Z zaniepokojeniem obserwujemy wpływ koronawirusa na życie ludzi na całym świecie. Świat stoi przed największą próbą od dziesięcioleci. Chciałbym wyrazić szczególne uznanie dla pracowników Unilever, zwłaszcza dla tych, którzy wykonują swoje obowiązki na pierwszej linii naszych działań -
w fabrykach, centrach dystrybucji i sklepach.
Mamy nadzieję, że nasze wsparcie, którego wartość na całym świecie przekroczy 100 mln euro, w znaczący sposób przyczyni się do ochrony życia i zdrowia ludzi. Wierzymy, że pomagając chronić źródła dochodów i miejsca pracy naszych pracowników, zapewniamy im bezpieczeństwo podczas tych niepewnych czasów. Nasza stabilna sytuacja finansowa sprawia, że możemy, a właściwie powinniśmy w tym trudnym czasie dzielić się z innymi - powiedział Alan Jope, CEO Unilever.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.