Unilever pomaga w czasie pandemii Covid-19
Unilever, właściciel między innymi marek takich jak: Dove, Knorr, Domestos, Lipton i CIF, ogłosił szeroko zakrojoną, globalną akcję wsparcia walki z pandemią koronawirusa (Covid-19). W Polsce pomoc otrzymują między innymi szpitale w Warszawie, Lublinie, Krakowie i we Wrocławiu.
Działania firmy skierowane są do całego społeczeństwa – klientów, dostawców, pracowników Unilever, a także pracowników ochrony zdrowia oraz organizacji pozarządowych.
Wsparcie dla społeczeństwa, służby zdrowia i organizacji pozarządowych
Unilever przeznaczy globalnie 100 milionów euro na walkę z pandemią poprzez darowiznę produktów: mydła, środków dezynfekujących oraz żywności. Wsparcie obejmie:
- przekazanie środków czystości i środków dezynfekujących o wartości ponad 50 mln euro na rzecz Platformy Działania COVID stworzonej przez Światowe Forum Ekonomiczne (WEF). Inicjatywa ta, będąca partnerem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), wspiera globalne organizacje i agencje opieki zdrowotnej. Oprócz dostaw produktów Unilever dostosuje także swoje linie produkcyjne do wytwarzania środków dezynfekujących, które zostaną przeznaczone dla szpitali, szkół oraz innych instytucji;
- przekazanie produktów oraz wsparcie programów edukacyjnych dotyczących właściwego mycia rąk, prowadzone przez krajowe organy ds. zdrowia i organizacje pozarządowe;
- w Polsce, na rzecz szpitali, Unilever przekazuje m.in. środki dezynfekcyjne marki Domestos, produkty spożywcze marki Knorr, herbaty Lipton i soki marki Urban Monkey.
Wśród obdarowanych wybranymi produktami są m.in. warszawski Szpital MSWiA, wrocławski Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego, lubliński Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego oraz dwie krakowskie placówki: Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego oraz Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II.
Dodatkowo, we współpracy z organizacją pozarządową, Unilever planuje przekazanie na rzecz osób starszych środków czystości, dezodorantów, kremów do rąk, żeli pod prysznic, czy herbat.
Wsparcie dla klientów i dostawców
Unilever uruchomi także globalny program wsparcia dla partnerów biznesowych o wartości 500 mln euro. Obejmie on:
- realizację wczesnej płatności do małych i średnich dostawców, którzy są najbardziej narażeni na negatywne skutki pandemii;
- rozszerzenie linii kredytowej wybranym małym klientom detalicznym, których działalność oparta jest na dystrybucji produktów Unilever.
Wsparcie dla pracowników
Unilever zabezpieczy swoich pracowników przez okres do 3 miesięcy przed obniżeniem wynagrodzeń ze względu na konsekwencje wynikające z pandemii koronawirusa, w tym braku możliwości świadczenia pracy. Dotyczy to pracowników zatrudnionych w pełnym oraz niepełnym wymiarze godzin, którzy nie korzystają z programów rządowych.
- Z zaniepokojeniem obserwujemy wpływ koronawirusa na życie ludzi na całym świecie. Świat stoi przed największą próbą od dziesięcioleci. Chciałbym wyrazić szczególne uznanie dla pracowników Unilever, zwłaszcza dla tych, którzy wykonują swoje obowiązki na pierwszej linii naszych działań -
w fabrykach, centrach dystrybucji i sklepach.
Mamy nadzieję, że nasze wsparcie, którego wartość na całym świecie przekroczy 100 mln euro, w znaczący sposób przyczyni się do ochrony życia i zdrowia ludzi. Wierzymy, że pomagając chronić źródła dochodów i miejsca pracy naszych pracowników, zapewniamy im bezpieczeństwo podczas tych niepewnych czasów. Nasza stabilna sytuacja finansowa sprawia, że możemy, a właściwie powinniśmy w tym trudnym czasie dzielić się z innymi - powiedział Alan Jope, CEO Unilever.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.