Unilever pomaga w czasie pandemii Covid-19
Unilever, właściciel między innymi marek takich jak: Dove, Knorr, Domestos, Lipton i CIF, ogłosił szeroko zakrojoną, globalną akcję wsparcia walki z pandemią koronawirusa (Covid-19). W Polsce pomoc otrzymują między innymi szpitale w Warszawie, Lublinie, Krakowie i we Wrocławiu.
Działania firmy skierowane są do całego społeczeństwa – klientów, dostawców, pracowników Unilever, a także pracowników ochrony zdrowia oraz organizacji pozarządowych.
Wsparcie dla społeczeństwa, służby zdrowia i organizacji pozarządowych
Unilever przeznaczy globalnie 100 milionów euro na walkę z pandemią poprzez darowiznę produktów: mydła, środków dezynfekujących oraz żywności. Wsparcie obejmie:
- przekazanie środków czystości i środków dezynfekujących o wartości ponad 50 mln euro na rzecz Platformy Działania COVID stworzonej przez Światowe Forum Ekonomiczne (WEF). Inicjatywa ta, będąca partnerem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), wspiera globalne organizacje i agencje opieki zdrowotnej. Oprócz dostaw produktów Unilever dostosuje także swoje linie produkcyjne do wytwarzania środków dezynfekujących, które zostaną przeznaczone dla szpitali, szkół oraz innych instytucji;
- przekazanie produktów oraz wsparcie programów edukacyjnych dotyczących właściwego mycia rąk, prowadzone przez krajowe organy ds. zdrowia i organizacje pozarządowe;
- w Polsce, na rzecz szpitali, Unilever przekazuje m.in. środki dezynfekcyjne marki Domestos, produkty spożywcze marki Knorr, herbaty Lipton i soki marki Urban Monkey.
Wśród obdarowanych wybranymi produktami są m.in. warszawski Szpital MSWiA, wrocławski Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego, lubliński Samodzielny Publiczny Szpital Wojewódzki im. Jana Bożego oraz dwie krakowskie placówki: Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego oraz Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II.
Dodatkowo, we współpracy z organizacją pozarządową, Unilever planuje przekazanie na rzecz osób starszych środków czystości, dezodorantów, kremów do rąk, żeli pod prysznic, czy herbat.
Wsparcie dla klientów i dostawców
Unilever uruchomi także globalny program wsparcia dla partnerów biznesowych o wartości 500 mln euro. Obejmie on:
- realizację wczesnej płatności do małych i średnich dostawców, którzy są najbardziej narażeni na negatywne skutki pandemii;
- rozszerzenie linii kredytowej wybranym małym klientom detalicznym, których działalność oparta jest na dystrybucji produktów Unilever.
Wsparcie dla pracowników
Unilever zabezpieczy swoich pracowników przez okres do 3 miesięcy przed obniżeniem wynagrodzeń ze względu na konsekwencje wynikające z pandemii koronawirusa, w tym braku możliwości świadczenia pracy. Dotyczy to pracowników zatrudnionych w pełnym oraz niepełnym wymiarze godzin, którzy nie korzystają z programów rządowych.
- Z zaniepokojeniem obserwujemy wpływ koronawirusa na życie ludzi na całym świecie. Świat stoi przed największą próbą od dziesięcioleci. Chciałbym wyrazić szczególne uznanie dla pracowników Unilever, zwłaszcza dla tych, którzy wykonują swoje obowiązki na pierwszej linii naszych działań -
w fabrykach, centrach dystrybucji i sklepach.
Mamy nadzieję, że nasze wsparcie, którego wartość na całym świecie przekroczy 100 mln euro, w znaczący sposób przyczyni się do ochrony życia i zdrowia ludzi. Wierzymy, że pomagając chronić źródła dochodów i miejsca pracy naszych pracowników, zapewniamy im bezpieczeństwo podczas tych niepewnych czasów. Nasza stabilna sytuacja finansowa sprawia, że możemy, a właściwie powinniśmy w tym trudnym czasie dzielić się z innymi - powiedział Alan Jope, CEO Unilever.
![Go Green with Taiwan 2024 – zielone innowacje z szansą na nagrodę Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1438883138,w_238,wo_300,ho_169,_small.jpg)
"Go Green with Taiwan 2024" – zielone innowacje z szansą na nagrodę
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.