Green Factory Logistics z wsparciem dla lokalnego biznesu i małych producentów
Choć pandemia koronawirusa wpędziła biznes w niespotykany dotychczas zakręt, wiele firm wraca na tory normalnego funkcjonowania. W tym szczególnym czasie duże znaczenie ma patriotyzm ekonomiczny oraz korzystanie z lokalnych produktów i usług. Znajduje to odzwierciedlenie w zmianie zachowań zakupowych w kraju. Ponad połowa Polaków (53%) jest gotowych kupić lokalne produkty, nawet jeżeli w ofercie znajdują się tańsze towary zagraniczne – wynika z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte. Wspieranie rodzimej gospodarki jest też celem kampanii Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Kupuj świadomie - PRODUKT POLSKI” mającej na celu edukację na temat znaczenia świadomych decyzji zakupowych.
- Wzrost zainteresowania i deklarowanej konsumpcji polskich produktów, to pozytywny trend, jaki można zaobserwować w dzisiejszej rzeczywistości. W dobie kryzysu kluczowe jest wybieranie lokalnych produktów i firm, a także wzajemne wsparcie polskich przedsiębiorców. Jednak wielu z nich wciąż boryka się z trudnościami w dotarciu ze swoją ofertą do dużych sieci, a tym samym do klientów. Dlatego w ramach akcji "Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie", realizując ideę patriotyzmu ekonomicznego, chcemy wesprzeć działalność mniejszych producentów, oferując im kompleksowe usługi logistyczne - mówi Piotr Pietrzykowski, prezes zarządu Green Factory Logistics.
Problemem, z jakim często stykają się mniejsi lokalni dostawcy jest trudność w znalezieniu partnera logistycznego. Firmy z tej branży często bowiem koncentrują się na globalnej obsłudze dużych dostawców. Skutkiem są ograniczenia w dystrybucji lokalnych produktów do konsumentów końcowych. Zgodnie z inicjatywą „Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie” Green Factory Logistics kieruje swoje działania także na małych producentów, tak by wesprzeć ich działalność w dobie kryzysu.
- Dzisiaj współpraca na poziomie lokalnym okazuje się nieoceniona. Razem tworzymy miejsca pracy, budujemy polski kapitał i gospodarkę. Na lokalne i polskie produkty stawiają również sieci handlowe. Jednak nie każdy producent ma możliwości organizacyjne i techniczne, by sprostać wymogom logistycznym współpracy z odbiorcami, takimi jak np. dyskonty i hipermarkety. Wprawdzie widać już pierwsze pozytywne zmiany na horyzoncie w tym zakresie ze strony sieci handlowych, co jest bez wątpienia pozytywną zmianą, jaką zainicjowała pandemia. Warto wzmacniać ten trend - zauważa Piotr Pietrzykowski.
Dzięki skorzystaniu z usług Green Factory Logistics, lokalny dostawca nie musi martwić się o odpowiednią dystrybucję swoich produktów. Całość zamówienia trafia do wybranego magazynu, gdzie następnie specjaliści rozdzielają towar według specyfikacji i transportują na określoną godzinę do konkretnych sklepów. To pozwala wykonać jeden załadunek i jeden transport, zamiast kilku dotychczasowych operacji.
O Green Factory Logistics
Green Factory Logistics jest największym polskim operatorem logistycznym specjalizującym się w kompleksowych usługach magazynowania, kompletacji i transportu produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych. Firma współpracuje z globalnymi i lokalnymi producentami oraz dystrybutorami branży spożywczej, obsługując wszystkie sieci handlowe. Jako pomysłodawca inicjatywy „Świat na zakręcie: Solidarni w biznesie”, firma wspiera ideę patriotyzmu gospodarczego jako drogi wyjścia z kryzysu ekonomicznego.
Polacy sprawdzają, jak powstają produkty spożywcze?
Curly Light – nowość w portfolio produktów firmy Lorenz
Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.