Komunikaty PR

Greenvolt Group rozwija działalność w Polsce

2024-11-20  |  11:00
Biuro prasowe
  • Greenvolt Group, światowy lider w dziedzinie energii odnawialnej, wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku poprzez uruchomienie Greenvolt Next Polska. Tym samym firma wkracza w segment energii rozproszonej, wspierając rozwój samowystarczalności energetycznej przedsiębiorstw.
  • Greenvolt Next, korzystając z nowoczesnych technologii i międzynarodowego doświadczenia, otwiera przed polskimi firmami dostęp do innowacyjnych rozwiązań z zakresu odnawialnych źródeł energii. W ofercie firmy znajdują się systemy fotowoltaiczne dostosowane do indywidualnej i zbiorowej autokonsumpcji, wspierające lokalną produkcję energii. Dodatkowo Greenvolt Next stawia na zwiększanie efektywności energetycznej, rozwój technologii magazynowania energii oraz wdrażanie innowacji w obszarze elektromobilności.
  • W ramach swojej strategii Greenvolt Next planuje zainstalowanie 200 MWp mocy do 2027 roku, przy inwestycji na poziomie 9 mln euro. Działania te mają na celu przyspieszenie rozwoju rozproszonych źródeł energii w Polsce.
  • Grupa Greenvolt, obecna na polskim rynku od niemal 18 lat jako Greenvolt Power, posiada bogate doświadczenie w sektorze energii odnawialnej. Firma działa na rynkach Europy, Azji i Ameryki Północnej, rozwijając projekty z zakresu energetyki wiatrowej, słonecznej i magazynowania energii. 

 

Uruchomienie Greenvolt Next w Polsce to krok w kierunku zwiększenia działań na rzecz dekarbonizacji i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na zdecentralizowane rozwiązania w zakresie energii odnawialnej w Europie. Dzięki doświadczeniu zdobytemu 12 krajach Greenvolt, za pośrednictwem Greenvolt Next, planuje dostarczyć 200 MWp mocy, oferując szeroką gamę rozwiązań umożliwiających polskim firmom produkcję, konsumpcję i zarządzanie własną zieloną energią elektryczną.

- Inwestycja Greenvolt w Polsce ma strategiczne znaczenie dla całej Grupy, a działalność w segmencie rozproszonej energii na tym rynku dodatkowo potwierdza nasze zaangażowanie i stanowi naturalny krok w rozwoju naszej paneuropejskiej platformy autokonsumpcjimówi João Manso Neto, CEO Grupy Greenvolt. - Mocno wierzymy w zdecentralizowane rozwiązania, które umożliwiają firmom kontrolę nad produkcją energii w czystszy i bardziej przystępny sposób. Wnosimy wiedzę i doświadczenie z kilku europejskich rynków, na których działamy. Współpracujemy już z tysiącami firm – dodaje.

Greenvolt Next specjalizuje się w projektowaniu, budowie, zarządzaniu i utrzymaniu dopasowanych rozwiązań z zakresu zdecentralizowanej energii poprzez systemy fotowoltaiczne (dachowe, naziemne, zadaszenia parkingowe). Rozwiązania te wspomagają autokonsumpcję energii, poprawiają efektywność energetyczną, umożliwiają magazynowania energii słonecznej oraz wspierają rozwój elektromobilności. Firma oferuje także elastyczne modele finansowania, w tym umowy zakupu energii (PPA), które pozwalają przedsiębiorstwom korzystać z odnawialnej energii po niskich i przewidywalnych cenach.

- Greenvolt Next Polska zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie instalacji, obsługi i finansowania projektów związanych z autokonsumpcją i dzieleniem się energią. Dostarczamy rozwiązania, które zapewniają większą elastyczność i obniżenie kosztów rachunków za energię, przy jednoczesnym budowaniu trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi dodaje Carlos Kruszewski Pinto, Country Manager Greenvolt Next Polska.

W ciągu najbliższych trzech lat Greenvolt Next planuje zainwestować 9 mln euro, co podkreśla rosnące znaczenie oraz potencjał zdecentralizowanej produkcji i konsumpcji energii.

Grupa Greenvolt ma ugruntowaną pozycję w Polsce, działając od niemal 18 lat w sektorze przemysłowych instalacji wiatrowych, słonecznych i magazynowania energii poprzez Greenvolt Power. Z łącznym portfelem projektów o mocy 9,3 GW, Greenvolt Power należy do czołowych graczy na europejskim rynku. Firma ostatnio zabezpieczyła 1,2 GW w polskiej aukcji mocy dla sześciu projektów systemów magazynowania energii (BESS).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji Biuro prasowe
2024-11-21 | 15:30

Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji

20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji. Zgromadziło ono ponad 100
Energetyka Trina Storage dostarczy rozwiązania BESS do niemieckich projektów Aquila
2024-11-21 | 01:00

Trina Storage dostarczy rozwiązania BESS do niemieckich projektów Aquila

Trina Storage, wiodący dostawca zintegrowanych rozwiązań w zakresie magazynowania energii, ogłosił dostawę 212 MWh w pełni zintegrowanych systemów magazynowania energii dla
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-11-14 | 18:00

Zeneris Projekty notuje stabilne wyniki i rozwija nowe obszary działalności

Notowana na rynku NewConnect Zeneris Projekty S.A. wypracowała w III kwartale br. prawie 1,8 mln zł przychodu netto ze sprzedaży i uzyskała łącznie ponad 4,5 mln zł przychodu netto za trzy pierwsze kwartały 2024. Poznańska spółka, łącząca realizację projektów hydrotechnicznych i fotowoltaicznych, kontynuuje rozwój w obszarze zabezpieczeń przeciwpowodziowych oraz rozpoczyna realizację usług obejmujących wykonywanie analiz śladu węglowego dla przedsiębiorstw. Zeneris Projekty podejmuje też działania związane z rozwojem w perspektywicznym segmencie wielkoskalowych magazynów energii, które zostaną objęte przez NFOŚiGW nowym programem dotacji o łącznym budżecie 4 mld zł. Spółka konsekwentnie realizuje strategię opartą na dywersyfikacji działalności, poszukując nowych obszarów rozwoju. W III kwartale Zeneris Projekty S.A. wykonywała szereg projektów hydrotechnicznych. Jednym z nich jest obecnie realizowany kompleksowy projekt hydrotechniki na tzw. linii Y kolei dużych prędkości, a więc na odcinku od Centralnego Portu Komunikacyjnego do Wrocławia i do Poznania. Spółka prowadziła także działalność w obszarze projektów fotowoltaicznych oraz rozwijała sprzedaż mobilnych zabezpieczeń przeciwpowodziowych, których jest wyłączonym dystrybutorem, projektantem i wykonawcą na polskim rynku. - Z satysfakcją obserwujemy rosnące zainteresowanie oraz sprzedaż w obszarze mobilnych i automatycznych systemów przeciwpowodziowych. Adresujemy je do bardzo szerokiego grona odbiorców – zarówno do rządu oraz samorządów, jak i straży pożarnej, szpitali, wspólnot mieszkaniowych, właścicieli domów jednorodzinnych i przedsiębiorstw, w tym zakładów przemysłowych. Pokładamy duże nadzieje w rozwoju naszej spółki w tym segmencie i liczymy na jego pozytywny wpływ na wyniki finansowe za kolejne kwartały – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zeneris Projekty. W okresie od lipca do końca września 2024 r. poznańska spółka rozpoczęła także działalność w nowym obszarze. W odpowiedzi na nowe potrzeby klientów związane z wejściem w życie obowiązku raportowania ESG, Zeneris Projektu S.A. wprowadziła do swojej oferty wykonywanie analiz śladu węglowego dla przedsiębiorstw. - Od stycznia 2025 r. raportowanie ESG stanie się obowiązkowe dla pierwszej grupy firm, która obejmuje blisko 4000 przedsiębiorstw w Polsce. Wraz z upływem czasu liczba firm zobligowanych do uwzględniania w swoich raportach analiz śladu węglowego będzie rosła. W oparciu o nasze doświadczenie w realizacji usług środowiskowych postanowiliśmy wspierać przedsiębiorców w spełnianiu wymogów prawnych i zrealizowaliśmy już pierwsze zlecenia w tym obszarze. Dostrzegamy w nim obiecujące perspektywy rozwoju oraz szansę na świadczenie kompleksowych usług związanych z poprawą efektywności energetycznej wraz z raportowaniem śladu węglowego. W wielu działach gospodarki dane dotyczące generowanego śladu węglowego zaczynają wpływać na decyzje zakupowe kontrahentów biznesowych  – wyjaśnia Mariusz Kostrzewa. Trzeci kwartał przyniósł również spółce pierwsze projekty związane z drugim nowym obszarzem działalności, który obejmuje projektowanie i montaż przemysłowych magazynów energii dla klientów z sektora B2B. Bogate doświadczenie w realizacji projektów fotowoltaicznych, wykwalifikowana kadra oraz współpraca z partnerami technologicznymi dostarczającymi wielkoskalowe magazyny energii to istotne przewagi konkurencyjne Zeneris Projekty. - Liczymy na to, że dzięki nim będziemy z sukcesem rozwijać działalność w obszarze przemysłowych magazynów energii, które zostaną objęte rządowym programem dofinansowań o łącznej puli sięgającej 4 mld zł. Nasze doświadczenie oraz pozytywne relacje z klientami zainteresowanymi obniżeniem cen prądu sprawia, że z optymizmem czekamy na start programu, który wg zapowiedzi NFOŚiGW ma ruszyć w marcu 2025 r. Zakładamy, że nowy obszar naszej działalności, którego początki sięgają III kwartału, znajdzie pozytywne odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych za kolejne okresy rozliczeniowe – podsumowuje Mariusz Kostrzewa.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.