Grono - nietuzinkowe miejsce na mapie Warszawy
Co można stworzyć na 30m2 w centrum stolicy? Sklep z winami? Miejsce degustacji? Lokal, do którego można wpaść na aperitivo i antipasti? Piękną przestrzeń do spotkań z przyjaciółmi? Albo... wszystko to razem! Zapraszamy Cię do naszego Grona.
Wine&Bar Grono to połączenie sklepu i baru. Zlokalizowany przy ul. Mokotowskiej jest miejscem, do którego można przyjść przy okazji zakupów albo w przerwie podczas pracy. Można kupić w nim butelkę dobrego, wyselekcjonowanego wina lub wypić kieliszek na miejscu. Wino serwowane jest w pięknym szkle, w towarzystwie antipasti, w wyjątkowym wnętrzu i swobodnej atmosferze. W Wine&Bar Grono wszystko kręci się wokół wina. Możesz tu dostać każdy jego rodzaj — różowe, białe, czerwone, pomarańczowe, musujące, deserowe, słodkie, wytrawne. Na półkach znajdziesz wina biodynamiczne, ekologiczne, naturalne, ale też od małych, często rodzinnych producentów.
W Gronie zasmakować można głównie w winach włoskich, a także i polskich. Ogromną rolę odgrywa selekcja sommelierska. Jej podstawą jest jakość. Można trafić na „wschodzące gwiazdy”, butelki z niedużych rodzinnych winnic, ale też od sprawdzonych i cenionych producentów. Sommelier bierze pod uwagę nowości dostępne na rynku oraz panujące trendy, więc w Gronie zawsze trafisz na coś nowego. Dodatkowo na półkach pojawiają się także limitowane edycje z dobrych roczników, rzadko dostępne na rynku. Żeby nie pogubić się w wyborze na miejscu doświadczeni sommelierzy chętnie pomogą i podpowiedzą, który smak najlepiej trafi w Twój gust. Jeśli planujesz spotkanie w większym... gronie, specjalnie na takie okazje dostępne są wina w butelkach magnum oraz double magnum - dużych 1,5 i 3 litrowych!
Nim zabierzesz butelkę wina do domu, możesz spróbować go na miejscu, dzięki selekcji na kieliszki. Specjalistyczne, ręcznie robione, lekkie, o pięknych kształtach szkło od Spiegelau, pobudza dodatkowo zmysły, podkreślając smak wina. Do wina, można zamówić prawdziwe włoskie antipasti. Sery prosto z Włoch, które dostarcza jeden z sąsiadów — Delikatesy Włoski Mąż, smaczne pieczywo, oliwki i orzeszki idealnie współgrają z oferowanymi winami. Doświadczenie dopełnia wyjątkowe wnętrze zaprojektowane przez studio Moszczyńska Puchalska. Kameralna przestrzeń łączy w sobie wizerunek nowoczesnej winiarni i stylu Avant Basic z lat 90. Projektantki zadbały o to, aby miejsce zgodnie ze swoją nazwą łączyło tych, którzy tu przebywają.
Otwarta przestrzeń z wielofunkcyjnymi meblami jest płynna, dzięki czemu lokal zmienia swój klimat w zależności od pory dnia czy ilości przebywających w niej osób. Jednak zawsze w przytulnej i przyjacielskiej atmosferze, z winem w roli głównej. Wpływ ma na to także sama nazwa, która kojarzy się i z winem, ale i ze społecznością. Wine&Bar Grono zachęca do spotkania, przy kieliszku wina, które łączy, które ze względu na lokalizację jest zawsze dostępne, jest blisko, którego można napić się przy okazji.
— Wine&Bar Grono powstało z potrzeby oferowania dobrej jakości wyselekcjonowanych win, które będą dostępne „po sąsiedzku” i w dobrej cenie — mówi Beata Gawęda-Pawełek, importerka win, założycielka i pomysłodawczyni Grona oraz takich marek jak Kieliszki na Próżnej, Vini e Affini czy Wine Corner. — Robiąc zakupy na Mokotowskiej, można przyjść do nas na kieliszek wina, serwowany w pięknym szkle, możesz wpaść tu podczas przerwy w pracy, umówić się na spotkanie, na aperitif przed i po imprezie, a także spontanicznie, po sąsiedzku. To miejsce bez zadęcia, ale z dobrym serwisem i z wysokiej jakości produktami — podkreśla.
Dobrane z dbałością produkty, oryginalne wnętrze i świetne położenie, sprawiają, że Wine&Bar Grono w sposób naturalny łączy miłośników dobrego wina, każdego dnia.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.