Grupa CI Games wypracowała 9,5 mln zł przychodów netto w I kwartale 2021 roku
Ponad 2,5 mln zł skonsolidowanego zysku z działalności operacyjnej wypracowała Grupa CI Games, wobec 0,73 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od stycznia do marca br. zysk netto wyniósł 2,7 mln zł i był prawie dwukrotne wyższy niż w pierwszym kwartale 2020. W raportowanym okresie Grupa CI Games zanotowała ponad 9,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży całego portfolio gier. Już 4 czerwca premierę będzie miała oczekiwana przez rynek gra – Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Tego dnia tytuł zadebiutuje na PS4, Xbox One, Xbox Series X|S oraz PC.
- Pierwszy kwartał br. uważam za udany. Zanotowaliśmy jako Grupa istotny wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz zysku netto. Największy udział skonsolidowanej sprzedaży w okresie styczeń-marzec 2021 miała sprzedaż Sniper Ghost Warrior Contracts, która stanowiła 66 proc. – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games. – Warto podkreślić, że w ostatnich miesiącach staliśmy się znacznie bardziej globalną firmą nie tylko z racji na rynki zbytu naszych produktów, ale również z uwagi na zatrudnienie wielu osób w różnych miejscach świata, z czego jestem bardzo dumny. Obecnie Grupa zatrudnia ponad 140 osób, z czego 55 osób przy produkcji Lords of the Fallen 2, 43 osoby przy produkcji serii Sniper Ghost Warrior i kolejnych grach studia oraz 13 osób w zespole QA – dodaje Marek Tymiński.
W pierwszym kwartale br. skonsolidowany zysk brutto wyniósł 3,5 mln zł, został pomniejszony o niegotówkową zmianę z tytułu podatku odroczonego (0,7 mln zł). Grupa CI Games odnotowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 2,7 mln zł, wobec 1,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od stycznia do marca marża netto wyniosła 28,7 proc.
CI Games przygotowuje się do premiery Sniper Ghost Warrior Contracts 2. 4 czerwca br. gra zadebiutuje na PS4, Xbox One, Xbox Series X|S oraz PC. W następnej kolejności tytuł będzie dostępny także na PS5. Spółka zapowiedziała, że pierwszy większy dodatek do gry (zawierający jedną rozległą mapę oraz nowe zlecenia) będzie dostępny za darmo dla graczy na wszystkich platformach. DLC jest obecnie w produkcji.
Sniper Ghost Warrior Contracts 2 przeniesie gameplay bestsellerowej serii CI Games na nowy poziom. Gracze będą mogli oddać strzały do celów oddalonych o ponad kilometr (rekord w serii), zwiedzić olbrzymie mapy-piaskownice, używać realistycznych broni i gadżetów. Ulepszona grafika i silnik gry pozwolą przeżyć graczom najlepsze doświadczenie bycia strzelcem wyborowym.
Sniper Ghost Warrior Contracts 2 będzie dostępny za 99,99 zł na PC i 149,99 zł na konsolach.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.