Grupa Eesti Energia z nowym zarządem
Rozpoczęła się kadencja nowego zarządu estońskiej państwowej grupy energetycznej Eesti Energia – jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich. Częścią grupy jest spółka Enefit, która od 2016 r. działa na polskim rynku jako profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych.
- Nowym prezesem Zarządu Eesti Energia został Andrus Durejko, który od lat był związany z firmą Ericsson, dostawcą rozwiązań i sprzętu do komunikacji mobilnej. Zajmował m.in. stanowisko dyrektora regionalnego Ericsson Ukraine Mobile Core Networks, a także członka zarządu, a od 2018 roku prezesa Ericsson Eesti AS.
- Za rozwój sprzedaży i świadczenia usług w Eesti Energia odpowiedzialna będzie Kelli Toss-Kaasik, związana z grupą od 2007 roku. Od 2021 roku Toss-Kaasik pełniła w firmie funkcję customer experience managera, będąc odpowiedzialną za rozwój customer journey, e-kanałów i procesów usługowych.
- Nową dyrektor finansową grupy została Marlen Tamm pracująca w strukturach Eesti Energia od 2012 roku, a od 2021 roku kierująca tam działem księgowości.
- Energy solutions grupy nadzorować będzie Kristjan Kuhi, który wcześniej pracował w globalnych strukturach Ericsson, w tym jako ekspert w dziedzinie energetyki i internetu rzeczy.
- Za strategiczne projekty rozwojowe i badania odpowiadać będzie Raine Pajo – członek Zarządu Eesti Energia od 2006 r.
- Na stanowisko członka Zarządu powołany został również Andres Vainola, który z Eesti Energia związany jest od 2014 roku, a obecnie kieruje również pracami spółki zależnej grupy - Enefit Power.
– Celem Eesti Energia jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2045 roku, co oznacza konieczność budowy nowych, przyjaznych środowisku mocy produkcyjnych, zaoferowania klientom kompleksowych rozwiązań energetycznych, a także zwiększenia udziału cyfryzacji i wdrażaniu nowych technologii. Nowy zarząd oznacza świeże spojrzenie na zarządzanie spółką, a doświadczenie i kompetencje jego członków pozwolą na dalszą realizację ambitnej strategii – skomentował Andrus Durejko, prezes Zarządu Eesti Energia.
W Polsce Eesti Energia działa za pośrednictwem spółki Enefit, która dynamicznie rozwija się na rynku. Tylko w ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Spółka otworzyła niedawno biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek do samochodów elektrycznych.
– Poprzedni zarząd Eestii Energia kierował firmą ponad 8 lat. Potwierdza to stabilność całej grupy oraz konsekwencję w podejmowanych decyzjach i podążaniu w obranym kierunku. Fakt, że Enefit jest częścią państwowej spółki energetycznej daje nam silne, stabilne zaplecze finansowe i eksperckie oraz doświadczenie, które pozwala na partnerską współpracę z naszymi klientami. – dodał Maciej Kowalski, prezes Zarządu Enefit w Polsce.
Enefit jest obecny w Polsce 2016 roku. Działa też na Łotwie, Litwie i w Finlandii. Spółka to profesjonalny partner dla klientów biznesowych w zakresie zakupu energii oraz rozwiązań energetycznych. W Polsce Enefit oferuje również usługi zwiększające efektywność energetyczną, które pozwalają na redukcję kosztów stałych w firmach. Są to m.in. rozwiązania inteligentnych instalacji oświetleniowych dla budynków, audyt efektywności energetycznej oraz sprzedaż fotowoltaiki.
***
Więcej o grupie Eesti Energia
Ambicją grupy Eesti Energia jest wspieranie klientów w planowaniu i wdrażaniu zielonej rewolucji poprzez oferowanie wygodnej i zrównoważonej gamy rozwiązań energetycznych. Firma jest wiodącym producentem energii wiatrowej w krajach bałtyckich i jednym z niewielu producentów paliw płynnych w Europie. Eesti Energia zatrudnia ok. 5 400 osób. Przychody ze sprzedaży Grupy w 2022 roku wyniosły 2,2 mld EUR.
Więcej informacji o Enefit na: www.enefit.pl, LinkedIn, Facebook
Kontakt dla mediów:
Zuzanna Pydzikova
Grayling Poland
Tel. +48 603 300 185
zuzanna.pydzikova@grayling.com

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.