Grupa Marvipol zawarła umowę sprzedaży lokali mieszkalnych w Moko Botanika
Grupa Marvipol zawarła umowę sprzedaży lokali mieszkalnych w projekcie Moko Botanika z jednym z największych podmiotów na europejskim rynku wynajmu instytucjonalnego mieszkań. Umowa została podpisana z Grupą Heimstaden Bostad 28 lipca 2022 i dotyczyła sprzedaży 146 gotowych mieszkań warszawskiego projektu mieszkaniowego, zlokalizowanego na Służewcu.
Z początkiem ubiegłego roku, 27 stycznia 2021 roku Grupa Marvipol Development S.A. oraz Grupa Heimstaden Bostad zawarły jedną z pierwszych i największych transakcji sprzedaży pakietowej. Heimstaden – wiodący europejski operator nieruchomości na wynajem zawarł wówczas przedwstępne umowy nabycia łącznie 668 lokali mieszkalnych w trzech inwestycjach realizowanych przez notowaną na GPW spółkę Marvipol Development. Były to projekty: Moko Botanika (417 lokali mieszkalnych i 6 usługowych); Unique Tower (136 lokali mieszkalnych i 2 usługowe) oraz Studio Okęcie (94 mieszkania), za łączną kwotę 362 mln PLN.
Pierwsza część transakcji została sfinalizowana 28 lipca 2022 roku. Spółka z grupy Heimstaden - Moko Botanika Property sp. z o.o. stała się właścicielem 146 mieszkań na osiedlu Moko Botanika. Wartość transakcji przekroczyła 77 mln PLN.
- Chciałbym podziękować Grupie Heimstaden za zaufanie. Podpisując w styczniu 2022 roku kontrakt, gdy realizacja budowy była jeszcze we wczesnym stadium, zapewniliśmy naszego kontrahenta, podobnie jak to czynimy w przypadku każdego klienta indywidualnego, że otrzyma produkt zgodne z umówionym standardem – mówi Grzegorz Kawecki, wiceprezes zarządu Marvipol Development S.A. - Najistotniejsze było zapewnienie jakości i bezpieczeństwa, trwającej przeszło półtora roku transakcji. Ponad 25-letnie doświadczenie deweloperskie Grupy Marvipol, stabilne fundamenty finansowe, a także rzetelna organizacja procesu realizacji inwestycji – są kluczowe dla satysfakcji naszych klientów.
Polski rynek nieruchomości mieszkaniowych cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony inwestorów instytucjonalnych, mających doświadczenie w długoterminowym wynajmie.
- Bardzo nas cieszy fakt nabycia pierwszej nieruchomości mieszkaniowej w Warszawie. Wychodzimy aktualnie z ofertą na rynek i już widzimy zainteresowanie najmem ze strony nowych klientów. W tych niepewnych czasach opłacało się związać z tak silnym partnerem jak Marvipol i z niecierpliwością czekamy na nowe wspólne projekty – podkreślił Stanislav Kubáček, który kieruje w Heimstaden zespołem odpowiedzialnym za przejęcia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i w Niemczech.
Moko Botanika to nowoczesny projekt mieszkaniowo-usługowy przy ulicy Bokserskiej 54 w południowo-zachodniej części Mokotowa, na Służewcu. Ten obszar Warszawy charakteryzuje się świetnie rozwiniętą siecią komunikacji miejskiej i bogato rozwiniętą infrastrukturą.
Projekt inwestycji opracowała jedna z najbardziej uznanych pracowni architektonicznych w Polsce – biuro Kuryłowicz & Associates.
Doradcami Marvipol Development w transakcji byli: kancelaria Greenberg Traurig oraz firma doradcza świadcząca usługi na rynku nieruchomości – JLL. Doradcami po stronie Heimstaden byli: kancelaria prawna Dentons, audytor finansowo-podatkowy Deloitte, firma świadcząca usługi doradcze w zakresie technicznym - Arcadis, a także Leach & Partners oraz CBRE.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.