Grupa Marvipol zawarła umowę sprzedaży lokali mieszkalnych w Moko Botanika
Grupa Marvipol zawarła umowę sprzedaży lokali mieszkalnych w projekcie Moko Botanika z jednym z największych podmiotów na europejskim rynku wynajmu instytucjonalnego mieszkań. Umowa została podpisana z Grupą Heimstaden Bostad 28 lipca 2022 i dotyczyła sprzedaży 146 gotowych mieszkań warszawskiego projektu mieszkaniowego, zlokalizowanego na Służewcu.
Z początkiem ubiegłego roku, 27 stycznia 2021 roku Grupa Marvipol Development S.A. oraz Grupa Heimstaden Bostad zawarły jedną z pierwszych i największych transakcji sprzedaży pakietowej. Heimstaden – wiodący europejski operator nieruchomości na wynajem zawarł wówczas przedwstępne umowy nabycia łącznie 668 lokali mieszkalnych w trzech inwestycjach realizowanych przez notowaną na GPW spółkę Marvipol Development. Były to projekty: Moko Botanika (417 lokali mieszkalnych i 6 usługowych); Unique Tower (136 lokali mieszkalnych i 2 usługowe) oraz Studio Okęcie (94 mieszkania), za łączną kwotę 362 mln PLN.
Pierwsza część transakcji została sfinalizowana 28 lipca 2022 roku. Spółka z grupy Heimstaden - Moko Botanika Property sp. z o.o. stała się właścicielem 146 mieszkań na osiedlu Moko Botanika. Wartość transakcji przekroczyła 77 mln PLN.
- Chciałbym podziękować Grupie Heimstaden za zaufanie. Podpisując w styczniu 2022 roku kontrakt, gdy realizacja budowy była jeszcze we wczesnym stadium, zapewniliśmy naszego kontrahenta, podobnie jak to czynimy w przypadku każdego klienta indywidualnego, że otrzyma produkt zgodne z umówionym standardem – mówi Grzegorz Kawecki, wiceprezes zarządu Marvipol Development S.A. - Najistotniejsze było zapewnienie jakości i bezpieczeństwa, trwającej przeszło półtora roku transakcji. Ponad 25-letnie doświadczenie deweloperskie Grupy Marvipol, stabilne fundamenty finansowe, a także rzetelna organizacja procesu realizacji inwestycji – są kluczowe dla satysfakcji naszych klientów.
Polski rynek nieruchomości mieszkaniowych cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony inwestorów instytucjonalnych, mających doświadczenie w długoterminowym wynajmie.
- Bardzo nas cieszy fakt nabycia pierwszej nieruchomości mieszkaniowej w Warszawie. Wychodzimy aktualnie z ofertą na rynek i już widzimy zainteresowanie najmem ze strony nowych klientów. W tych niepewnych czasach opłacało się związać z tak silnym partnerem jak Marvipol i z niecierpliwością czekamy na nowe wspólne projekty – podkreślił Stanislav Kubáček, który kieruje w Heimstaden zespołem odpowiedzialnym za przejęcia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i w Niemczech.
Moko Botanika to nowoczesny projekt mieszkaniowo-usługowy przy ulicy Bokserskiej 54 w południowo-zachodniej części Mokotowa, na Służewcu. Ten obszar Warszawy charakteryzuje się świetnie rozwiniętą siecią komunikacji miejskiej i bogato rozwiniętą infrastrukturą.
Projekt inwestycji opracowała jedna z najbardziej uznanych pracowni architektonicznych w Polsce – biuro Kuryłowicz & Associates.
Doradcami Marvipol Development w transakcji byli: kancelaria Greenberg Traurig oraz firma doradcza świadcząca usługi na rynku nieruchomości – JLL. Doradcami po stronie Heimstaden byli: kancelaria prawna Dentons, audytor finansowo-podatkowy Deloitte, firma świadcząca usługi doradcze w zakresie technicznym - Arcadis, a także Leach & Partners oraz CBRE.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.