Komunikaty PR

Grupa Żabka otworzyła pierwsze sklepy Froo w Rumunii

2024-06-18  |  10:40
Biuro prasowe

Jedna z największych marek europejskiego modern convenience uruchamia nową sieć sklepów w Rumunii. W ciągu ostatniego miesiąca, w Bukareszcie, powstało pięć placówek pod szyldem Froo. To nowa marka w ramach ekosystemu Grupy Żabka na rynku europejskim. Grupa, posiadająca w Polsce m.in. sieć ponad 10 000 sklepów Żabka oraz Maczfit, wiodącą firmę z branży cateringu dietetycznego, w lutym br. połączyła siły z DRIM Daniel Distributie, przejmując większościowe udziały czołowej firmy z zakresu dystrybucji FMCG w Rumunii. Froo to sklepy modern convenience będące odpowiednikiem sklepów Żabka, działających w Polsce.

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience wywodzący się z Polski, posiadający zarówno fizyczne, jak i cyfrowe kanały sprzedaży. Dziennie z jej produktów i usług korzysta ponad 3 mln osób, które cenią swój czas i wygodę robienia zakupów.

W skład Grupy Żabka w Polsce wchodzi ponad 10 000 sklepów pod szyldem Żabka, sklepy autonomiczne Nano, rozwiązania q-commerce, e-commerce i catering dietetyczny. Żabka budowała swoją pozycję lidera od 1998 roku, kiedy to powstał pierwszy sklep w Polsce. Wchodząc na rynek rumuński Grupa bazuje na ponad 25-letnim doświadczeniu zdobytym na polskim rynku, wiedzy o zachowaniach konsumentów oraz know-how swojego rumuńskiego partnera DRIM Daniel Distributie – lidera dystrybucji FMCG w Rumunii.

Rumunia jest znaczącym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, z populacją wynoszącą ponad 19 milionów mieszkańców, co czyni ją drugim co do wielkości rynkiem konsumenckim w regionie. Zbliżony do polskiego profil konsumenta oraz perspektywy rozwoju dla rynku rumuńskiego sprawiły, że ten kierunek stał się naturalnym krokiem w ekspansji Grupy Żabka. Rumuńscy konsumenci doceniają małe, pobliskie sklepy, w których mogą zrealizować zakupy impulsowe do natychmiastowej konsumpcji – dlatego Froo dobrze wpisuje się w ich potrzeby ze swoją misją „Wszystko, czego potrzebujesz, znajdziesz we Froo” – mówi Anna Grabowska, Prezeska Żabka International.

Z analizy rynku rumuńskiego i badań lokalnych konsumentów, przeprowadzonych przez Kantar[1] wynika, że 47% ankietowanych obywateli Rumunii woli robić zakupy spontanicznie lub pod wpływem impulsu, kiedy czas na to pozwala. Taka sama grupa wskazała, że lubi kupować artykuły spożywcze w małych sklepach położonych w pobliżu miejsca, w którym przebywają. Celem Froo jest odpowiadać na potrzeby tej grupy osób.

Rozwój lokalnej przedsiębiorczości

Nazwa Froo nawiązuje do DNA polskiej marki, z której się wywodzi. Charakterystyczny dla Żabki uśmiech pozostał w logotypie Froo, pod literkami RO – z jednej strony jest to nawiązanie do Rumunii, z drugiej –  sam uśmiech jest dla marki ważnym symbolem otwartości i pozytywnego podejścia do klientów, a sama nazwa jest krótka i łatwa do wypowiedzenia. Choć nazwa sieci jest odmienna w Polsce i w Rumunii, branding i charakter marki pozostał bez zmian.

Za rozwój sieci sklepów w Rumunii odpowiedzialna jest należąca do Grupy Żabka spółka Froo Romania Retail S.R.L. Jej celem jest wspieranie lokalnej przedsiębiorczości, dlatego sklepy będą działać w modelu partnerstwa biznesowego. Froo planuje otwierać sklepy w większych miejscowościach w całej Rumunii, a placówki mają mieć metraż od 50 do 70 mkw. Każda lokalizacja analizowana jest pod kątem jej atrakcyjności dla klientów, ale również logistyki i potencjału rozwoju. Obecnie pod szyldem Froo funkcjonuje 5 sklepów w stolicy kraju.

W pierwszym etapie otworzyliśmy sklepy w formule friends&family, co pozwoliło nam sprawdzić wprowadzone rozwiązania z zakresu IT, asortymentu oraz logistyki. Następie otworzyliśmy placówki testowe dla klientów. Pytaliśmy o ich opinie oraz spostrzeżenia na temat naszych sklepów. Zależy nam na tym, żeby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów, dlatego cały czas doskonalimy nasze procesy i wzbogacamy ofertę. Mamy świadomość, że jeszcze wiele musimy się nauczyć, ale dzięki kooperacji w ramach Grupy i doświadczeniu na lokalnym rynku spółki DRIM Daniel Distributie jesteśmy w stanie zapewnić klientom nowe doświadczenia zakupowe – mówi Radu Trandafir, General Manager, Froo Romania Retail S.R.L.

Wszystko, czego potrzebujesz, znajdziesz we Froo

W sklepach sieci Froo ponad 80% asortymentu stanowią znane i lubiane marki rumuńskie oraz międzynarodowe marki pochodzące od rumuńskich dostawców. Wzorem polskiego rynku, we Froo można znaleźć także produkty marek własnych – w asortymencie znajdują się m.in. kanapki Tommy Bites, produkty na lunch Good Soul i napoje Barefruit. We wszystkich placówkach dostępna jest także bogata oferta ciepłych przekąsek, m.in. takich jak hot dog czy frytki oraz kawy, działająca pod szyldem Froo Bistro. Oferta jest przygotowana z myślą o klientach, którzy chcą szybko zaspokoić głód i pragnienie w drodze.

We wszystkich sklepach klienci mogą zwracać opakowania po produktach, objęte systemem kaucyjnym – o pojemności od 0,1 do 3 litrów. W wybranych punktach znajdują się recyklomaty (RVMs – Reverse Vending Machines) do odbioru opakowań plastikowych, aluminiowych oraz szklanych. Opakowania można również zostawiać u sprzedawców. Działania kaucyjne podejmowane przez Froo wynikają ze Strategii Odpowiedzialności Grupy Żabka, w ramach której realizowane są aktywności promujące gospodarkę obiegu zamkniętego. To także spełnienie obowiązujących w Rumunii przepisów.


[1] Źródło: Badanie Kantar CAWI, 2022 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes Biuro prasowe
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po
Handel W niektórych aglomeracjach jest już metr powierzchni handlowej na mieszkańca
2024-06-27 | 01:00

W niektórych aglomeracjach jest już metr powierzchni handlowej na mieszkańca

We Wrocławiu na 1 mieszkańca przypada już 1 metr nowoczesnej powierzchni handlowej. Z tej perspektywy Łódź to handlowa pustynia. Coraz więcej wielkopowierzchniowych parków
Handel Po 50 latach od pierwszego skanowania kodu kreskowego nadchodzi druga rewolucja
2024-06-26 | 10:10

Po 50 latach od pierwszego skanowania kodu kreskowego nadchodzi druga rewolucja

50 lat od pierwszego zeskanowania kodu kreskowego organizacja GS1 ogłasza globalny plan przejścia z tradycyjnych kodów kreskowych na kody QR zawierające standardy GS1. Dzięki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów

Konsumenci przy zakupie kosmetyków zwraca większą uwagę na kwestie ekologiczne. Dla 65 proc. istotne znaczenie mają naturalne, organiczne składniki. Coraz więcej wagi przywiązują do kwestii ekologicznych opakowań – 74 proc. kupujących kosmetyki i leki wskazało, że jest to dla nich ważne lub bardzo ważne – wynika z badania EKObarometr. Za zmianami nawyków konsumentów idą więc zmiany w przemyśle, napędzane również nowymi regulacjami unijnymi w obszarze Zielonego Ładu. Dla branży oznacza to jednak duże wyzwanie inwestycyjne, również pod kątem jej konkurencyjności na arenie międzynarodowej.

Handel

Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji

Sztuczna inteligencja to jeden z głównych trendów, które będą kształtować w najbliższym czasie rozwój e-commerce. Według ekspertów IdoSell w 2024 roku AI na dobre rozgości się w tej branży, stwarzając nowe możliwości m.in. w dotarciu do konsumentów, personalizacji oferty czy zautomatyzowanej obsłudze klientów. Na wdrażanie tego typu rozwiązań w e-commerce wpłynie przyjęty w marcu br. unijny akt w sprawie sztucznej inteligencji, który zacznie w pełni obowiązywać za dwa lata. – Branża e-commerce bardzo intensywnie przyglądała się temu procesowi legislacyjnemu i czekała na ostateczny kształt tych przepisów, żeby wiedzieć, jak się do nich przygotować. Teraz te procesy wdrożeniowe będą się rozpoczynać – mówi Witold Chomiczewski, pełnomocnik Izby Gospodarki Elektronicznej ds. legislacji.

Problemy społeczne

Zbliża się tsunami problemu otyłości i związanych z nią powikłań. Bez zmiany w podejściu do tej choroby trudno mówić o skutecznej walce

Wypracowanie ścieżki postępowania z pacjentem zmagającym się z chorobą otyłościową, edukacja zdrowotna czy walka ze stygmatyzacją, również w gabinetach lekarskich. Na te potrzeby zwracają szczególną uwagę eksperci ochrony zdrowia, mówiąc o  nadwadze i otyłości. Są też zgodni co do tego, że jeśli nie zatrzymamy narastającego problemu i nie wdrożymy konkretnej strategii walki z otyłością, to gabinety lekarskie już za kilka lat zmierzą się z rosnącą rzeszą coraz młodszych pacjentów z poważnymi powikłaniami zdrowotnymi. Wśród nich do tych najgroźniejszych zalicza się cukrzycę typu 2 czy choroby serca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.