Grupa Żabka powołała spółkę Cool-Logistics
Grupa Żabka nieustannie poszukuje nowych partnerstw i rozwiązań, mających na celu oferowanie wysokiej jakości produktów i usług, które upraszczają życie milionom konsumentów w Polsce. Do jej portfolio dołączyła właśnie kolejna, nowa spółka – Cool-Logistics. Będzie ona się zajmować świadczeniem usług logistycznych przewozu żywności, zwłaszcza dań gotowych w temperaturze kontrolowanej. Spółka początkowo będzie obsługiwać podmioty z Grupy Żabka, a docelowo także innych producentów cateringów dietetycznych.
Grupa Żabka jest europejskim liderem w tworzeniu rozwiązań convenience. Dzięki strukturze organizacyjnej może skutecznie poszerzać zakres swojej działalności o usługi komplementarne. Jednostką organizacyjną w ramach Grupy, która odpowiada za nowe inwestycje, rozwój biznesu i narzędzi technologicznych, jest Żabka Future. Dzięki jej aktywności, po spółkach Maczfit i Dietly.pl oraz startupie Lite e-Commerce, do portfolio Grupy Żabka dołącza kolejny podmiot – spółka Cool-Logistics.
– Tworzymy biznesy, których celem jest optymalny rozwój Grupy i wchodzących w jej zakres spółek. W ubiegłym roku Grupa Żabka została większościowym udziałowcem dwóch spółek działających na rynku cateringu dietetycznego – Maczfit i Dietly.pl. Inwestycja w spółkę Cool-Logistics zwiększy potencjał Żabki, usprawni logistykę spółek znajdujących się w portfolio Grupy oraz pozwoli świadczyć usługi przewozów dla naszej platformy q-commerce – Delio. Docelowo nowa spółka będzie także świadczyć usługi dowozu dla szerszej grupy cateringów, co będzie stanowiło dużą wartość dodaną dla producentów cateringów współpracujących z Dietly.pl. Przyniesie ona także korzyści dla naszych konsumentów, którzy zyskają dostęp do jeszcze wyższej jakości obsługi swoich zamówień – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.
Dostawy zamówień w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu
Spółka Cool-Logistics początkowo ma świadczyć usługi dla spółek z Grupy Żabka. Będzie dostarczać zamówienia przede wszystkim w okolicach Poznania, Warszawy i Wrocławia, przyczyniając się do usprawnienia łańcucha dostaw. Docelowo będzie mogła również świadczyć usługi logistyczne dla niepowiązanych podmiotów, w tym producentów współpracujących z platformą Dietly.pl oraz innych podmiotów współpracujących z Grupą Żabka.
– W Cool-Logistics jesteśmy gotowi realizować wyzwanie polegające na udoskonalaniu łańcucha dostaw diet pudełkowych oraz innych produktów świeżych wymagających kontrolowanej temperatury. Chcemy uzyskać jeszcze lepszą kontrolę nad świeżością, bezpieczeństwem i terminowością dostaw. Wierzymy, że świadcząc nasze usługi, przyczynimy się do polepszenia obsługi osób korzystających z oferty cateringów dietetycznych za pośrednictwem spółek z naszej Grupy, co przełoży się na jeszcze lepszą ocenę świadczonych przez nie usług. Zaczynamy działalność od Poznania, Warszawy i Wrocławia, jednocześnie już dziś pracujemy nad rozszerzeniem jej zakresu – zapowiada Marcjanna Michalak, Prezes Zarządu Cool-Logistics.
Diety pudełkowe i Żabka
Rosnąca świadomość korzyści płynących ze zdrowej, zbilansowanej diety oraz szybkie tempo życia to dwa główne czynniki, które wpłynęły na popularność usług cateringowych w Polsce. Grupa Żabka, której klienci również dbają o swój wolny czas i dobre odżywianie, podjęła decyzję o inwestycji w tę branżę. Dołączenie około rok temu do portfolio Grupy Żabka lidera usług cateringowych – firmy Maczfit, oferującej szeroki wybór diet dostosowanych do potrzeb klientów oraz platformy diet cateringowych – Dietly.pl jest kolejnym dowodem na to, że Żabka troszczy się o swoich klientów w sposób kompleksowy, starając się wychodzić im naprzeciw i odpowiadać na wiele ich potrzeb.
Klienci sieci chętnie korzystają także z możliwości, jaką daje ponad 8300 sklepów zlokalizowanych w całym kraju, w których oprócz codziennych zakupów, mogą napić się świeżo parzonej kawy, kupić dobrze zbilansowany posiłek – np. danie do ogrzania w domu lub zdrową przekąskę oraz skorzystać z wielu wygodnych usług dodatkowych.
________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
_______________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.