Komunikaty PR

Grupa Żabka zapowiada wejście na rynek q-commerce

2021-10-07  |  13:00
Biuro prasowe

Rewolucja sposobu, w jaki Polacy robią zakupy spożywcze online jest już blisko. Lite e-Commerce odpowiadać będzie w Grupie Żabka za stworzenie takich rozwiązań na rynku ekspresowych zakupów. Nowy start-up został powołany w ramach Żabki Future, która rozwija Grupę o kolejne, unikatowe biznesy, tworzące ekosystem rozwiązań w obszarze modern convenience.

- Strategia rozwoju Grupy Żabka opiera się na budowaniu portfolio unikatowych na rynku, wygodnych rozwiązań convenience. Dlatego w ostatnich miesiącach dołączyły do nas dwie czołowe firmy z branży cateringu dietetycznego: Maczfit oraz platforma Dietly.pl. Obecnie poszerzamy Grupę o nowy start-up Lite e-Commerce, który będzie tworzył przyjazne usługi oparte o e-commerce, co pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnych klientówmówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.

Żabka Future wraz z zewnętrznym zespołem managerów powołała do życia start-up Lite e-Commerce. Żabka Future odpowiada za wyszukiwanie i tworzenie oraz rozwój biznesów, które umożliwią Grupie Żabka budowanie ekosystemu rozwiązań o charakterze modern convenience. Grupa powstała na początku 2021 roku, aby jeszcze skuteczniej rozwijać sieć sklepów, ich format i asortyment. Nowa struktura umożliwia szersze działania na rzecz innowacji i wytyczania kierunków rozwoju firmy. Dzięki Lite e-Commerce Żabka zaoferuje najszerszą ofertę produktów na polskim rynku q-commerce.

- Włączenie Lite e-Commerce w strukturę Grupy Żabka jest świetnym przykładem na to, w jak dynamiczny sposób działamy jako Żabka Future. Formuła start-upu zapewni maksymalną zwinność w działaniu nowej spółki, z kolei pilotaż w rzeczywistym otoczeniu rynkowym pozwoli szybko sprawdzić efektywność i zaoferować klientom nową jakość na rynku – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.

- Start-up Lite e-Commerce tworzą managerowie z międzynarodowym doświadczeniem w zakresie nowych technologii, e-commerce oraz tworzenia produktów cyfrowych. Jednym z naszych celów jest rewolucja sposobu robienia zakupów online. Cieszymy się, że Żabka Future z jednej strony zapewnia nam niezależność operacyjną potrzebną do szybkiego działania, a jednocześnie pozwala korzystać z synergii z resztą Grupy – mówi Wojciech Krok, CEO Lite e-Commerce.

W ramach Grupy Żabka, Lite e-Commerce ma zająć się rozwojem usług z rynku q-commerce, dzięki czemu największa w Polsce sieć sklepów convenience zintensyfikuje swoje działania w zakresie sprzedaży online. W tym celu Lite uruchomi w Warszawie tzw. dark store’y, czyli sklepy służące wyłącznie do obsługi zamówień internetowych. Usługa ma wyróżniać się krótkim czasem dostawy, szerokim asortymentem, możliwością zamówienia wysokiej jakości i szerokiej oferty innowacyjnych marek dostępnych wyłącznie w sklepach Żabka oraz intuicyjną w obsłudze aplikacją.

 


Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7500 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

 

Żabka Future – to jedna z jednostek organizacyjnych, które tworzą nową strukturę zarządzania Żabki. Zespoły działające w obszarze Żabki Future odpowiadają za wyszukiwanie, tworzenie oraz rozwój narzędzi technologicznych i systemowych dla przyszłości. Obszar ten podlega Tomaszowi Blicharskiemu, Wiceprezesowi Zarządu ds. Rozwoju/EVP, Managing Director of Żabka Future.


Kontakt dla mediów:

BIURO PRASOWE ŻABKA POLSKA
Email. biuro.prasowe@zabka.pl
Tel. kom.: 514 877 509

Biuro Prasowe Lite e-Commerce
Rafał Blank
Email: media@lite.tech
Tel. kom.: 608 636 815      

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.