Komunikaty PR

Hackathon informatyczny SOFTSWISS w Poznaniu: 3 idee, które mogą zmienić świat

2023-05-31  |  14:35
Biuro prasowe
Kontakt
Daryna Mihdal
SmartContent

ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Do pobrania Prasówka ( 0.01 MB )

W Poznaniu dokonano podsumowania hackathonu dla studentów i specjalistów z branży IT, który zorganizowała firma produktowo-technologiczna SOFTSWISS wraz ze Smart City Poznań. Zgodnie z zasadami spróbować swoich sił w konkursie mogli studenci uczelni technicznych i specjaliści z przygotowaniem technicznym w wieku do 30 lat.

Ostatecznie rywalizowało między sobą 8 zespołów, do których weszli studenci Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Politechniki Gdańskiej, oraz młodzi specjaliści z firm informatycznych.

 

Przed uczestnikami, a było to około 30 osób, postawiono zadanie w twórczy sposób zająć się tematem ekologii i zaproponować swoje pomysły na opracowanie platformy online o sortowaniu odpadów komunalnych w Poznaniu. Na stworzenie koncepcji i przygotowanie do prezentacji uczestnicy mieli równe 24 godziny.

 

- My jako Miasto Poznań, które organizuje zbiórkę odpadów w mieście jesteśmy zainteresowani tym, by nasi mieszkańcy podchodzili do tego zagadnienia w sposób odpowiedzialny. Jeśli mogą powstać rozwiązania techniczne, nad którymi pracują dziś uczestnicy hackathonu, to jeszcze lepiej, ponieważ będzie to zarazem atrakcyjne i może zwiększyć zainteresowanie tematem także od strony edukacyjnej różnych grup wiekowych. Może podpowiedzą nam, jak to bardziej rozreklamować, – wyjaśnił Michał Łakomski, pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City.

 

Zespoły same określiły dla siebie format i grafik aktywnej pracy, ale każda z nich w procesie przygotowań otrzymała wsparcie mentorów. Specjaliści Smart City Poznań, którzy zajmują się edukacją ekologiczną w dziedzinie postępowania z odpadami komunalnymi, a także opracowaniem i wdrożeniem inteligentnych rozwiązań dla miasta oceniali, na ile pomysły uczestników są przydatne dla Poznania. Od strony technicznej z kolei czuwali programiści z SOFTSWISS, doradzając przy tworzeniu stron internetowych i aplikacji mobilnych.

 

Na podstawie zaprezentowanych projektów wytypowano trzy zwycięskie zespoły, którzy zdobyli nagrody pieniężne od firmy SOFTSWISS. Oceniano innowacyjność rozwiązania, możliwość jego praktycznego zastosowania, a także to, jaką wartość przedstawia ono dla biznesu i czy w zrozumiały sposób zostało przedstawione jury.

 

Pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 10 000 złotych zdobył projekt zespołu PUTrequest. Jego członkowie przedstawili prototyp aplikacji mobilnej, która pozwala za pomocą skanera prawidłowo określać, do którego z pojemników trzeba wyrzucić konkretny odpad. Żeby w naoczny sposób zademonstrować, w jaki sposób to działa, członkowie zespołu przygotowali 100 atrap produktów z kodami kreskowymi (takie jak butelkę i opakowanie od jajek) i przynieśli je na prezentację. Po zeskanowaniu kodu kreskowego otrzymuje się odpowiedź.

 

Taka aplikacja pomoże uniknąć błędów przy segregowaniu odpadów. To rozwiązanie pozwala także na śledzenie miejskiej statystyki dotyczącej segregowania odpadów i sprawdzanie, o ile procentów udało się uratować planetę od zanieczyszczenia.

 

Drugie miejsce i nagrodę w wysokości 7 500 złotych członkowie jury przekazali zespołowi Checkers, który zaproponował rozszerzyć istniejącą już aplikację Smart City Poznań o rozdział o nazwie ,,Oddaj – nie wyrzucaj”. Zgodnie z ich koncepcją ludzi należy zachęcić do tego, aby dawali drugie życie nie tylko ubraniom, ale także wszystkim innym rzeczom – lekarstwom, produktom spożywczym itp. Należy to robić w specjalnych punktach wymiany, do których mieszkańcy mogą przynosić to, czego sami nie potrzebują, ale co może się przydać innym. Ponadto, uczestnicy zaproponowali stworzenie chatbota do pomocy w segregowaniu odpadów. Mógłby on wskazywać prawidłowy pojemnik i podpowiadać, gdzie znajdują się punkty utylizacji określonych odpadów.

 

Trzecie miejsce i nagrodę w wysokości 5 000 złotych zdobył zespół WWSS. Jego członkowie zaproponowali naukę prawidłowej segregacji odpadów w formie wyszukiwarki. Jeśli się wpisze nazwę przedmiotu, dostanie się kilka pytań, które dotyczą ich charakterystyk. Po uzyskaniu odpowiedzi - wiadomo już, gdzie wyrzucać. Zespół wzbogacił także rozwiązanie o grę. Przykładowo, użytkownicy otrzymują nazwę przedmiotu i powinni zadecydować, gdzie powinni wyrzucić te odpady, wykorzystując ikonkę odpowiedniego koloru pojemnika na śmieci. Prawidłowa odpowiedź odsyła ich do planu Poznania z wskazanymi miejscami utylizacji, takimi jak PSZOK itp. W ten sposób człowiek może nie tylko sprawdzić swoją wiedzę na ten temat, ale także uzupełnić jej braki.

- Jesteśmy pod wrażeniem pomysłów zespołów oraz tego, w jak odpowiedzialny sposób podeszli do uczestnictwa w hackathonie. Maksymalnie zanurzyli się w tematyce, przeprowadzili mini-badania, wspaniale przygotowali się do prezentacji. Rzeczywiście w ciągu tych 24 godzin trzeba było zdążyć zrobić wiele, ale najważniejsze było zaprezentowanie takich idei, które nie tylko ładnie brzmią ze sceny, ale które można naprawdę wcielić w życie, i tym samym wpłynąć na sytuację z segregowaniem odpadów w mieście,komentuje jeden z mentorów hackathonu Alexander Samarin, Frontend Developer.

 

Pracownicy firmy produktowo-technologicznej SOFTSWISS przyznają, że są zadowoleni z wyników hackathonu i z tego, ilu utalentowanych ludzi wzięło w nim udział. Według organizatorów, w Poznaniu będą jeszcze prowadzone podobne inicjatywy, a w przyszłości geografia takich spotkań na pewno ulegnie rozszerzeniu.

 

DLA INFORMACJI

SOFTSWISS – międzynarodowa firma produktowo-technologiczna z 10-letnim doświadczeniem i z oficjalnymi oddziałami w Polsce, na Malcie, w Gruzji i na Białorusi. Liczba pracowników spółki wynosi ponad 1400 osób. SOFTSWISS jako pierwsza firma na świecie stworzyła rozwiązanie do pracy z kryptowalutami w branży rozrywek online.

W 2022 roku firma otrzymała nagrodę SIGMA Europe w kategorii „Miejsce pracy roku” i nagrodę SIGMA CIS w kategorii Best affiliate tracking software. W 2021 roku SOFTSWISS została wyróżniona nagrodami w kategoriach „Najlepsza firma roku pod względem obsługi klienta” na International Gaming Awards (IGA) i „Najlepsza obsługa klientów roku” na Starlet Awards. Pracownicy SOFTSWISS byli zwycięzcami w kategoriach „Liderstwo”, „Produkty i innowacje” i „Pracownik roku”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SmartContent
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.