Komunikaty PR

Hackathon informatyczny SOFTSWISS w Poznaniu: 3 idee, które mogą zmienić świat

2023-05-31  |  14:35
Biuro prasowe
Kontakt
Daryna Mihdal
SmartContent

ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Do pobrania Prasówka ( 0.01 MB )

W Poznaniu dokonano podsumowania hackathonu dla studentów i specjalistów z branży IT, który zorganizowała firma produktowo-technologiczna SOFTSWISS wraz ze Smart City Poznań. Zgodnie z zasadami spróbować swoich sił w konkursie mogli studenci uczelni technicznych i specjaliści z przygotowaniem technicznym w wieku do 30 lat.

Ostatecznie rywalizowało między sobą 8 zespołów, do których weszli studenci Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Politechniki Gdańskiej, oraz młodzi specjaliści z firm informatycznych.

 

Przed uczestnikami, a było to około 30 osób, postawiono zadanie w twórczy sposób zająć się tematem ekologii i zaproponować swoje pomysły na opracowanie platformy online o sortowaniu odpadów komunalnych w Poznaniu. Na stworzenie koncepcji i przygotowanie do prezentacji uczestnicy mieli równe 24 godziny.

 

- My jako Miasto Poznań, które organizuje zbiórkę odpadów w mieście jesteśmy zainteresowani tym, by nasi mieszkańcy podchodzili do tego zagadnienia w sposób odpowiedzialny. Jeśli mogą powstać rozwiązania techniczne, nad którymi pracują dziś uczestnicy hackathonu, to jeszcze lepiej, ponieważ będzie to zarazem atrakcyjne i może zwiększyć zainteresowanie tematem także od strony edukacyjnej różnych grup wiekowych. Może podpowiedzą nam, jak to bardziej rozreklamować, – wyjaśnił Michał Łakomski, pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City.

 

Zespoły same określiły dla siebie format i grafik aktywnej pracy, ale każda z nich w procesie przygotowań otrzymała wsparcie mentorów. Specjaliści Smart City Poznań, którzy zajmują się edukacją ekologiczną w dziedzinie postępowania z odpadami komunalnymi, a także opracowaniem i wdrożeniem inteligentnych rozwiązań dla miasta oceniali, na ile pomysły uczestników są przydatne dla Poznania. Od strony technicznej z kolei czuwali programiści z SOFTSWISS, doradzając przy tworzeniu stron internetowych i aplikacji mobilnych.

 

Na podstawie zaprezentowanych projektów wytypowano trzy zwycięskie zespoły, którzy zdobyli nagrody pieniężne od firmy SOFTSWISS. Oceniano innowacyjność rozwiązania, możliwość jego praktycznego zastosowania, a także to, jaką wartość przedstawia ono dla biznesu i czy w zrozumiały sposób zostało przedstawione jury.

 

Pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 10 000 złotych zdobył projekt zespołu PUTrequest. Jego członkowie przedstawili prototyp aplikacji mobilnej, która pozwala za pomocą skanera prawidłowo określać, do którego z pojemników trzeba wyrzucić konkretny odpad. Żeby w naoczny sposób zademonstrować, w jaki sposób to działa, członkowie zespołu przygotowali 100 atrap produktów z kodami kreskowymi (takie jak butelkę i opakowanie od jajek) i przynieśli je na prezentację. Po zeskanowaniu kodu kreskowego otrzymuje się odpowiedź.

 

Taka aplikacja pomoże uniknąć błędów przy segregowaniu odpadów. To rozwiązanie pozwala także na śledzenie miejskiej statystyki dotyczącej segregowania odpadów i sprawdzanie, o ile procentów udało się uratować planetę od zanieczyszczenia.

 

Drugie miejsce i nagrodę w wysokości 7 500 złotych członkowie jury przekazali zespołowi Checkers, który zaproponował rozszerzyć istniejącą już aplikację Smart City Poznań o rozdział o nazwie ,,Oddaj – nie wyrzucaj”. Zgodnie z ich koncepcją ludzi należy zachęcić do tego, aby dawali drugie życie nie tylko ubraniom, ale także wszystkim innym rzeczom – lekarstwom, produktom spożywczym itp. Należy to robić w specjalnych punktach wymiany, do których mieszkańcy mogą przynosić to, czego sami nie potrzebują, ale co może się przydać innym. Ponadto, uczestnicy zaproponowali stworzenie chatbota do pomocy w segregowaniu odpadów. Mógłby on wskazywać prawidłowy pojemnik i podpowiadać, gdzie znajdują się punkty utylizacji określonych odpadów.

 

Trzecie miejsce i nagrodę w wysokości 5 000 złotych zdobył zespół WWSS. Jego członkowie zaproponowali naukę prawidłowej segregacji odpadów w formie wyszukiwarki. Jeśli się wpisze nazwę przedmiotu, dostanie się kilka pytań, które dotyczą ich charakterystyk. Po uzyskaniu odpowiedzi - wiadomo już, gdzie wyrzucać. Zespół wzbogacił także rozwiązanie o grę. Przykładowo, użytkownicy otrzymują nazwę przedmiotu i powinni zadecydować, gdzie powinni wyrzucić te odpady, wykorzystując ikonkę odpowiedniego koloru pojemnika na śmieci. Prawidłowa odpowiedź odsyła ich do planu Poznania z wskazanymi miejscami utylizacji, takimi jak PSZOK itp. W ten sposób człowiek może nie tylko sprawdzić swoją wiedzę na ten temat, ale także uzupełnić jej braki.

- Jesteśmy pod wrażeniem pomysłów zespołów oraz tego, w jak odpowiedzialny sposób podeszli do uczestnictwa w hackathonie. Maksymalnie zanurzyli się w tematyce, przeprowadzili mini-badania, wspaniale przygotowali się do prezentacji. Rzeczywiście w ciągu tych 24 godzin trzeba było zdążyć zrobić wiele, ale najważniejsze było zaprezentowanie takich idei, które nie tylko ładnie brzmią ze sceny, ale które można naprawdę wcielić w życie, i tym samym wpłynąć na sytuację z segregowaniem odpadów w mieście,komentuje jeden z mentorów hackathonu Alexander Samarin, Frontend Developer.

 

Pracownicy firmy produktowo-technologicznej SOFTSWISS przyznają, że są zadowoleni z wyników hackathonu i z tego, ilu utalentowanych ludzi wzięło w nim udział. Według organizatorów, w Poznaniu będą jeszcze prowadzone podobne inicjatywy, a w przyszłości geografia takich spotkań na pewno ulegnie rozszerzeniu.

 

DLA INFORMACJI

SOFTSWISS – międzynarodowa firma produktowo-technologiczna z 10-letnim doświadczeniem i z oficjalnymi oddziałami w Polsce, na Malcie, w Gruzji i na Białorusi. Liczba pracowników spółki wynosi ponad 1400 osób. SOFTSWISS jako pierwsza firma na świecie stworzyła rozwiązanie do pracy z kryptowalutami w branży rozrywek online.

W 2022 roku firma otrzymała nagrodę SIGMA Europe w kategorii „Miejsce pracy roku” i nagrodę SIGMA CIS w kategorii Best affiliate tracking software. W 2021 roku SOFTSWISS została wyróżniona nagrodami w kategoriach „Najlepsza firma roku pod względem obsługi klienta” na International Gaming Awards (IGA) i „Najlepsza obsługa klientów roku” na Starlet Awards. Pracownicy SOFTSWISS byli zwycięzcami w kategoriach „Liderstwo”, „Produkty i innowacje” i „Pracownik roku”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SmartContent
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.