Hakerzy wykorzystują fałszywe żądania alarmowe do kradzieży danych
Firmy mające dostęp do wrażliwych danych swoich klientów, zazwyczaj stosują się do żądań organów ścigania. Za takimi wnioskami często stoi nakaz sądowy, ale zdarzają się wyjątki, co skrzętnie wykorzystują oszuści podający się za policję. Okazuje się, że problem jest o wiele poważniejszy aniżeli mogłoby się wydawać.
Jako pierwszy szerzej poruszył tą kwestię Brian Krebs, dziennikarz specjalizujący się w tematyce cyberbezpieczeństwa. Rozmawiał z hakerami, którzy wyjaśniali mu w jaki sposób stosują tą podstępną taktykę i na ile jest ona skuteczna. Jeden z cyberprzestępców opowiedział nawet jak zdobył dane 18-letniego mieszkańca Indiany. Hakerzy naruszają legalne konta e-mail organów ścigania i następnie wykorzystują je do wysyłania tych żądań, dzięki czemu wyglądają na legalne.
- Wprawdzie nasz proces weryfikacji potwierdził, że samo konto organów ścigania jest legalne, ale później dowiedzieliśmy się, że zostało naruszone przez oszusta. Przeprowadziliśmy dochodzenie w sprawie tej nielegalnej działalności i powiadomiliśmy organy ścigania o zhakowanym koncie e-mail” - mówi Brian Krebs.
Discord nie był jedynym celem ataków. Według dochodzenia przeprowadzonego przez dziennikarzy Bloomberga, zarówno Apple, jak i Meta oraz inne firmy były celem takich działań od początku 2021 roku. Żądania pochodzą ze zhakowanych kont organów ścigania i towarzyszą im sfałszowane podpisy i prawdziwe nazwiska. Dochodzenie ujawniło, że zarówno Apple, jak i Meta odpowiedziały pozytywnie na fałszywe żądania, chociaż oba koncerny odmawiają komentarza w tej sprawie.
- Tego typu incydenty pokazują, że internauci mogą stracić swoją cyfrową tożsamość bez własnej winy. Osoby te, powinni liczyć się z tym, że ich dane wylądują w Darknecie. W takich sytuacjach pomocne są usługi zarządzania cyfrowym śladem. Subskrybenci otrzymują powiadomienia jeśli jakiekolwiek wrażliwe dane dotyczące użytkownika zostaną znalezione w dowolnym miejscu w Internecie - doradza Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.