Hakerzy wykradli dane klientów General Motors
Oszuści wykradli dane osobowe klientów Generał Motors oraz wymienili punkty lojalnościowe na karty podarunkowe. Hakerzy uzyskali dostęp do takich danych osobowych jak: imię i nazwisko, adres e-mail, adres fizyczny, nazwa użytkownika, numery telefonów dla zarejestrowanych członków rodziny powiązanych z kontem.
General Motors zapewnia, że przejęte konta nie zawierały danych urodzenia, numeru ubezpieczenia społecznego, numeru prawa jazdy, informacji o karcie kredytowej ani informacji o koncie bankowym, ponieważ tego typu informacje nie są przechowywane na kontach lojalnościowych. Ponadto amerykański producent twierdzi, że dane uwierzytelniające użyte w ataku nie pochodziły od General Motors, a nieupoważnione osoby uzyskały dostęp do haseł i loginów wcześniej skompromitowanych na innych witrynach.
Hakerzy przeprowadzili atak polegający na upychaniu danych uwierzytelniających. Napastnicy wykorzystują boty i inne metody automatyzacji do logowania się na konta na wielu stronach internetowych wykorzystując do tego celu wyciekające dane. Cyberprzestępcy wykorzystują często popełniany przez internautów błąd polegający na stosowaniu tych samych haseł i loginów w wielu różnych witrynach czy też usługach internetowych. Jeśli atak się powiedzie, hakerzy uzyskują pełny dostęp do konta i przechowywanych na nim danych użytkowników. Atakujący mogą wykorzystać ten dostęp do kradzieży tożsamości, dokonania oszukańczych transakcji, dystrybucji spamu lub innych złośliwych działań.
- Cały czas zachęcamy naszych klientów do natychmiastowej zmiany słabych haseł, zwłaszcza tych, które są wykorzystywane w wielu kontach i platformach internetowych. Ponowne użycie haseł jest głównym czynnikiem umożliwiającym ataki polegające na upychaniu poświadczeń. Dlatego tak ważne jest używanie silnych i unikalnych haseł. Użytkownicy mogą korzystać z cieszących się rosnącą popularnością menedżerów haseł służących do generowania złożonych i nieprzewidywalnych sentencji - Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.
General Motors, aby złagodzić skutki cyberataku, zawiesił realizację kart podarunkowych, wymusił obowiązkowe zresetowanie haseł do wszystkich kont, których dotyczy problem, a także zobowiązał się do przywrócenia wszystkich punktów lojalnościowych.
Źródło; marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.