10 tysięcy przyłbic ochronnych dla personelu małych lokalnych sklepów
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
10 tysięcy przyłbic ochronnych dla personelu lokalnych sklepów trafi w najbliższych dniach do placówek na terenie całego kraju. Organizatorami akcji są Comp Platforma Usług S.A., operator programu M/promo+, który wspiera tradycyjne punkty handlowe, organizując bezpośrednie promocje producenckie za pośrednictwem cyfrowej platformy usługowej M/platform, oraz Grupa Żywiec, która pomogła w sfinansowaniu przyłbic, a także zapewnia ich dystrybucję. Ten gest jest wyrazem wdzięczności i solidarności z tymi, którzy codziennie dbają o stabilne i bezpieczne zaopatrzenie swoich sąsiadów.
Pandemia koronawirusa zmieniła obyczaje zakupowe konsumentów. Jednym z jej efektów jest zmiana roli małych sklepów sąsiedzkich – dla wielu z nas już nie są tylko miejscem dorywczych zakupów „na uzupełnienie”, lecz stały się głównym źródłem zaopatrzenia. Bezpieczeństwo klientów i pracowników takich placówek stało się tym bardziej krytyczne dla zapewnienia lokalnym mieszkańcom stabilnego dostępu do produktów codziennej potrzeby. Małe rodzinne firmy handlowe od samego początku kryzysu zabezpieczają swoich klientów i personel zgodnie z oficjalnymi zaleceniami epidemiologicznymi, ale nie zawsze jest to dla nich łatwe, gdyż nie dysponują takimi samymi możliwościami, jak duże przedsiębiorstwa handlowe.
Na przeciw potrzebom ośmiu tysięcy małych lokalnych sklepów uczestniczących w programie M/promo+ wychodzi polska firma technologiczna Comp Platforma Usług S.A., która we współpracy z Grupą Żywiec przekazuje im w prezencie 10 tysięcy przyłbic ochronnych. Pierwsze 2,5 tysiąca już trafiło do dystrybucji.
Małe sklepy „za rogiem” stały się cichymi bohaterami, którzy działają na mniej widocznej linii walki w czasie pandemii. Na co dzień dbają o to, by nie zabrakło nam produktów podstawowej potrzeby. Aby wesprzeć te lokalne placówki przekazujemy im 10 tysięcy przyłbic ochronnych. Nasz partner strategiczny, Grupa Żywiec pomaga nam w sfinansowaniu oraz sprawnej dystrybucji przyłbic na terenie całego kraju. Przez ten mały wspólny gest chcemy docenić poświęcenie tych lokalnych placówek i zapewnić im niezbędne narzędzia do ochrony osobistej – mówi Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes Comp Platforma Usług S.A.
Przyłbica – co on niej wiemy?
Przyłbica rycerska, czyli średniowieczny ciężki hełm z zasłoną na twarz, zniknęła z pól bitewnych w XVI wieku. Przyłbica ochronna z XXI wieku powróciła w dobie pandemii COVID-19 jako element ochronny zyskujący coraz większą popularność. Obowiązek zasłaniania twarzy wprowadzony na czas pandemii koronawirusa spowodował duży popyt na wszelkiego rodzaje maseczki. Jednak nie każdemu z nas pasuje takie rozwiązanie. Niektórzy narzekają na zsuwające się materiały, inni na to, że przez maseczkę nie da się wygodnie oddychać, a niewygodne gumki lub wykończenia wpijają się w ciało. Przyłbice, zamiast maseczek ochronnych, to także dobre rozwiązanie dla osób, które chodzą w okularach, gdyż niestety szkła potrafią parować, jeśli nosimy maseczki.
Przyłbica – czy można jej używać zamiast maseczki?
Na jednej z konferencji pasowych, która dotyczyła wprowadzenia w Polsce drugiego etapu łagodzenia restrykcji związanych z pandemią koronawirusa, minister zdrowia został zapytany o to, czy można nosić przyłbicę zamiast maseczki ochronnej. W odpowiedzi potwierdził, że można stosować je zamiennie. Przyłbice wskazane są między innymi w przypadku osób, które w czasie wykonania swojej pracy, są bardziej narażone na zakażenie jak służba zdrowia oraz pracownicy sklepów.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.