17 tys. przychodu dla nowych franczyzobiorców Żabki i 12 tys. na rozwój biznesu
Żabka kontunuuje rozwijanie swojej oferty franczyzowej. Od 1 lipca br. wszyscy nowi franczyzobiorcy zyskują 17 tys. zł przychodu gwarantowanego miesięcznie przez pierwsze dwanaście miesięcy oraz możliwość uzyskania do 12 tys. zł dodatkowego wsparcia finansowego na rozwój biznesu. Nowa oferta stanowi solidne zabezpieczenie dla początkującego franczyzobiorcy i pozwala skupić się na rozwoju biznesu, szczególnie na pierwszym etapie funkcjonowania sklepu i zapewnienia dostępności produktów. Z oferty mogą skorzystać wszyscy zainteresowani prowadzeniem własnej placówki pod zielonym szyldem, którzy pomyślnie przejdą etap rekrutacji i szkoleń. Dodatkowo sieć Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, a także możliwość dalszego rozwoju kompetencji i pełne wsparcie.
- Żabkę cechuje duża elastyczność, która przejawia się w niemal wszystkich obszarach naszego funkcjonowania i pozwala nam sprawnie dostosowywać się do zmian rynkowych. Dostrzegając taką potrzebę, zdecydowaliśmy się na waloryzację kwoty gwarantowanego przychodu, a także dodaliśmy do naszej oferty dodatkowe wsparcie finansowe. Ta kwota pozwala franczyzobiorcy na spokojny rozwój biznesu, co jest ważne szczególnie w początkowym okresie współpracy, kiedy ryzyko popełnienia błędu jest naturalnie znacznie większe niż w późniejszym etapie prowadzenia biznesu. Większość placówek szybciej osiąga zakładany wynik sprzedaży, jednak zabezpieczenie finansowe niweluje stres towarzyszący przedsiębiorcom na starcie własnej działalności i pozwala skupić się na jej innych aspektach – zaznacza Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający w Żabka Polska.
Nowi przedsiębiorcy przystępujący do sieci obecnie otrzymają przychód gwarantowany w wysokości 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności oraz wsparcie finansowe do 12 tys. zł przeznaczone na rozwój biznesu i pokrycie strat, które mogą pojawić się na samym początku działalności i uczenia się zarządzania własnym sklepem. Ale to nie wszystko. Otrzymują również nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji dobieranej m.in. pod kątem potencjalnej liczby klientów, w którym mogą zaoferować konsumentom bogatą ofertę produktową i usługową Żabki. Sieć daje im także swój know-how, zaplecze marketingowe oraz znaną wśród Polaków markę, która przyciąga klientów. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł, które wydatkowane są na zakup koncesji czy kasy fiskalnej.
Współpracujący z Żabką mogą także liczyć na pełne wsparcie franczyzodawcy – ze wszelkimi problemami czy trudnościami mogą zwracać się do specjalnej jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz bezpośrednio do Partnerów ds. Sprzedaży, z którymi pozostają w stałym kontakcie. Sieci zależy także na ciągłym podnoszeniu kompetencji franczyzobiorców, dlatego przez cały okres współpracy mogą korzystać ze szkoleń dostępnych na nowoczesnej platformie edukacyjnej. Przedsiębiorcy korzystają także z szeregu narzędzi ułatwiających prowadzenie przez nich placówek, jak na przykład aplikacja Cyberstore. Co ważne, Żabka troszczy się o swoich franczyzobiorców także w najtrudniejszych momentach, co pokazała pandemia koronawirusa, w czasie której sieć podjęła szereg działań w trosce o przetrwanie biznesów współpracujących z nią przedsiębiorców. Do dziś wspiera ich w zakresie zapewnienia środków ochrony, a także poprzez wprowadzanie nowych usług, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz”.
Co ważne, placówki sieci prowadzone są przez indywidualnych przedsiębiorców, którzy w ramach umowy franczyzowej otrzymują zestaw narzędzi wspierających zarządzanie sklepem i finansami. Oferowane przez Żabkę wsparcie zwiększa szansę powodzenia biznesu i ułatwia start na rynku także osobom bez wcześniejszego doświadczenia w handlu - jak wynika z danych sieci, na 10 nowych przedsiębiorców aż 9 po pierwszym roku osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu. Dołączenie do grona franczyzobiorców poprzedza etap rekrutacji i intensywnych szkoleń teoretycznych oraz praktycznych, podczas których kandydaci zapoznają się z modelem biznesowym oraz zasadami współpracy z Żabką.
Każdy franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą i w ramach umowy o współpracy z firmą jest odpowiedzialny za zarządzanie sklepem i jako przedsiębiorca odpowiada za kontrolę kosztów, prowadzenie administracji swojej działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych i ZUS czy kwestie pracownicze. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów.
_______________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7300 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. Nasz biznes rozwijamy odpowiedzialnie. Do filarów CSR Spółki należą: dbałość o środowisko naturalne, odpowiedzialna sprzedaż żywności, rozwój osobisty i edukacja, wsparcie lokalnych społeczności, a także dbałość o zdrowie i aktywny styl życia. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.