1,76 miliarda złotych obrotów Grupy Muszkieterów w pierwszym kwartale 2020 rok
Grupa Muszkieterów zakończyła pierwszy kwartał 2020 roku z obrotami wyższymi o ponad 100 milionów złotych, co oznacza ponad 6-proc. wzrost, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Obroty zarządzanych przez Grupę sieci sklepów Intermarché, wraz ze stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły w Polsce w omawianym okresie 1,76 miliarda złotych. W obecnej trudnej sytuacji, związanej z epidemią COVID-19, Muszkieterowie dokładają wszelkich starań, by zapewnić klientom dostęp do wielu produktów pierwszej potrzeby. W przypadku sieci Intermarché są to m.in. produkty spożywcze, artykuły przemysłowe i środki czystości. Natomiast w sklepach Bricomarché klienci znajdą artykuły niezbędne do codziennego funkcjonowania ich gospodarstw domowych, np. opał, środki czystości i chemiczne, artykuły gospodarcze czy karmy dla zwierząt.
– Na początku roku wszystkie branże, w tym handlowa, musiały stawić czoła wyjątkowemu i bezprecedensowemu wydarzeniu – epidemii koronawirusa. W związku z tym kluczowe stało się dla nas wprowadzenie wszelkich możliwych środków zwiększających bezpieczeństwo klientów i pracowników sklepów obu naszych sieci, stacji paliw, centrali oraz magazynów. Drugim naszym celem jest zapewnienie klientom zarówno Intermarché, jak i Bricomarché, stałego dostępu do produktów niezbędnych do codziennego funkcjonowania ich gospodarstw domowych – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – W pierwszym kwartale br. wypracowaliśmy satysfakcjonujące obroty, jednak już w marcu Grupa Muszkieterów odczuła skutki kryzysu wywołanego COVID-19. Ograniczenia wprowadzone 13 marca szczególnie dotknęły supermarkety naszych sieci zlokalizowane w galeriach handlowych. Odbudowanie obrotów w tych sklepach będzie długotrwałym i kosztownym procesem. Przewidujemy również, że wyniki osiągnięte w drugim kwartale będą niższe ze względu na pandemię, ponieważ obecna sytuacja silnie oddziałuje na decyzje zakupowe klientów. Wpłynie to zarówno na wyniki sieci Intermarché poprzez mniejsze zapotrzebowanie na produkty podczas świąt wielkanocnych, jak i Bricomarché z uwagi na opóźnienie sezonowych prac w ogrodzie.
Intermarché – ponad 10 proc. wzrost obrotów na sklepach porównywalnych q/q
Sieć supermarketów spożywczych Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, wypracowała w pierwszym kwartale 2020 roku obroty w wysokości blisko 1,24 miliarda złotych. Obroty like-for-like (na sklepach porównywalnych) wzrosły w tym czasie o 10,5 proc w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.
Najważniejszym osiągnięciem prorozwojowym sieci w pierwszym kwartale był rozwój usługi zakupów przez internet – Intermarché Drive w kolejnych miejscowościach. Od początku roku rozwiązanie zostało wprowadzone w pięciu kolejnych lokalizacjach – Legnicy, Bukownie, Toruniu, Gostyniu i Śremie. W związku z bieżącą sytuacją, w trosce o zapewnienie większego komfortu i bezpieczeństwa klientów, sieć planuje uruchomienie tej usługi w tym roku w kilkudziesięciu kolejnych miastach.
Bricomarché – otwarcia kolejnych placówek handlowych
Pierwszy kwartał bieżącego roku przyniósł także wzrosty dla supermarketów działających pod szyldem Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród” wyniosły blisko 520 milionów złotych i były wyższe o 7,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.
W 2020 roku Bricomarché także intensywnie rozwija usługi z zakresu e-commerce. Od końca marca we wszystkich 166. supermarketach sieci w Polsce, klienci mają możliwość zamawiania produktów z oferty za pośrednictwem internetu z dostawą do domu lub na miejsce prowadzonej inwestycji. Ponadto większość z nich, obecnie 120 sklepów, oferuje również usługę dostawy kurierem w dowolne miejsce w Polsce.
W pierwszym kwartale 2020 roku sieć rozszerzyła także możliwość robienia zakupów stacjonarnie poprzez otwarcie placówek handlowych w dwóch kolejnych lokalizacjach. 26 lutego br. miało miejsce otwarcie drugiego supermarketu Bricomarché w Bytomiu. Co istotne pierwszy sklep sieci w tym mieście został uruchomiony zaledwie pół roku wcześniej. Z kolei od 11 marca br. z bogatej oferty supermarketu mogą także korzystać mieszkańcy Koszalina.
W połowie lutego przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Bricomarché mieli okazję spotkać się bezpośrednio z dostawcami podczas VII edycji wiosennych Targów Bricomarché. W tym roku, w wydarzeniu organizowanych przez sieć, wzięła udział rekordowa liczba uczestników – aż 4 000 osób. Tematem przewodnim lutowych targów były materiały budowlane oraz majsterkowanie.
– 2020 rok jest dla nas szczególnie wyjątkowy, ponieważ właśnie w tym roku obchodzimy 20-lecie naszej działalności na polskim rynku. W ciągu tych 20 lat nasza sieć bardzo się rozwinęła. Obecnie w jej strukturach jest już 166. sklepów. W tym roku chcemy postawić na otwarcia kolejnych supermarketów, a także rozwijanie naszej usługi e-commerce, która gwarantuje klientom wygodne i bezpieczne zakupy – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.