Komunikaty PR

2023 w e-commerce. Co może przynieść kolejny rok?

2022-12-19  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.3 MB )

Polski sektor e-commerce wciąż się rozwija, a jego wartość z roku na rok rośnie – według prognoz na koniec 2022 wyniesie już 92 mld zł [1]. Mimo kryzysu gospodarczego i galopującej inflacji sympatia Polaków do zakupów przez Internet zdaje się zatem nie słabnąć. Zmieniają się jednak trendy i zachowania zakupowe. W nadchodzącym roku 2023 możemy spodziewać się znacznie większego nacisku na zrównoważony rozwój i ekologię oraz zwiększonego zainteresowania brandingiem opakowań wysyłkowych.  

W 2022 popularność zakupów w sieci wciąż rosła, co potwierdzają liczne raporty rynkowe. Sektor e-commerce – mimo problemów związanych z konsekwencjami kryzysu gospodarczego – odnotował historyczne wzrosty sprzedaży. Ustabilizował się także odsetek kupujących online, bo obecnie stanowią oni niemal 80 proc. wszystkich badanych internautów[2]. Jednocześnie zwiększała się również świadomość ekologiczna społeczeństwa, co wymusiło na branży konieczność większej dbałości o eko-rozwiązania. W 2023 wprowadzanie przyjaznych środowisku narzędzi stanie się w handlu internetowym absolutną koniecznością. Wiedzą o tym właściciele e-sklepów, którzy już modyfikują m.in. procesy pakowania i wysyłki zamówień tak, aby stały się one możliwie najmniej szkodliwe dla planety. 

EKOommerce

Sklepy, które w nadchodzącym roku aktywnie włączą się w walkę o środowisko, mogą tylko zyskać, bo zbudowanie wizerunku nowoczesnego i zaangażowanego społecznie przedsiębiorstwa bez wątpienia zapewni im napływ nowych klientów. Jednym ze sposobów będzie transformacja procesu pakowania. Jak wynika z Raportu „Odpowiedzialny e-commerce”[3], już w 2022, konsumenci za szkodliwe uważali używanie folii do pakowania przesyłek, a także pakowanie małych produktów w zbyt duże paczki. 

– Oczekiwania klientów będą jednak coraz większe, dlatego opakowania – poza wysoką jakością i trwałością – muszą spełniać kryterium mniejszego zużycia surowców podczas produkcji oraz być pozyskiwane z materiałów pochodzących z recyklingu i nadających się do ponownego przetworzenia. Z większą uwagą będzie trzeba przyjrzeć się także oferowanemu asortymentowi i ustandaryzować wymiary potrzebnych opakowań tak, aby nie transportować w nich powietrza. Kupujący w sieci chcą identyfikować się z markami, od których kupują i chcą, aby te podzielały ich wartości. To dlatego w RAJA wciąż pracujemy nad poszerzaniem oferty eko-produktów oraz nad dostarczaniem innowacji, które wpisują się w wartości, tak sprzedających, jak i kupujących. Wśród nich prym wiodą opakowania wykonane z jednego materiału, które znacznie ułatwiają i przyspieszają cały proces recyklingu – mówi Jarosław Kamiński, Prezes Raja Polska, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych, blisko współpracującego z e-commerce.

W 2023 postaw na widoczność marki

W nadchodzącym roku e-sklepy nie mogą zapominać, że w dobie rosnącej konkurencji, opakowania wysyłkowe przestały pełnić funkcję wyłącznie praktyczną i stały się integralną częścią strategii komunikacyjnej. Wybór ekologicznych kartonów czy wypełniaczy to jedynie pierwszy krok i swoista baza, na której można ją budować. Każdy element przesyłki można bowiem spersonalizować i wykorzystać do podkreślenia wizerunku marki i charakteru oferowanych produktów. Nadrukowanie hasła lub loga na kartonach, kopertach czy papierowych taśmach pakowych podnosi nie tylko rozpoznawalność, ale i prestiż e-sklepu.

–  Ciekawym rozwiązaniem jest „brandowanie” w służbie ekologii, czyli opatrzenie elementów opakowania nie tylko logiem firmy, ale i instrukcją, jak poddać je recyklingowi wraz z krótką informacją o wykorzystanych materiałach. Ten nieoczywisty zabieg może skutecznie przekonać konsumentów, którzy na co dzień nie kupują w sieci, że taka forma nabywania dóbr może być neutralna dla planety – komentuje Jarosław Kamiński.
 

[1] Nowy Marketing, “E-commerce 2022/2023. Jak w dobie kryzysu skutecznie zwiększyć sprzedaż w e-sklepie”

[2] Gemius, PBI, IAB Polska, “E-commerce w Polsce 2022”

[3] Izba Gospodarki Elektronicznej, „Odpowiedzialny e-commerce 2022”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.