Komunikaty PR

23 stycznia Dniem bez opakowań foliowych. Żabka wycofuje plastikowe torby

2021-01-22  |  15:00
Biuro prasowe

Według danych WWF produkcja 1 torby foliowej trwa zaledwie 1 sekundę. Średnio używamy jej przez 25 minut i wyrzucamy do śmieci. Tymczasem rozkłada się ona nawet 400 lat! Przy okazji obchodzonego 23. stycznia Dnia bez Opakowań Foliowych Żabka przypomina jak ważne jest wsparcie planety m.in. przez ograniczenie zużycia niepotrzebnego plastiku i informuje o trwającym wycofywaniu ze sklepów plastikowych toreb.

– Statystyczny Polak używa rocznie średnio ok. 490 toreb z tworzywa sztucznego, dlatego redukcja plastiku to temat ważny nie tylko dla pracowników i franczyzobiorców Żabki, ale także dla coraz szerszego grona konsumentów. Klienci są coraz bardziej świadomi wpływu człowieka i jego codziennych decyzji na stan środowiska naturalnego. Dlatego zdecydowaliśmy się wycofać z naszej sieci torby plastikowe i zastąpić je torbami papierowymi, co już ma miejsce  w ponad połowie naszych sklepów – mówi Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych w firmie Żabka Polska.

Od kilku miesięcy Żabka sukcesywnie wprowadza zmiany w swoich sklepach w trosce o środowisko naturalne m.in. wycofuje torby plastikowe ze sklepów sieci, w pełni zastępując je torbami papierowymi. Są one dostępne już w 56% spośród ponad 6900 sklepów Żabka. Już niedługo wszyscy klienci sieci będą mogli także kupić w Żabce gorącą kawę na wynos w ekologicznym kubku pochodzenia roślinnego z nowym papierowym wieczkiem. Proces wycofywania plastikowych materiałów z Żabki potrwa jeszcze przez kilka kolejnych miesięcy. Żabka podejmuje wiele kroków skierowanych do konsumentów, aby wspierać ich w budowaniu dobrych nawyków ekologicznych.

Redukcja plastiku to jedno z najważniejszych działań odpowiedzialności społecznej Żabki w obszarze ekologii. Dlatego Żabka przykłada dużą wagę do tego, by opakowania jej produktów marek własnych powstawały z produktów przyjaznych środowisku. Jako pierwsza sieć handlowa wprowadziła w swoich markach własnych – Foodini, Wycisk, S! i OD NOWA – butelki pochodzące w 100% z recyklingu (tzw. rPET). Zrezygnowała także z dodawania do dań gotowych plastikowych sztućców  wprowadza wieczka papierowew 100% biodegradowalne nie zawierające mikroplastiku. Wsparciem konsumentów było również wprowadzenie na opakowaniach produktów marki własnej oznaczeń informujących, jak właściwie segregować zużyte opakowania.

Sieć wspólnie z franczyzobiorcami zbiera też surowce wtórne. W ramach programu „Naturalnie razem”, do którego włączyło się ponad 4 tys. sklepów, odbiera od franczyzobiorców folię i makulaturę. W 2020 roku zebrano 12 000 ton surowców, tj. o 50% więcej niż w latach poprzednich. Poza tym w sklepach na warszawskiej Pradze, wspólnie z klientami i franczyzobiorcami, sieć testuje działanie gospodarki o obiegu zamkniętym dla marki własnej wody OD NOWA.

Pod koniec minionego roku Żabka połączyła siły ze swoim partnerem Żywiec Zdrój, by jeszcze skuteczniej promować recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Firmy wspólnie wdrażają innowacyjne rozwiązanie – EKOmaty, czyli automaty umożliwiające selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu.

Natomiast w listopadzie ub.r. przy ul. Lewandów w Warszawie Żabka uruchomiła także wyjątkowy sklep, który pełni rolę laboratorium, w którym testowane są przyjazne środowisku rozwiązania, pokazujące, w jakim kierunku będzie rozwijać się przyszłość handlu. Wśród wdrożonych w nim ekologicznych innowacji znajdują się m.in. rozwiązania mające nadanie drugiego  życia odpadom. W placówce zastosowano ścianę do pomieszczenia technicznego z 1000 butelek PET po napojach (to aż 14 kg plastiku), zebranych przez projektantów sklepu. Stojące w niej meble i panele sufitowe wykonano z materiałów recyklowanych przy ograniczaniu paliw kopalnych. Klienci sklepu mają także możliwość korzystania z EKOmatu.

Więcej informacji nt. strategii CSR Żabka Polska w obszarze ochrony środowiska znaleźć można na stronie internetowej: https://www.zabka.pl/nasza-odpowiedzialnosc/ochrona-srodowiska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości Biuro prasowe
2024-04-24 | 13:00

Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości

Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim
Handel Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Handel Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.