Komunikaty PR

60% Europejczyków korzysta z płatności odroczonych.

2022-04-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Gondek
SAROTA PR

al. płk. Beliny-Prażmowskiego 69/7
31-514 Kraków
anna.gondek|sarota.pl | |anna.gondek|sarota.pl
+48 570 909 177
www.sarota.pl

Rynek płatności odroczonych wzrósł w latach 2018 - 2020 aż czterokrotnie i w skali globalnej osiągnął wartość 80 miliardów dolarów. Według przewidywań, do 2025 roku może być warty aż 250 mld dolarów. W Europie trend buy now, pay later (BNPL) intensywnie się rozwija – korzysta z niego aż 60% Europejczyków. Jeden na czterech klientów wybiera sklep internetowy na podstawie możliwości odroczenia płatności1.  Rosnąca popularność BNPL sprawia, że ku temu rozwiązaniu skłania się coraz więcej właścicieli e-sklepów – również w Polsce. 

BNPL –  przede wszystkim wygoda  

Usługa BNPL pozwala otrzymać towar ze sklepu internetowego i zapłacić za niego później (z reguły o miesiąc lub dwa) – jeżeli nie zdecydujemy się na zwrot. Nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami, ani koniecznością oczekiwania na analizę kredytową. W odróżnieniu od tradycyjnych kart kredytowych BNPL jest produktem całkowicie cyfrowym. Jego obsługa na urządzeniach mobilnych jest wygodna i intuicyjna.  

W zdecydowanej większości krajów Unii Europejskiej rynek płatności odroczonych jest regulowany przepisami odnoszącymi się do kredytów konsumenckich2, które  są bezpośrednią implementacją Dyrektywy Konsumenckiej. W czerwcu 2021 roku został ogłoszony projekt nowej regulacji, która w założeniu ma wzmocnić pozycję konsumentów, między innymi w związku z postępującą transformacją cyfrową. W Polsce produkty buy now, pay later są oferowane głównie przez sektor fintech czy lendtech.  

Korzyści dla konsumentów i sprzedawców  

W Stanach Zjednoczonych z opcji BNPL korzysta już 60% klientów kupujących online3. Chociaż aż 77% polskich konsumentów deklaruje znajomość tego rozwiązania, to w 2021 roku korzystał z niego zaledwie co czwarty respondent badany przez zespół badawczy NEPA na zlecenie marki Klarna4.  

– O ile płatności odroczone są popularne w Europie Zachodniej czy krajach skandynawskich już od pewnego czasu, to w Polsce wciąż jeszcze część konsumentów dystansuje się od tego rozwiązania. Biorąc jednak pod uwagę skalę wzrostu rodzimego rynku e-commerce, a także potencjał zakupowy młodszych, otwartych na nowości użytkowników, możemy spodziewać się dynamicznego rozwoju tego trendu w najbliższym czasie. Tym bardziej że daje on klientom wiele możliwości. Nie tylko odroczenia płatności w przypadku chwilowego braku środków, ale również  przymierzenia czy sprawdzenia produktu przed zapłatą. Moim zdaniem rosnąca popularność BNPL wynika przede wszystkim z wygody – wpisuje się w potrzeby klientów, aby wszystko załatwiać przy pomocy jednego kliknięcia  – podkreśla Mateusz Osiecki, Country Manager na Polskę w PrestaShop.  

Kanał zdobywania nowych klientów  

Rozwiązania BNPL mogą wydawać się atrakcyjne głównie z perspektywy konsumenta. Tymczasem okazuje się, że na ich wprowadzeniu  korzystają również właściciele sklepów internetowych. Zwłaszcza że jest to dla nich bezpieczne – dostawca usługi gwarantuje opłacenie transakcji.   

– Wśród sprzedawców korzystających z platformy PrestaShop widzimy systematyczny wzrost zainteresowania modułami BNPL. Oferujemy zarówno rozwiązania stworzone we współpracy z partnerami takimi jak Klarna czy polskie Comfino, jak i własny moduł PrestaShop Paylater (stworzone we współpracy z PayPlug i Oney) – wskazuje Mateusz Osiecki. – Wprowadzenie BNPL w sklepie internetowym przekłada się wprost na wzrost wartości koszyka i wyższy współczynnik konwersji. Spodziewamy się, że płatności odroczone będę miały kluczowy wpływ na rozwój sektora e-commerce w najbliższej przyszłości.  

Źródła: 

Buy now pay later & Epos finance strategies & Forecast, Kaleido Intelligenc 

Polscy konsumenci a płatności w e-commerce. Klarna.  

Produkty „BNPL” wybrane regulacje prawne w 23 europejskich jurysdykcjach, badanie Deloitte Legal, 2021 

BUY NOW, PAY LATER STATISTICS AND USER HABITS, C+R Research 2021 

O firmie PrestaShop 

Jako kluczowy partner w cyfryzacji handlu, PrestaShop ma na celu stać się referencyjną platformą dla rozwoju biznesu na całym świecie, w oparciu o zestaw wartości: odwagę, bliskość, wytrwałość i zaangażowanie. PrestaShop jest wiodącą platformą open source e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok. 25% wszystkich sklepów internetowych, obsługiwanych jest przez PrestaShop. Z platformy korzysta m.in. Inglot, Mosquito, Świat Baterii czy Ania Kruk. Od listopada 2021 firma PrestaShop dołączyła do MBE Worldwide Group (https://www.mbecorporate.com/), aby przyspieszyć wzrost i wspólnie zostać wiodącą globalną platformą e-commerce i logistyki dla firm. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SAROTA PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 2 na 3 Polaków odwiedziło jarmark świąteczny w ciągu ostatnich lat Biuro prasowe
2024-11-21 | 10:00

2 na 3 Polaków odwiedziło jarmark świąteczny w ciągu ostatnich lat

Polacy kochają jarmarki świąteczne.  Dowodzi tego badanie wykonane przez SW Research dla Leonardo Hotels Polska. Większość respondentów w ciągu ostatnich trzech lat odwiedziła
Handel Nowy Kantor Promes w CH Focus – pierwszy salon w Bydgoszczy już otwarty!
2024-11-21 | 08:20

Nowy Kantor Promes w CH Focus – pierwszy salon w Bydgoszczy już otwarty!

W Centrum Handlowym Focus w Bydgoszczy otwarto pierwszy w mieście salon Kantoru Promes, wiodącej polskiej marki oferującej profesjonalne usługi wymiany walut. To kolejne otwarcie nowego punktu
Handel Black Friday i Cyber Monday – ekologiczne wyzwania zakupowej gorączki
2024-11-20 | 18:09

Black Friday i Cyber Monday – ekologiczne wyzwania zakupowej gorączki

Pamiętasz scenę obejrzaną w telewizji, w której tłumy ludzi przepychają się w sklepie, walcząc o ostatni przeceniony telewizor? Albo popularny skecz kabaretu Ani Mru-Mru o otwarciu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.