90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych
W czasie tegorocznych wakacji Żabka uruchomiła 90 sklepów sezonowych, z których większość działa w miejscowościach nadmorskich. W tym roku sezonowe Żabki po raz pierwszy powstały w nadbałtyckich wsiach: Trzęsaczu, Bobolinie oraz Dąbkach (wszystkie woj. zachodniopomorskie) oraz nad zalewami: Siemianówka w Nowej Łuce (woj. podlaskie) i Sielpia w Sielpi Wielkiej (woj. świętokrzyskie). Sklepy w tym koncepcie funkcjonują także nad jeziorami, np. Mikołajskim w Mikołajkach (woj. warmińsko-mazurskie) czy Białym w Okunince (woj. lubelskie). Są to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie postawionych pawilonach. Stanowią one nie tylko wygodę dla turystów, dając im stały dostęp do oferowanych przez sieć produktów i usług, ale również możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach.
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe Żabki powstały w 2016 roku nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach. Od początku są one bardzo dobrze postrzegane przez klientów i współpracujących z siecią franczyzobiorców, dlatego co roku Żabka rozwija ten koncept – w tym roku uruchamiając aż 26 modułowych sklepów sezonowych oraz 64 placówki stacjonarne, również działające sezonowo. Większość z nich znaleźć można w miejscowościach letniskowych nad Bałtykiem.
– Modułowe placówki to komfortowe i bezpieczne punkty handlowe, w pełni klimatyzowane, dzięki czemu nasi klienci – w drodze na plażę czy podczas spaceru – mogą zrobić w nich codzienne, szybkie zakupy. W trosce o ich wygodę w sklepach sezonowych zwiększyliśmy także liczbę dostaw – są one realizowane codziennie, 7 dni w tygodniu, a w niektórych lokalizacjach nawet dwa razy dziennie. W części lokalizacji zwiększyliśmy także liczbę kas oraz uruchomiliśmy dodatkowe kasy mobilne – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.
Coraz więcej sezonowych Żabek nad jeziorami i zalewami
Sieć rozwija koncept, otwierając kolejne placówki sezonowe także nad jeziorami – działają one w miejscowościach Jedwabno, Mikołajki, Ruciane Nida (wszystkie w woj. warmińsko-mazurskim) oraz Okuninka i Zwierzyniec (obie w woj. lubelskim). W tym roku sezonowe Żabki po raz pierwszy zawitały także do miejscowości położonych nad zalewami. Znaleźć je można w Sielpi Wielkiej nad zalewem Sielpia (woj. świętokrzyskie) oraz w Nowej Łuce nad zalewem Siemianówka (woj. podlaskie). Chcąc być jak najbliżej klientów, także podczas wakacji, sieć Żabka nieustannie poszukuje kolejnych, atrakcyjnych lokalizacji.
– Prowadzenie sezonowej Żabki w miejscowości letniskowo-turystycznej to dla mnie zupełnie nowe, ale bardzo ciekawe wyzwanie. Nad zalewem Siemianówka rozkwita ostatnio agroturystyka, więc w sklepie w Nowej Łuce mamy wielu klientów – młodzież, rodziny z dziećmi, osoby starsze. Wszyscy bardzo się cieszą, że dzięki Żabce wreszcie mają na miejscu sklep, w którym mogą znaleźć wszystko, co niezbędne w trakcie wakacyjnego wypoczynku. Lokalizacja przy samej plaży jest atrakcyjna także dla pracowników sklepu, którzy po swojej zmianie mogą skorzystać z odpoczynku nad wodą – mówi Anna Miłek, franczyzobiorczyni prowadząca sklep sezonowy w Nowej Łuce.
Wygoda dla wczasowiczów, dodatkowa szansa dla franczyzobiorców
Sklepy sezonowe to nie tylko wygoda dla turystów w codziennych zakupach spożywczych w czasie urlopu, ale także możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla współpracujących z siecią franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach w regionie. Co więcej, łącznie 13 sklepów, które były sklepami sezonowymi, jest obecnie sklepami stałymi. Są wśród nich m.in. placówki w Charzykowach, Dziwnówku, Mielnie, Niechorzu czy Rewalu. Dzięki temu klienci nadal mają dostęp do oferowanych przez Żabkę produktów i usług, a franczyzobiorcy mogą dalej rozwijać swój biznes z Żabką.
Jako sieć, Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze standardami sieci. Franczyzobiorcy, jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.