90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych
W czasie tegorocznych wakacji Żabka uruchomiła 90 sklepów sezonowych, z których większość działa w miejscowościach nadmorskich. W tym roku sezonowe Żabki po raz pierwszy powstały w nadbałtyckich wsiach: Trzęsaczu, Bobolinie oraz Dąbkach (wszystkie woj. zachodniopomorskie) oraz nad zalewami: Siemianówka w Nowej Łuce (woj. podlaskie) i Sielpia w Sielpi Wielkiej (woj. świętokrzyskie). Sklepy w tym koncepcie funkcjonują także nad jeziorami, np. Mikołajskim w Mikołajkach (woj. warmińsko-mazurskie) czy Białym w Okunince (woj. lubelskie). Są to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie postawionych pawilonach. Stanowią one nie tylko wygodę dla turystów, dając im stały dostęp do oferowanych przez sieć produktów i usług, ale również możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach.
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe Żabki powstały w 2016 roku nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach. Od początku są one bardzo dobrze postrzegane przez klientów i współpracujących z siecią franczyzobiorców, dlatego co roku Żabka rozwija ten koncept – w tym roku uruchamiając aż 26 modułowych sklepów sezonowych oraz 64 placówki stacjonarne, również działające sezonowo. Większość z nich znaleźć można w miejscowościach letniskowych nad Bałtykiem.
– Modułowe placówki to komfortowe i bezpieczne punkty handlowe, w pełni klimatyzowane, dzięki czemu nasi klienci – w drodze na plażę czy podczas spaceru – mogą zrobić w nich codzienne, szybkie zakupy. W trosce o ich wygodę w sklepach sezonowych zwiększyliśmy także liczbę dostaw – są one realizowane codziennie, 7 dni w tygodniu, a w niektórych lokalizacjach nawet dwa razy dziennie. W części lokalizacji zwiększyliśmy także liczbę kas oraz uruchomiliśmy dodatkowe kasy mobilne – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.
Coraz więcej sezonowych Żabek nad jeziorami i zalewami
Sieć rozwija koncept, otwierając kolejne placówki sezonowe także nad jeziorami – działają one w miejscowościach Jedwabno, Mikołajki, Ruciane Nida (wszystkie w woj. warmińsko-mazurskim) oraz Okuninka i Zwierzyniec (obie w woj. lubelskim). W tym roku sezonowe Żabki po raz pierwszy zawitały także do miejscowości położonych nad zalewami. Znaleźć je można w Sielpi Wielkiej nad zalewem Sielpia (woj. świętokrzyskie) oraz w Nowej Łuce nad zalewem Siemianówka (woj. podlaskie). Chcąc być jak najbliżej klientów, także podczas wakacji, sieć Żabka nieustannie poszukuje kolejnych, atrakcyjnych lokalizacji.
– Prowadzenie sezonowej Żabki w miejscowości letniskowo-turystycznej to dla mnie zupełnie nowe, ale bardzo ciekawe wyzwanie. Nad zalewem Siemianówka rozkwita ostatnio agroturystyka, więc w sklepie w Nowej Łuce mamy wielu klientów – młodzież, rodziny z dziećmi, osoby starsze. Wszyscy bardzo się cieszą, że dzięki Żabce wreszcie mają na miejscu sklep, w którym mogą znaleźć wszystko, co niezbędne w trakcie wakacyjnego wypoczynku. Lokalizacja przy samej plaży jest atrakcyjna także dla pracowników sklepu, którzy po swojej zmianie mogą skorzystać z odpoczynku nad wodą – mówi Anna Miłek, franczyzobiorczyni prowadząca sklep sezonowy w Nowej Łuce.
Wygoda dla wczasowiczów, dodatkowa szansa dla franczyzobiorców
Sklepy sezonowe to nie tylko wygoda dla turystów w codziennych zakupach spożywczych w czasie urlopu, ale także możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla współpracujących z siecią franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach w regionie. Co więcej, łącznie 13 sklepów, które były sklepami sezonowymi, jest obecnie sklepami stałymi. Są wśród nich m.in. placówki w Charzykowach, Dziwnówku, Mielnie, Niechorzu czy Rewalu. Dzięki temu klienci nadal mają dostęp do oferowanych przez Żabkę produktów i usług, a franczyzobiorcy mogą dalej rozwijać swój biznes z Żabką.
Jako sieć, Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze standardami sieci. Franczyzobiorcy, jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.