Komunikaty PR

92% Polaków kupujących online zakupy w Internecie robi raz w miesiącu i częściej

2020-09-18  |  11:00

92% Polaków kupujących online, zakupy w Internecie robi raz w

miesiącu lub częściej

Według najnowszego raportu ExpertSender Zakupy online w Polsce 2020 Polacy
chętnie robią zakupy w e-sklepach. W ciągu miesiąca, 31 proc. badanych stwierdziło,
że wydaje od 101 do 300 zł, a 28 proc. że jest to około 301-500 zł. Najbardziej
pożądanym udogodnieniem dla co piątego ankietowanego jest szybka i
przewidywalna dostawa, natomiast największym utrudnieniem dla 15 proc.
wyskakujące reklamy na stronach internetowych. Co ciekawe prawie co 10 osoba
zadeklarowała, że nie porzuciła w ostatnim czasie koszyka.
W 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku
prognozowano na około 20%. Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych,
dlatego wartość e-commerce w tym roku może być znacznie większa, niż pierwotnie
przewidywano. Klienci chętnie kupują w internecie, tylko 1% ankietowanych twierdzi, że robi
to raz na rok. Zwiększone zainteresowanie e-handlem powoduje też zwiększoną
konkurencję między sklepami internetowymi. Starają się one przyciągnąć nowych i
zatrzymać istniejących klientów wszystkimi możliwymi sposobami. Pomocne w tym jest
wykorzystywanie automatyzacji wielokanałowego marketingu — mówi Krzysztof Jarecki,
CEO ExpertSender.
Co piąta osoba wydaje ponad 500 zł miesięcznie na e-zakupy
W tym momencie 43 proc. badanych deklaruje, że kupuje online od minimum 8 lat,
natomiast 22 proc., że jest to od 4 do 8 lat. Tylko 3 proc. osób robi zakupy online nie dłużej
niż rok.
Co ważne na e-zakupy obecnie decydujemy się bardzo często. Na tę sytuację zapewne
miała wpływ pandemia COVID-19 i wynikająca z tego kwarantanna społeczna. Tylko 8 proc.
ankietowanych stwierdziło, że kupuje online raz na kwartał lub rzadziej. Podczas gdy, 59
proc. twierdzi, że robi minimum raz w miesiącu, a 33 proc. minimum raz w tygodniu.
Inną kwestią są wydatki na zakupy w Internecie. Według deklaracji 31 proc. osób najczęściej
wydaje w ciągu miesiąca kwoty rzędu 101-300 zł, a dla 28 proc. to 301-500 zł. Warto też
zauważyć, że ponad 500 zł miesięcznie i więcej wydaje aż 22 proc. osób.
64 proc. osób nie potrzebuje sklepu stacjonarnego
Na decyzje zakupowe e-klientów ma wpływ szereg udogodnień. Jeszcze niedawno jednym z
ważniejszych z nich był punkt stacjonarny e-sklepu, w którym klient może obejrzeć produkt
i/lub odebrać go osobiście. Dziś, aż 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma takiej
potrzeby.
Z drugiej strony to na co kładzie się szczególny nacisk, jest szybka i przewidywalna
dostawa. To najczęściej wskazywana kwestia, która ma pozytywny wpływ na wybór e-
sklepu, za którą opowiedziała się co piąta ankietowana osoba. Kolejnymi udogodnieniami,
które zachęcają Polaków do zakupów online i są: najniższa cena 16 proc., a także opinie o
sklepie 14 proc. i dostępność wielu produktów 13 proc..
91 proc. osób porzuciło koszyki w tym miesiącu
Wśród czynników, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe, są także utrudnienia,
które skutecznie potrafią odwieźć klienta od zakupu. Na liście najczęściej wskazywanych

trudności znalazły się kolejno: wyskakujące reklamy na stronie 15 proc., brak
przewidywalnej lub darmowej dostawy 14 proc., reklamy nieinteresujących produktów 13
proc., powtarzające się reklamy 13 proc., skomplikowana strona internetowa 12 proc., brak
ulubionych metod płatności 12 proc., utrudniony kontakt ze sprzedawcą/ obsługą klienta 10
proc. i reklamy już zakupionych produktów 11 proc. .
Trudności te, choć nie jedynie, często przekładają się na rezygnację z zakupu. Tak zwane
porzucone koszyki, czyli sytuacje, kiedy klient dodaje do koszyka produkt lub usługę jednak
nie decyduje się na zakup, a są dość częstym zjawiskiem i dużym wyzwaniem dla e-
sprzedawców. Najlepiej obrazują to odpowiedzi ankietowanych, ponieważ aż 91 proc. z nich
zadeklarowało, że porzuciło koszyki w ciągu ostatniego miesiąca, w tym 35 proc. osób
deklaruje, że robi to dość często, a 18 proc. twierdzi, że zdarza się to bardzo często. To
oznacza, że tylko 9 proc. nie zrobiło tego w ciągu ostatniego miesiąca.
Niechętnie kupujemy produkty wielkogabarytowe i kolekcjonerskie
Wśród wielu dostępnych kategorii produktów online i tu klienci mają swoje typy. Podczas
gdy w jednych zakupy robione są często, w innych jest to sporadyczne. Respondenci
zapytani o to, w których kategoriach nigdy nie zrobili e-zakupów najczęściej wskazywali:
samochody i części samochodowe 10 proc. wskazań, materiały budowlane i wykończeniowe
9 proc. wskazań, a także artykuły dla kolekcjonerów 8 proc..
Natomiast najrzadziej zaznaczane były, a więc najchętniej kupowane, kategorie takie jak:
książki, płyty i filmy (1 proc.), bilety do kina lub teatru (1,25 proc.), a także multimedia (2
proc.). Co ciekawe 3 proc. ankietowanych stwierdziło, że przynajmniej raz zrobiło zakupy w
każdej z możliwych kategorii.
Pełna wersja raportu: https://expertsender.pl/download/zakupy-online-w-polsce-2020/
ExpertSender tworzy kampanie e-mail od ponad 12. lat. Firma stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za
pomocą wysyłki zautomatyzowanych kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce
dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, żeby po
kilku latach zacząć działać na rodzimym rynku. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na
zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.
Firma współpracuje z takimi markami jak: Answer, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media
Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, Idea Bank, TUI, National Geographic,
wakacje.pl, nocowanie.pl.
Więcej informacji:
https://expertsender.pl/
https://www.facebook.com/ExpertSender
https://pl.linkedin.com/company/expertsender
https://twitter.com/expertsender
https://www.youtube.com/channel/UCxD14r4eN501qkXrjUmJHtw

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.