Komunikaty PR

92% Polaków kupujących online zakupy w Internecie robi raz w miesiącu i częściej

2020-09-18  |  11:00

92% Polaków kupujących online, zakupy w Internecie robi raz w

miesiącu lub częściej

Według najnowszego raportu ExpertSender Zakupy online w Polsce 2020 Polacy
chętnie robią zakupy w e-sklepach. W ciągu miesiąca, 31 proc. badanych stwierdziło,
że wydaje od 101 do 300 zł, a 28 proc. że jest to około 301-500 zł. Najbardziej
pożądanym udogodnieniem dla co piątego ankietowanego jest szybka i
przewidywalna dostawa, natomiast największym utrudnieniem dla 15 proc.
wyskakujące reklamy na stronach internetowych. Co ciekawe prawie co 10 osoba
zadeklarowała, że nie porzuciła w ostatnim czasie koszyka.
W 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku
prognozowano na około 20%. Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych,
dlatego wartość e-commerce w tym roku może być znacznie większa, niż pierwotnie
przewidywano. Klienci chętnie kupują w internecie, tylko 1% ankietowanych twierdzi, że robi
to raz na rok. Zwiększone zainteresowanie e-handlem powoduje też zwiększoną
konkurencję między sklepami internetowymi. Starają się one przyciągnąć nowych i
zatrzymać istniejących klientów wszystkimi możliwymi sposobami. Pomocne w tym jest
wykorzystywanie automatyzacji wielokanałowego marketingu — mówi Krzysztof Jarecki,
CEO ExpertSender.
Co piąta osoba wydaje ponad 500 zł miesięcznie na e-zakupy
W tym momencie 43 proc. badanych deklaruje, że kupuje online od minimum 8 lat,
natomiast 22 proc., że jest to od 4 do 8 lat. Tylko 3 proc. osób robi zakupy online nie dłużej
niż rok.
Co ważne na e-zakupy obecnie decydujemy się bardzo często. Na tę sytuację zapewne
miała wpływ pandemia COVID-19 i wynikająca z tego kwarantanna społeczna. Tylko 8 proc.
ankietowanych stwierdziło, że kupuje online raz na kwartał lub rzadziej. Podczas gdy, 59
proc. twierdzi, że robi minimum raz w miesiącu, a 33 proc. minimum raz w tygodniu.
Inną kwestią są wydatki na zakupy w Internecie. Według deklaracji 31 proc. osób najczęściej
wydaje w ciągu miesiąca kwoty rzędu 101-300 zł, a dla 28 proc. to 301-500 zł. Warto też
zauważyć, że ponad 500 zł miesięcznie i więcej wydaje aż 22 proc. osób.
64 proc. osób nie potrzebuje sklepu stacjonarnego
Na decyzje zakupowe e-klientów ma wpływ szereg udogodnień. Jeszcze niedawno jednym z
ważniejszych z nich był punkt stacjonarny e-sklepu, w którym klient może obejrzeć produkt
i/lub odebrać go osobiście. Dziś, aż 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma takiej
potrzeby.
Z drugiej strony to na co kładzie się szczególny nacisk, jest szybka i przewidywalna
dostawa. To najczęściej wskazywana kwestia, która ma pozytywny wpływ na wybór e-
sklepu, za którą opowiedziała się co piąta ankietowana osoba. Kolejnymi udogodnieniami,
które zachęcają Polaków do zakupów online i są: najniższa cena 16 proc., a także opinie o
sklepie 14 proc. i dostępność wielu produktów 13 proc..
91 proc. osób porzuciło koszyki w tym miesiącu
Wśród czynników, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe, są także utrudnienia,
które skutecznie potrafią odwieźć klienta od zakupu. Na liście najczęściej wskazywanych

trudności znalazły się kolejno: wyskakujące reklamy na stronie 15 proc., brak
przewidywalnej lub darmowej dostawy 14 proc., reklamy nieinteresujących produktów 13
proc., powtarzające się reklamy 13 proc., skomplikowana strona internetowa 12 proc., brak
ulubionych metod płatności 12 proc., utrudniony kontakt ze sprzedawcą/ obsługą klienta 10
proc. i reklamy już zakupionych produktów 11 proc. .
Trudności te, choć nie jedynie, często przekładają się na rezygnację z zakupu. Tak zwane
porzucone koszyki, czyli sytuacje, kiedy klient dodaje do koszyka produkt lub usługę jednak
nie decyduje się na zakup, a są dość częstym zjawiskiem i dużym wyzwaniem dla e-
sprzedawców. Najlepiej obrazują to odpowiedzi ankietowanych, ponieważ aż 91 proc. z nich
zadeklarowało, że porzuciło koszyki w ciągu ostatniego miesiąca, w tym 35 proc. osób
deklaruje, że robi to dość często, a 18 proc. twierdzi, że zdarza się to bardzo często. To
oznacza, że tylko 9 proc. nie zrobiło tego w ciągu ostatniego miesiąca.
Niechętnie kupujemy produkty wielkogabarytowe i kolekcjonerskie
Wśród wielu dostępnych kategorii produktów online i tu klienci mają swoje typy. Podczas
gdy w jednych zakupy robione są często, w innych jest to sporadyczne. Respondenci
zapytani o to, w których kategoriach nigdy nie zrobili e-zakupów najczęściej wskazywali:
samochody i części samochodowe 10 proc. wskazań, materiały budowlane i wykończeniowe
9 proc. wskazań, a także artykuły dla kolekcjonerów 8 proc..
Natomiast najrzadziej zaznaczane były, a więc najchętniej kupowane, kategorie takie jak:
książki, płyty i filmy (1 proc.), bilety do kina lub teatru (1,25 proc.), a także multimedia (2
proc.). Co ciekawe 3 proc. ankietowanych stwierdziło, że przynajmniej raz zrobiło zakupy w
każdej z możliwych kategorii.
Pełna wersja raportu: https://expertsender.pl/download/zakupy-online-w-polsce-2020/
ExpertSender tworzy kampanie e-mail od ponad 12. lat. Firma stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za
pomocą wysyłki zautomatyzowanych kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce
dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, żeby po
kilku latach zacząć działać na rodzimym rynku. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na
zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.
Firma współpracuje z takimi markami jak: Answer, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media
Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, Idea Bank, TUI, National Geographic,
wakacje.pl, nocowanie.pl.
Więcej informacji:
https://expertsender.pl/
https://www.facebook.com/ExpertSender
https://pl.linkedin.com/company/expertsender
https://twitter.com/expertsender
https://www.youtube.com/channel/UCxD14r4eN501qkXrjUmJHtw

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1]. Najnowsze dane z 2024 r. pokazują jednak
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.