Komunikaty PR

Łatwe znakowanie źródłowe na etapie produkcji - dlaczego warto?

2021-06-07  |  11:18
Biuro prasowe

Udowodniono, że znakowanie produktów etykietami przeciwkradzieżowymi EAS zmniejsza straty,[1] co z kolei może prowadzić do wzrostu sprzedaży[2]. Niektóre produkty docierają do sklepów już zabezpieczone. Zyski wynikające ze znakowania źródłowego, na etapie produkcji są pewne. Aby je zmaksymalizować, sprzedawcy mogą poszerzyć paletę zabezpieczonych produktów wdrażając program znakowania źródłowego, szyty na miarę.

 Czym jest znakowanie źródłowe i dlaczego sprzedawcy detaliczni powinni to robić?

Znakowanie źródłowe polega na aplikowaniu etykiet przeciwkradzieżowych w miejscu produkcji. Czym wcześniejszy etap aplikacji etykiety EAS w łańcuchu dostaw, tym niższy wpływ tego procesu na koszt produktu.

Obecnie, sprzedawcy nie mają nadmiaru zasobów, aby zajmować się etykietami i zabezpieczaniem produktów w swoich sklepach. Tę pracę lepiej przeznaczyć na czynności związane z obsługą klienta.

Przesunięcie procesu zabezpieczania przeciwkradzieżowego ze sklepów, do źródła, czyli miejsca produkcji, zapewnia spójną ochronę, która gwarantuje zgodność z normami. Umieszczając etykietę w ustandaryzowanym miejscu na produktach, sprzedawcy zwiększają swoje szanse na zapewnienie klientom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Tym samym zapobiegają przypadkowemu umiejscowieniu etykiet EAS i utraceniu integralności marki.

W znakowaniu źródłowym, ostatecznie chodzi o kontrolę. Kontrolę rodzaju zastosowanej etykiety oraz jej umieszczenia na produkcie. Ponadto umożliwienie sprzedawcy śledzenia, mierzenia i monitorowania produktów na wszystkich odcinkach łańcucha dostaw. Zamiast czekać z etykietowaniem, aż produkty zostaną dostarczone do sklepu czy centrum dystrybucji, zabezpieczenie źródłowe - w miejscu produkcji, pozwoli zapewnić przejrzystość całego łańcucha dostaw.

 

Checkpoint Systems, liderzy znakowania źródłowego, czyli na etapie produkcji

Checkpoint Systems jest światowym liderem w dostarczaniu rozwiązań zabezpieczania przeciwkradzieżowego produktów w handlu detalicznym, który od ponad 30 lat dostarcza sprzedawcom oraz właścicielom marek programy znakowania źródłowego.

Jesteśmy dostawcą rozwiązań technologicznych zintegrowanych wertykalnie, dla sprzedawców detalicznych.

Wprowadzamy inteligentne technologie, które zapewniają przejrzystość i efektywność sprzedaży detalicznej. Nasze etykiety Micro EAS pozwalają chronić produkty nie ingerując w estetykę marki. Posiadamy infrastrukturę i zasoby do współpracy sieciami handlu detalicznego, aby wskazać etykiety przeciwkradzieżowe, które działają optymalnie w zakresie detekcji i dezaktywacji w systemach EAS Checkpoint, funkcjonujących w handlu detalicznym.

Dlaczego w ogóle sprzedawcy detaliczni powinni stosować etykiety przeciwkradzieżowe?

Sprzedawcy mają na wyciągnięcie ręki technologię, która zapobiega kradzieżom, ogranicza straty i poprawia dostępność na półce, co z kolei prowadzi do zwiększonej dokładności stanów magazynowych oraz wzmocnienia sprzedaży Omnichannel. Tą technologią jest etykietowanie źródłowe – w miejscu produkcji. Zatem, dlaczego z niej nie skorzystać i cieszyć się korzyściami?

Dużym wyzwaniem dla sprzedawców jest dokładne prognozowanie i uzupełnianie zapasów, skutkujące dostępnością produktów na półce. Większość sieci detalicznych uzupełnia zapasy na podstawie danych z punktów sprzedaży. Kradzieże sklepowe podważają ten stan rzeczy, pozostawiając sklepy z niskimi stanami towarów oraz brakiem świadomości, że za chwilę całkiem się one wyczerpią. Puste półki są utrapieniem dla sklepów, rujnującym doświadczenia klientów i negatywnie wpływającym na ich lojalność.

Odpowiedzią na te wyzwania jest stosowanie etykiet EAS. Jednak aplikowanie etykiety EAS w punkcie sprzedaży, ma swoje wady. Czas pracowników w sklepie jest bardzo cenny i najlepiej wykorzystać go do innych celów, takich jak wsparcie klientów czy, bardziej ogólnie, do poprawy obsługi klienta. Znakowanie źródłowe pozwala na dostarczanie do sklepów produktów, wcześniej zabezpieczonych etykietami EAS, gotowych do wystawienia na półki. Dzięki temu, pracownicy w sklepie angażują się do innych zadań.

Checkpoint jest liderem na rynku etykiet EAS aplikowanych na etapie produkcji, przez co, dla sprzedawców jest to proces mało angażujący. Obecnie zarządzamy ponad tysiącem marek ułatwiając im znakowanie źródłowe – w miejscu produkcji. Te marki stanowią ponad 10 000 oznakowanych pozycji. Globalny zespół Checkpoint może wspierać programy lokalnie lub u producenta.       

 

Co powinien wiedzieć sprzedawca przed wdrożeniem programu znakowania źródłowego?

Sam początek nie musi być wielkim wydarzeniem. Zespoły ekspertów ds. Source Tagging firmy Checkpoint (znakowanie źródłowe – na etapie produkcji, przyjęło angielską nazwę Source Tagging) są gotowe przeprowadzić sprzedawców przez 5 etapów, aby efektywnie wdrożyć program. Na te etapy składają się: wykorzystanie danych, współpraca, testowanie, zarządzanie długoterminowe oraz audyt.

 

WYKORZYSTANIE DANYCH

Analiza dostępnych danych jest kluczowa do podjęcia decyzji o wdrożeniu programu znakowania źródłowego. Pomoże ona sieciom detalicznym w świadomym wyborze produktów przeznaczonych do testów, które są najbardziej zagrożone kradzieżą.

PRACA ZESPOŁOWA

Od pracowników fabryki, przez kierowników ds. zapobiegania stratom, po zespół kierowników kategorii, współpraca i komunikacja są niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Checkpoint posiada zasoby międzynarodowe i lokalnie, zdolne wspierać sprzedawców na każdym etapie.

TESTOWANIE jest NAJWAŻNIEJSZE

Etykiety działają tylko wtedy, gdy można je wykryć na bramkach. Po oznakowaniu etykietą przeciwkradzieżową, próbka produktów zostanie przetestowana w laboratorium Checkpoint, aby potwierdzić, czy detekcja i dezaktywacja jest odpowiednia dla sklepu, w którym docelowe produkty będą sprzedawane.

ROZWIĄZANIA DŁUGOTERMINOWE

Po zakończeniu testów, program znakowania źródłowego – w miejscu produkcji - „Source Tagging”, jest gotowy do wdrożenia.

Udany projekt nie jest krótkoterminowym rozwiązaniem. Celem ostatecznym powinna być możliwość skalowania programu, aby w przyszłości móc dodawać kolejne linie produktów.

WEWNĄTRZSKLEPOWY AUDYT PRODUKTÓW

Program znakowania źródłowego, powinien zapewnić możliwość szybkiego wykładania towarów na półki, ograniczyć potencjalne braki zaopatrzenia i zwiększyć sprzedaż.

Zespół Source Tagging przeprowadza regularne audyty w sklepach, weryfikując obecność i aktywność etykiet przeciwkradzieżowych na produktach.

[1] Sidebottom, A., Thornton, A., Tompson, L. et al. A systematic review of tagging as a method to reduce theft in retail environments. Crime Sci 6, 7 (2017).

[2] CashTech, 6 Effects of Retail Shrinkage, Marzec 2020

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.