Aż 26% Polaków kupuje kosmetyki naturalne w przy okazji zakupów kosmetycznych

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Chociaż pandemia COVID-19 sparaliżowała częściowo handel stacjonarny, nie zaszkodziła ona segmentowi kosmetyków naturalnych, który wzrósł w 2020 r. w tempie kilkukrotnie wyższym niż cały rynek kosmetyczny ogółem, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce 2021. Prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. Co więcej, według prognoz PMR, w latach 2021-2026 średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) dla rynku kosmetyków naturalnych wyniesie ponad 10%.
Pozytywnie na rynek wpływają m.in. wzrost zainteresowania dużej grupy konsumentów naturalną pielęgnacją i naturalnymi składnikami w produktach kosmetycznych, poszerzanie oferty kosmetyków naturalnych w sklepach niespecjalistycznych (zwłaszcza w dyskontach spożywczych), ale także poszerzająca się oferta produktowa kosmetyków naturalnych.
Kosmetyki naturalne kupujemy najchętniej przy okazji większości zakupów kosmetycznych
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w sierpniu 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1 006 Polaków, największy odsetek Polaków (26%) kupuje kosmetyki naturalne w przypadku większości zakupów kosmetycznych. Są to częściej osoby w wieku 18-34 lata oraz osoby z dochodami powyżej 5 tys. zł netto per capita.
Z kolei co 10 badany kupuje kosmetyki naturalne przy okazji każdych lub prawie każdych zakupów kosmetycznych. W tej grupie również przeważają osoby w wieku 18-34 lata, a także kobiety.
Największym kanałem nie tylko na rynku artykułów kosmetycznych w Polsce, ale również na rynku kosmetyków naturalnych, są sklepy drogeryjno-kosmetyczne. Według szacunków PMR, kanał ten odpowiada za ponad połowę sprzedaży w rynku kosmetyków naturalnych. Jak wynika z badania PMR, ponad połowa spośród kupujących kosmetyki naturalne, kupuje ją najczęściej w drogeriach.
Bielenda najchętniej kupowaną marką kosmetyków
Najbardziej popularną wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy kupili kosmetyki naturalne jest marka Bielenda, zakupiło ją 4 na 10 respondentów. Chętniej kosmetyki marki kupowały kobiety, konsumenci poniżej 35 lat oraz mieszkańcy miast do 20 tys. rezydentów.
Kolejne pod względem popularności są marki Ziaja oraz Alterra (marka własna sieci Rossmann), obie marki są bardziej popularne wśród kobiet. Ziaja jest również chętniej wybierana przez starszych konsumentów (powyżej 55 lat).
Natomiast wśród marek wyprodukowanych przez celebrytki, najchętniej kupowana jest marka Ewy Chodakowskiej – BeBio, której produkty kupił co piąty badany. Częściej były to kobiety oraz konsumenci w wieku poniżej 55 lat.
Na wysoką popularność marki składa się dostępna cena jej produktów oraz względnie szeroka dostępność marki, m.in. produkty dostępne są w sklepach sieci Rossmann oraz dyskontów Lidl.
PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.
Informacje o autorce znajdują się w załączniku. Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.