Komunikaty PR

Badanie PMR: dekoracje i narzędzia najczęściej kupowanymi artykułami do ogrodu

2020-07-15  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania wykres ( 0.02 MB )

Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020, w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa badanych kupiła artykuły ogrodowe. Spośród nich 63% kupiło elementy dekoracyjne do ogrodu takie jak donice, płoty czy rzeźby. Taki sam odsetek badanych kupił narzędzia ogrodowe.

 

Elementy dekoracyjne i narzędzia najczęściej kupowanymi artykułami ogrodowymi

W ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie PMR przeprowadzone w styczniu 2020 r., ponad połowa badanych Polaków dokonała zakupu artykułów ogrodowych (m.in. narzędzia, rośliny, nasiona, donice, ziemie, grille, baseny, meble, kosiarki itp.). Spośród nich, najwyższy odsetek badanych wskazał na zakup elementów dekoracyjnych oraz narzędzi ogrodowych (po 63%).

Na zakup narzędzi ogrodowych częściej wskazywali mężczyźni (71%), osoby w wieku 35-54 lata (69%), z wykształceniem niższym (79%), z największych gospodarstw domowych (69%) oraz o dochodzie miesięcznym netto na osobę w gospodarstwie w przedziale 2-3 tys. zł (73%).

Jeśli chodzi o elementy dekoracyjne do ogrodu różnice w podziale na płeć respondenta nie były znaczące.

 

Jedna trzecia Polaków kupiła meble ogrodowe

Dodatkowo, ponad jedna trzecia Polaków (34%), którzy w 2019 r. kupili produkty z kategorii artykułów ogrodowych, kupiła meble ogrodowe. Częściej byli to mężczyźni: 41% mężczyzn, w porównaniu do 30% kobiet, a także osoby w najmłodszej grupie wiekowej, 18-34 lata (40% w porównaniu do 26% wśród osób powyżej 55 roku życia). Z kolei brak jest zróżnicowania w odsetkach odpowiedzi ze względu na miejsce zamieszkania – meble ogrodowe otrzymały 34% wskazań wśród mieszkańców wsi i tyle samo wśród mieszkańców miast.

 

Zakup artykułów ogrodowych zaplanowany z wyprzedzeniem

Respondenci badania zostali poproszeni także o wskazanie, w jaki sposób dokonywali zakupu artykułów ogrodowych. Zdecydowana większość osób, które kupiły meble ogrodowe, zrobiła to po wcześniejszym zaplanowaniu (80%). Takich zakupów dokonywały w szczególności osoby z niższym wykształceniem (91%) oraz z najmniejszych, jedno- i dwuosobowych gospodarstw domowych (93%).

Z kolei w przypadku zakupu elementów dekoracyjnych ogrodu, respondenci częściej niż w przypadku innych kategorii wskazywali na spontaniczne zakupy (41%), niemniej jednak większość z nich odpowiedziała, że taki zakup planowała z wyprzedzeniem. Wyższy odsetek mężczyzn (48%) niż kobiet zadeklarował zakup dekoracji ogrodowych spontanicznie.

 

<wykres>

 

Pełna analiza w tygodniku PMR: Retail Insight Polandhttps://bit.ly/pmr-retail-insight

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

 

AUTOR
Justyna Zagórska
Senior Analyst

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football Biuro prasowe
2024-04-19 | 10:55

Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football

Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo
Handel Grupa Wittchen rośnie dzięki e-commerce, w 2023 roku zwiększyła przychody o 15%
2024-04-19 | 07:00

Grupa Wittchen rośnie dzięki e-commerce, w 2023 roku zwiększyła przychody o 15%

Grupa Wittchen w 2023 roku zwiększyła przychody o 15% r/r do ponad 467 mln zł, poprawiając jednocześnie marżę brutto na sprzedaży, która sięgnęła 63,5%. Wypracowany w minionym
Handel Manufaktura jako pierwsza w Łodzi: otwarcie sklepu Candy POP
2024-04-18 | 12:00

Manufaktura jako pierwsza w Łodzi: otwarcie sklepu Candy POP

Do grona najemców w Manufakturze dołączył prawdziwy słodki fenomen na światowym rynku. Candy Pop, bo o nim mowa, oferuje gamę słodyczy, napojów, przekąsek i słodkich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.