Badanie PMR: dekoracje i narzędzia najczęściej kupowanymi artykułami do ogrodu

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020, w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa badanych kupiła artykuły ogrodowe. Spośród nich 63% kupiło elementy dekoracyjne do ogrodu takie jak donice, płoty czy rzeźby. Taki sam odsetek badanych kupił narzędzia ogrodowe.
Elementy dekoracyjne i narzędzia najczęściej kupowanymi artykułami ogrodowymi
W ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie PMR przeprowadzone w styczniu 2020 r., ponad połowa badanych Polaków dokonała zakupu artykułów ogrodowych (m.in. narzędzia, rośliny, nasiona, donice, ziemie, grille, baseny, meble, kosiarki itp.). Spośród nich, najwyższy odsetek badanych wskazał na zakup elementów dekoracyjnych oraz narzędzi ogrodowych (po 63%).
Na zakup narzędzi ogrodowych częściej wskazywali mężczyźni (71%), osoby w wieku 35-54 lata (69%), z wykształceniem niższym (79%), z największych gospodarstw domowych (69%) oraz o dochodzie miesięcznym netto na osobę w gospodarstwie w przedziale 2-3 tys. zł (73%).
Jeśli chodzi o elementy dekoracyjne do ogrodu różnice w podziale na płeć respondenta nie były znaczące.
Jedna trzecia Polaków kupiła meble ogrodowe
Dodatkowo, ponad jedna trzecia Polaków (34%), którzy w 2019 r. kupili produkty z kategorii artykułów ogrodowych, kupiła meble ogrodowe. Częściej byli to mężczyźni: 41% mężczyzn, w porównaniu do 30% kobiet, a także osoby w najmłodszej grupie wiekowej, 18-34 lata (40% w porównaniu do 26% wśród osób powyżej 55 roku życia). Z kolei brak jest zróżnicowania w odsetkach odpowiedzi ze względu na miejsce zamieszkania – meble ogrodowe otrzymały 34% wskazań wśród mieszkańców wsi i tyle samo wśród mieszkańców miast.
Zakup artykułów ogrodowych zaplanowany z wyprzedzeniem
Respondenci badania zostali poproszeni także o wskazanie, w jaki sposób dokonywali zakupu artykułów ogrodowych. Zdecydowana większość osób, które kupiły meble ogrodowe, zrobiła to po wcześniejszym zaplanowaniu (80%). Takich zakupów dokonywały w szczególności osoby z niższym wykształceniem (91%) oraz z najmniejszych, jedno- i dwuosobowych gospodarstw domowych (93%).
Z kolei w przypadku zakupu elementów dekoracyjnych ogrodu, respondenci częściej niż w przypadku innych kategorii wskazywali na spontaniczne zakupy (41%), niemniej jednak większość z nich odpowiedziała, że taki zakup planowała z wyprzedzeniem. Wyższy odsetek mężczyzn (48%) niż kobiet zadeklarował zakup dekoracji ogrodowych spontanicznie.
<wykres>
Pełna analiza w tygodniku PMR: Retail Insight Poland - https://bit.ly/pmr-retail-insight
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Justyna Zagórska
Senior Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.